Haha tur att man inte bor däruppe för jag gillar inte att pimpla för jag har aldrig fått någon fisk när jag gjort detkallepalle skrev:här e de minus 6 grader, å isen e ca. 1,5dm, så vinterfisket e i full gång
de är rätt, gäddfiske är de ända rättar0belix skrev:3.0kg som max och det är en gädda fiskar bara gädda om jag fiskar.
Jag har provat det men jag fick bara 2 gäddor på typ 2-3 månadermeanzick skrev:de är rätt, gäddfiske är de ända rättar0belix skrev:3.0kg som max och det är en gädda fiskar bara gädda om jag fiskar.
ngn mer än jag som använder mig utav jerkbite ?
om ni inte gör de, börja!dubbelt så effektivt och mycke roligare. Å de räcker med en vanlig haspelrulle å ett jerkbite drag från fladen för 50 spänn. Färgen försvinner efter ett tag på dom men mitt funkar minst lika bra om inte bättre.
J.O_bultaco skrev:haha, äntligen en tråd som har vettigt innehåll. gillar o fiska.
pb på: gädda 9.6 buser jerk, gös 3.8 trollad rappala, abborre 1,1 jigg, harr 1 kg spinnare. sen lita annat oxå som jag inte har någon större koll på.
// Jesper
måste vart ngt felmeanzick skrev:J.O_bultaco skrev:haha, äntligen en tråd som har vettigt innehåll. gillar o fiska.
pb på: gädda 9.6 buser jerk, gös 3.8 trollad rappala, abborre 1,1 jigg, harr 1 kg spinnare. sen lita annat oxå som jag inte har någon större koll på.
// Jesper
Jag har provat det men jag fick bara 2 gäddor på typ 2-3 månadernär jag fiskar med skeddrag eller wobbler så får jag typ 15 gäddor på samma tid men det är ju olika i olika sjöar
Ja har också läst det men det kan vara att färgerna jag har på mina jerks inte är så bra i vattnet där jag fiskarjorre759 skrev:måste vart ngt felmeanzick skrev:J.O_bultaco skrev:haha, äntligen en tråd som har vettigt innehåll. gillar o fiska.
// Jesper
Jag har provat det men jag fick bara 2 gäddor på typ 2-3 månadernär jag fiskar med skeddrag eller wobbler så får jag typ 15 gäddor på samma tid men det är ju olika i olika sjöar
de är bevisat att jerkbite är mycke bättre eftersom gången i vattnet lockar fiskarna betydligt mycke mer än en vanlig wobbler eller liknande.
bara jag som tycker skeddrag känns så osäkra ?meanzick skrev:Ja har också läst det men det kan vara att färgerna jag har på mina jerks inte är så bra i vattnet där jag fiskarjorre759 skrev:måste vart ngt felmeanzick skrev:
de är bevisat att jerkbite är mycke bättre eftersom gången i vattnet lockar fiskarna betydligt mycke mer än en vanlig wobbler eller liknande.
Med ett silverfärgat skeddrag med en röd kula i mitten så får man typ mellan 2-10 gäddor på en timme
![]()