Tja!
Har en otrimmad Rieju drac som det sitter 90 munstycke på (original är 68).
Jag funderar på att köpa sportluftfilter, så att den får mer luft eftersom den nu får för lite i förhållande till bensinen.
Kommer den gå bättre/snabbare med sportluftfilter?
Så antingen köper jag mindre munstycke eller sportluftfilter.
Vad tycker ni?
Moddad: Så du tycker alltså att jag bör köpa sportluftfilter istället för mindre munstycke? Blir det någon stor skillnad? Den kommer låta bättre elr?
Och kan du rekommendera något bra sportluftfilter isf?
om du kör helt orginal tycker jag inte att du ska ha sportluftfilter, tkr du ska byta ner ditt munstycke för då drar den ju mindre bränsle sportluftfilter kommer bara ge ett lite goare ljud, och 90 är fortfarande för stort för att bara ha sportluftfilter. MvH//
Moddad skrev:Nej jag menar absolut inte att du ska köpa sportluft. Tvärtom, byt ner munstycke. Men antog att du redan köpt och ville veta. Läte lite snett
Precis byt till mindre munstycke och kör på original luftburk för att den drar tex mindre bensin och du slipper att oroa dig om moppen står ute om det regnar att den blir svår startad och sånt
Är ganska säker på att det är storlek 68, någon annan som vet om det är det? För det låter väldigt litet jämfört med 90 som det inte ens "blöddrar" med när man kör.
Är ganska säker på att det är storlek 68, någon annan som vet om det är det? För det låter väldigt litet jämfört med 90 som det inte ens "blöddrar" med när man kör.
ja det går själv så körde jag 90munstycke och orginal. Dock är det inte att rekomendera för att tändstiftet blir bara dåligt och du kommer behöva byta. plugga ur den och kör med ett 92munstycke och ja den går inte helt rent med 90 och pluggad.
Polis: Varför hänger det så där ? så pekade hon på min 39 år gamla inredning.
Jag: Bilen är säkert älldre än dig och du vet väl att det börjar hänga i den åldern.
davido skrev:Ganska...
Det ända vore väl att 6:an är som en överväxel. Så man kör på 5:an istället.
Den går bättre (på platt raksträcka) på 5:an än 6:an.
Tja... var ett tag sen jag körde den, men jag tror inte den blöddrar.
men om du kör med så stort munstycke så blir ju tändstiftet svart rätt fort ju.. men om du tycker den går bra med 90 så borde den ju gå mkt bättre när du har 69 elr vad de nu är du ska byta till
davido skrev:Ganska...
Det ända vore väl att 6:an är som en överväxel. Så man kör på 5:an istället.
Den går bättre (på platt raksträcka) på 5:an än 6:an.
Tja... var ett tag sen jag körde den, men jag tror inte den blöddrar.
men om du kör med så stort munstycke så blir ju tändstiftet svart rätt fort ju.. men om du tycker den går bra med 90 så borde den ju gå mkt bättre när du har 69 elr vad de nu är du ska byta till
Ja förhoppningsvis gör den det
Får ta och kolla på tändstiftet efter jag kört sen också.
Tack för alla svar, nu får jag ta och plocka isär förgasarn.