Fiske-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
LinuSuniL
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinuSuniL »

När jag är i vårna stuga bruka jag åka å meta på ett super ställe bruka få minst typ 20st män då sa ja minst :D
Full speed spara tid!!:D
Användarens profilbild
jorre759
Elmoped

Inlägg av jorre759 »

kallepalle skrev:här e de minus 6 grader, å isen e ca. 1,5dm, så vinterfisket e i full gång :)
Haha tur att man inte bor däruppe för jag gillar inte att pimpla för jag har aldrig fått någon fisk när jag gjort det :wink: :P
-Vet du vad det är för likhet mellan ekorrar och blondiner?
-Nej?
-Båda gillar saftiga ollon.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

;)
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
the_derbi
Elmoped

Inlägg av the_derbi »

Själv då måste man skryta med min FÖRSTA gädda som jag fick när jag var 12, den vägde 6.4 KG!! fatta det, min första gädda. Jag tror aldrig jag har sett farsan så avundsjuk :P

Men vad som sög var att gäddan var så gamal och seg så den fajtade inte fören den var i båten, den hoppade som en jävla hipppie på LSD eller något. Var tvungna att döda den med åran! :cry: synd på en fin fisk.

Detta var på Åland, så vad ni snackar om bra abbore fiske i sverige då har ni inte vart på Åland, drog upp 30 st på en dag en gång i en silja line hamn. efter det så satte dom upp stängsel och skit så jag kan inte fiska där mer :evil: Så åk till Åland om ni vill ha fisk, här på västkusten får man bara små skitar :shock:
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

helt fel, vill vi ha fisk så ska vi åka till norrland. jag fick en gång 173 abborrar i samma hål (pimpelfiske) under 2h. här uppe får man massor med fisk ska jag bara säga. har alldrig vart på fisketur å kommit hem tomhänt
the_derbi
Elmoped

Inlägg av the_derbi »

Nice :) har alltid velat åka dit men föräldrarna bara gnäller och säger varför åka dit när man kan åka till ett varmt ställe :( hade varit kul att få pimpla någon gång, isen blit inte tillräckligt tjock här nere. :wink:
r0belix
Elmoped

Inlägg av r0belix »

3.0kg som max och det är en gädda fiskar bara gädda om jag fiskar.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

min största gädda e 13kg
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

r0belix skrev:3.0kg som max och det är en gädda fiskar bara gädda om jag fiskar.
de är rätt, gäddfiske är de ända rätta ;)

ngn mer än jag som använder mig utav jerkbite ?
om ni inte gör de, börja! :D dubbelt så effektivt och mycke roligare. Å de räcker med en vanlig haspelrulle å ett jerkbite drag från fladen för 50 spänn. Färgen försvinner efter ett tag på dom men mitt funkar minst lika bra om inte bättre. :)
Tillhör mille!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

har projat jerka, men inget jag blev förtjust i. trollar hällre med rapala å paravaner
Användarens profilbild
lule
Kinaraket

Inlägg av lule »

den största var en lax på ca 5-7 kilo men vi som e så duktiga tappade den så klart igen oc jag fick den med ett metspö
Användarens profilbild
J.O_bultaco
Svårstartad skrothög

Inlägg av J.O_bultaco »

haha, äntligen en tråd som har vettigt innehåll. gillar o fiska.
pb på: gädda 9.6 buser jerk, gös 3.8 trollad rappala, abborre 1,1 jigg, harr 1 kg spinnare. sen lita annat oxå som jag inte har någon större koll på.
// Jesper
J.O
knutte_93
Svårstartad skrothög

Inlägg av knutte_93 »

gädda 2,5
abborre 1,2 under en brygga på en badplats

men fiskar typ inte gädda längre kör typ bara UL sjukt kul :D har ingen båt så blir bara från land typ. en riktig abborrmagnet är dom röda vibrax-spinnarna med silvrig sked, har dragit över 100 abborrar på den spinnaren, annars är en gul jigg aldrig fel
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

största gädda typ runt 4 kg (kommer inte ihåg, va 4 år :P)
största gäddan fick jag förra sommaren och låg på 0,8 kg :D

sen har jag fått en massa bebisgäddor typ under bryggor som man fångat med håv ^^ sen har jag fått en gös när jag drog efter båten, 3,2 kg :D
Användarens profilbild
LinuSuniL
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinuSuniL »

Bara jag som bruka angla på vintrarna? de ä grymmt kul :D
Full speed spara tid!!:D
Användarens profilbild
jorre759
Elmoped

Inlägg av jorre759 »

meanzick skrev:
r0belix skrev:3.0kg som max och det är en gädda fiskar bara gädda om jag fiskar.
de är rätt, gäddfiske är de ända rätta ;)

ngn mer än jag som använder mig utav jerkbite ?
om ni inte gör de, börja! :D dubbelt så effektivt och mycke roligare. Å de räcker med en vanlig haspelrulle å ett jerkbite drag från fladen för 50 spänn. Färgen försvinner efter ett tag på dom men mitt funkar minst lika bra om inte bättre. :)
Jag har provat det men jag fick bara 2 gäddor på typ 2-3 månader :shock: när jag fiskar med skeddrag eller wobbler så får jag typ 15 gäddor på samma tid men det är ju olika i olika sjöar :D
-Nej?
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

J.O_bultaco skrev:haha, äntligen en tråd som har vettigt innehåll. gillar o fiska.
pb på: gädda 9.6 buser jerk, gös 3.8 trollad rappala, abborre 1,1 jigg, harr 1 kg spinnare. sen lita annat oxå som jag inte har någon större koll på.
// Jesper

hur bra e buster om man jämför med alla andra jerkbite drag. Buster sägs ju vara sjukt bra :) men de är ändå ork att slänga bort pengar på ett sånt dyrt jektbitedrag.

