jag har ett konstigt problem med min moppe, en Derbi Senda Xtreme 2004... när jag kör så kan man köra i ett tag sedan är det precis som om den inte får bensin utan gasen bara dör och moppenn saktar in... för att moppen inte ska stanna måste jag släppa gasen helt och sedan gasa på nytt.... detta händer ungerfär 2-3gg per 10minuter......
är det någon som kan hjälpa mig med mitt problem...?
om någon har haft samma problem skriv gärna då också....
deädr känner ja mycke väl igen ^^ Min moppejävel gjorde samma sak
de enda som finns att göra är att byta förgasare!!!!!!!!
ja bytte vacuumventilen, böt munstycke 1000 ggr men hände inte ett skit,
gjorde avluftningshål i tanken men hjälpte inte heller.... finns inte så mycke man kan göra.
problemet beror på förgasaren, vad kan a inte säga... skit kanske..
är de så att den funkar när du har fulltank men när de blir mindre bensin så kommer problemen??? så gjorde min iaf
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:deädr känner ja mycke väl igen ^^ Min moppejävel gjorde samma sak
de enda som finns att göra är att byta förgasare!!!!!!!!
ja bytte vacuumventilen, böt munstycke 1000 ggr men hände inte ett skit,
gjorde avluftningshål i tanken men hjälpte inte heller.... finns inte så mycke man kan göra.
problemet beror på förgasaren, vad kan a inte säga... skit kanske..
är de så att den funkar när du har fulltank men när de blir mindre bensin så kommer problemen??? så gjorde min iaf
Precis så är det för mej!
Alla har sagt åt mig att byta munstycke så jag sa åt grabben att göra detsamma. Haha, men ny förgasare alltså?
Kan ju bero på kondensvatten i tanken med. Så var brorsans Rieju ett tag också, gick knappt att köra.. Så testa att tömma tanken och fylla på med ny bensin innan du byter förgasare.
yamaharidermana skrev:så där va min me men ja bytte munstycken å greja me förgasarn tillslut gick de som den skulle!
HAHA gör alla så el? min gjorde oxå så men jag har oxå 86 munstycke o körde då med orginalrör. sen behöll jag de 86 munstycket o fixa ett mk rör istället o då gick den bättre än en klocka asså! men de värkar vara ett rätt välkänt problem här!
ja bytte bensinen i tanken också, men de hjälpte inte :/ ....
de va så att på fullgas så var den svag.. fick för lite bensin, och så när de blev lite mindre än fulltank me bensin så börja den hacka o dö, ju mindre bensin de blev desto mer hacka den.
så ja bytte upp till 86 munstycke, de hjälpte på fullgas så den inte var svag iaf. Men den dog fortfarande, så ja fick åka me fulltank hela tiden..... typ tanka varje da. Sen bytte ja vacuumventil men hjälpte inte heller, gjorde rent slangar o kontrollera.... bytte munstycke 1000 ggr o ställde in... hjälpte inte heller, o inte ens derbiåterförsäljare lyckades fixa problemet.
Så ja bytte fögga, beställde en liknande 17,5 mm från scootech ( skitsida ) men förgasaren var billi, och garantin täcker inte sånt där de är dom för lata för att genomföra.... Så fick förgasaren efter 4 MÅNADER, dock så fik ja en grymt stor ersättning för de :/ , allt gick på 400 kr ^^.
sen när förgasaren var bytt så gick den finemang ^^ .
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:ja bytte bensinen i tanken också, men de hjälpte inte :/ ....
de va så att på fullgas så var den svag.. fick för lite bensin, och så när de blev lite mindre än fulltank me bensin så börja den hacka o dö, ju mindre bensin de blev desto mer hacka den.
så ja bytte upp till 86 munstycke, de hjälpte på fullgas så den inte var svag iaf. Men den dog fortfarande, så ja fick åka me fulltank hela tiden..... typ tanka varje da. Sen bytte ja vacuumventil men hjälpte inte heller, gjorde rent slangar o kontrollera.... bytte munstycke 1000 ggr o ställde in... hjälpte inte heller, o inte ens derbiåterförsäljare lyckades fixa problemet.
Så ja bytte fögga, beställde en liknande 17,5 mm från scootech ( skitsida ) men förgasaren var billi, och garantin täcker inte sånt där de är dom för lata för att genomföra.... Så fick förgasaren efter 4 MÅNADER, dock så fik ja en grymt stor ersättning för de :/ , allt gick på 400 kr ^^.
sen när förgasaren var bytt så gick den finemang ^^ .
haha... min moppe lyckades trilla när jag hade ställt upp den på en mc.lyft... men saken är den att den ente klabbar nu längre... men lyktkåpan sprack.... så jag köper gärna en om ngn har en liggandes.. :D