Aerox-01, Vattenkyld

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
simonh93
Elmoped

Aerox-01, Vattenkyld

Inlägg av simonh93 »

Moped: Aerox-01, Vattenkyld
Cylinder: Orginal
Avgasrör: Stage6 pro replica
Luftfilter: TNT
Vikter: 4.0g

Vad behöver jag för att få rätt på den, för axxet kmr inte förräns kanske 10-20 km/h
Skall då köpa ny koppling i månaden
& 30% tryckfjäder
Över julen kmr en 70cc vet inte vilken en billig & bra
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Ta en Malossi Sport.
Du behöver inte byta tryckfjäder med bara rör, men ta en 20% ~ kopplingsfjäder och aningen lättare vikter till det där röret
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

Kan det vara så svårt att söka?
http://twostrokerider.se/artiklar/1071
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
Användarens profilbild
Stunt-Nisse
Svårstartad skrothög

Inlägg av Stunt-Nisse »

angående att axxet kommer vid 10-20km/h är vikternas fel sen så vad söker du för cylinder hög eller lågvarvig? :D
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

Stunt-Nisse skrev:angående att axxet kommer vid 10-20km/h är vikternas fel sen så vad söker du för cylinder hög eller lågvarvig? :D
nä din knast angående axxet så är det antingen för att hans rem slirar eller att kopplingen slirar däremot så är också viktern ungefär 0,5g för mycket men det gör inte så stor skillnad

EDIT: angående vilken cylinder du ska välja så tycker jag att du ska ta stage 6 pro sport då den funkar bra till det röret du har och dess utom är det nog också den vassaste cylindern inom sport tror jag :D
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Re: Aerox-01, Vattenkyld

Inlägg av Bredmar »

simonh93 skrev:Moped: Aerox-01, Vattenkyld

Vad behöver jag för att få rätt på den, för axxet kmr inte förräns kanske 10-20 km/h
& 30% tryckfjäder

Hmm hade precis samma setup på min aprilia (kolla gärna galleriet) och jag hade precis samma problem...

Först och främst byt till 3,5g vikter... MKT viktigt... sedan byter du kopplingsfjädrarna, kommer dock inte ihåg vilka jag hade... tryckfjädern är inte ett måste...

Jag köpte en billig 70cc... Stage 6 streetrace... inte alls tokigt :D gick som fan till packboxen ramlade av :S :D:D:D

Glöm inte inkörningen bara!
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

Stunt-Nisse skrev:angående att axxet kommer vid 10-20km/h är vikternas fel sen så vad söker du för cylinder hög eller lågvarvig? :D
Tippar på fjädrarna...

Behöver inte bara vara vikterna... Byt iallafall till 3,5 g vikter samt kopplingsfjädrarna...
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Sendarajder
Varnad

Re: Aerox-01, Vattenkyld

Inlägg av Sendarajder »

Bredmar skrev:
simonh93 skrev:Moped: Aerox-01, Vattenkyld

& 30% tryckfjäder

Hmm hade precis samma setup på min aprilia (kolla gärna galleriet) och jag hade precis samma problem...

Först och främst byt till 3,5g vikter... MKT viktigt... sedan byter du kopplingsfjädrarna, kommer dock inte ihåg vilka jag hade... tryckfjädern är inte ett måste...

Jag köpte en billig 70cc... Stage 6 streetrace... inte alls tokigt :D gick som fan till packboxen ramlade av :S :D:D:D

Glöm inte inkörningen bara!
hmm jaaa bara att stage 6 street race är exakt samma grej som pro sport bara att den är gjutjärn och har 0,5hk mindre än pro sport
Frullen_91
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Frullen_91 »

Fjädrarna som behöver bytas ut
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
simonh93
Elmoped

Inlägg av simonh93 »

vad ska jag ha för koppling fjädrar då? , har funderat på streetrace cylinder som stage6 gjort, alla säger att den är riktigt vass för en liten peng!sen kmr förmodligen 17.5 förgasare eller 19 :D vill helst ha så grymt axx som möjligt( inom sport) vad kan man mer göra för att få bättre axx? får snart min kopplign(motoforce) :D
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

simonh93 skrev:vad ska jag ha för koppling fjädrar då? , har funderat på streetrace cylinder som stage6 gjort, alla säger att den är riktigt vass för en liten peng!sen kmr förmodligen 17.5 förgasare eller 19 :D vill helst ha så grymt axx som möjligt( inom sport) vad kan man mer göra för att få bättre axx? får snart min kopplign(motoforce) :D
Släng på streetrace cylindern den är bra för de pengarna... släng sedan på ett STAGE 6 PRO rör Inte Replica!!! Med det riktiga röret så kommer din moppe piska röven av folk! för dom kommer tappa hakan... Det är faktiskt skit stor skillnad ;D

Glöm inte häller 17,5 förgasare minst... jag köpte 17,5 förgasare motoforce... billigt å bra! Köp även stage 6 insugskitt för några hundra... prisvärt så in i he*vete :D Ju fler stage 6 saker destå bättre :D
simonh93
Elmoped

Inlägg av simonh93 »

Jo, hade tänkt allting i stage6, den får ju ut alla hk man behöver då, vad jag hört iallafall, tack för alla tipsen

BTW : vilka kopplings fjädrar ska jag ha ?
Aerox08
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox08 »

simonh93 skrev:Jo, hade tänkt allting i stage6, den får ju ut alla hk man behöver då, vad jag hört iallafall, tack för alla tipsen

Skitsnack att du skulle få ut mer hk om du bara avnäder stage6 ^^ Ta polinis sätt :) Sen har du bytt munstycke ? annars kan de va de
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Aerox08 skrev:
simonh93 skrev:Jo, hade tänkt allting i stage6, den får ju ut alla hk man behöver då, vad jag hört iallafall, tack för alla tipsen

Skitsnack att du skulle få ut mer hk om du bara avnäder stage6 ^^ Ta polinis sätt :) Sen har du bytt munstycke ? annars kan de va de

delvis rätt. om han blandar tec polini 70cc å stage 6 pro röret
så går de sämre än med stage 6 streetracing å stage 6 pro

detta pga att röret e avstämt för den cylindern, men med ett rör som e någorlunda avstämt för polini cylindern så går den bättre.

men om man har tex stage 6 cylinder å yasuni rör som e någorlunda avstämmt för varandra så kan man få ut mer än med stage 6 rör å cylinder.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Låst