Jag har just nu på en 70cc på min moped men så gick mitt topplock sönder och nu ska jag köpa en ny 70cc. Men nu sätter min mor stopp, och tycker jag kan köpa en 50cc istället. Hon tror att den kommer gå över 100+, just nu har jag 14 drev men kommer dreva ner till typ 11 för mer kraft. Kan någon kunnig här tala om på ett ungefär hur den kommer gå? Eftersom hon inte lyssnar på mig.
Det mesta är orginal, förutom Förgasare, powerfilter, lågvarvigt effektrör.
självklart, men jag pratar typ on en 70cc airsal sport.
EDIT: det hon tror är att mopeden klarar över 130 om man byter till det. Vilket jag inte tror. Att får mopeden att gå i 90 är inte så svårt men att komma över 100 krävs la lite mer?
sen är väl inte hastighets skillnaden så stor mellan 50cc och 70cc, det är väl bara effekten som ökar rejält? Nu pratar jag inte om någon orginal 50cc vs Patanegra 70cc.. -.-, utan te.x Airsal sport 50cc vs airsal sport 70cc.
meanzick skrev:men ta inte den drevningen du kommer varva sönder moppen så kolven nyper ^^
Nej verkligen inte, har haft 11 på. spelar ingen roll, bara för jag har 11 drev på betyder inte det att jag kommer ligga och varva på högsta hela tiden?
meanzick skrev:men ta inte den drevningen du kommer varva sönder moppen så kolven nyper ^^
Nej verkligen inte, har haft 11 på. spelar ingen roll, bara för jag har 11 drev på betyder inte det att jag kommer ligga och varva på högsta hela tiden?
de får vi hoppas på
men låt morsan provköra den å sen kan du ju dreva den 2 kuggar eller ngt ^^
Extreme16 skrev:sen är väl inte hastighets skillnaden så stor mellan 50cc och 70cc, det är väl bara effekten som ökar rejält? Nu pratar jag inte om någon orginal 50cc vs Patanegra 70cc.. -.-, utan te.x Airsal sport 50cc vs airsal sport 70cc.
eddhedd skrev:kan din morsa ens köra.. annars är det bara att böjja sanningen lite
min morsa kommer aldirg prova den, men min plast farsa får gärna göra det. Jag är inte ute efter hastigheten, utan jag vill ha skönt acceralation samt att den ska göra mellan 80-100 inte mer.