å jorre:

måste vart ngt fel :lol: de är bevisat att jerkbite är mycke bättre eftersom gången i vattnet lockar fiskarna betydligt mycke mer än en vanlig wobbler eller liknande :wink:
Tillhör mille!
Användarens profilbild
jorre759
Elmoped

Inlägg av jorre759 »

meanzick skrev:
J.O_bultaco skrev:haha, äntligen en tråd som har vettigt innehåll. gillar o fiska.
// Jesper

Jag har provat det men jag fick bara 2 gäddor på typ 2-3 månader :shock: när jag fiskar med skeddrag eller wobbler så får jag typ 15 gäddor på samma tid men det är ju olika i olika sjöar :D
måste vart ngt fel :lol: de är bevisat att jerkbite är mycke bättre eftersom gången i vattnet lockar fiskarna betydligt mycke mer än en vanlig wobbler eller liknande.[/quote]

Ja har också läst det men det kan vara att färgerna jag har på mina jerks inte är så bra i vattnet där jag fiskar :? Med ett silverfärgat skeddrag med en röd kula i mitten så får man typ mellan 2-10 gäddor på en timme :D :D
-Nej?
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

jorre759 skrev:
meanzick skrev:
// Jesper

måste vart ngt fel :lol: de är bevisat att jerkbite är mycke bättre eftersom gången i vattnet lockar fiskarna betydligt mycke mer än en vanlig wobbler eller liknande.
Ja har också läst det men det kan vara att färgerna jag har på mina jerks inte är så bra i vattnet där jag fiskar :? Med ett silverfärgat skeddrag med en röd kula i mitten så får man typ mellan 2-10 gäddor på en timme :D :D[/quote]

bara jag som tycker skeddrag känns så osäkra ? :D bara en 3krok på oftast. Färgglada drag funkar alltid bäst i sjön jag fiskar i.

En fråga bara.
Jag och polaren va och köpte lite saker till honom i fredags. Han köpte 2 jerkbite drag, 5 tafsar å en stum lina. De va så att vi var ute och fiskade alldeles nyss å helt plötslig flög hans drag åt helvette när han kasta. Tafsen var fastsatt helt och allt ;) de kan jag intyga för de var jag som knäppte fast den.
Vad tycker ni han ska göra ? :lol:
kan nämna att draget kostade 120 spänn också.
Tillhör mille!
Användarens profilbild
jorre759
Elmoped

Inlägg av jorre759 »

meanzick skrev:
jorre759 skrev:
meanzick skrev:
måste vart ngt fel :lol: de är bevisat att jerkbite är mycke bättre eftersom gången i vattnet lockar fiskarna betydligt mycke mer än en vanlig wobbler eller liknande.
Ja har också läst det men det kan vara att färgerna jag har på mina jerks inte är så bra i vattnet där jag fiskar :? Med ett silverfärgat skeddrag med en röd kula i mitten så får man typ mellan 2-10 gäddor på en timme :D :D
bara jag som tycker skeddrag känns så osäkra ? :D bara en 3krok på oftast. Färgglada drag funkar alltid bäst i sjön jag fiskar i.

En fråga bara.
Jag och polaren va och köpte lite saker till honom i fredags. Han köpte 2 jerkbite drag, 5 tafsar å en stum lina. De va så att vi var ute och fiskade alldeles nyss å helt plötslig flög hans drag åt helvette när han kasta. Tafsen var fastsatt helt och allt ;) de kan jag intyga för de var jag som knäppte fast den.
Vad tycker ni han ska göra ? :lol:
kan nämna att draget kostade 120 spänn också.[/quote]

Jag brukar byta 3-kroken på alla skeddrag jag köper mot nya 3-krokar som jag köpte i en fiskeaffär, dom är skitvassa och jag har nästan aldrig tappat en gädda på dom krokarna men originalkrokarna har jag tappat många på :( :P
-Nej?
robin93
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robin93 »

har fått 2 aborrar å 1 mört blev skit glad vägde typ 200 gram haha men vågar inte ta i fisken eller masken........
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

robin93 skrev:har fått 2 aborrar å 1 mört blev skit glad vägde typ 200 gram haha men vågar inte ta i fisken eller masken........

hahaha :lol:
sötis va?;)
Nyxorzz
Användarens profilbild
furia FFS
Svårstartad skrothög

Inlägg av furia FFS »

min största gädda vägda 4.5 fick den i år, i en liten damm xD abbore ligger väl på drygt 1 kg o gös på 2kg :D
R.I.P DooD
R.I.P Oskar Widelans
R.I.P Jeremy Lusk
Yamaha yz 250 <3
Skriv svar