nä din knast angående axxet så är det antingen för att hans rem slirar eller att kopplingen slirar däremot så är också viktern ungefär 0,5g för mycket men det gör inte så stor skillnadStunt-Nisse skrev:angående att axxet kommer vid 10-20km/h är vikternas fel sen så vad söker du för cylinder hög eller lågvarvig?
simonh93 skrev:Moped: Aerox-01, Vattenkyld
Cylinder: Orginal
Avgasrör: Stage6 pro replica
Luftfilter: TNT
Vikter: 4.0g
Vad behöver jag för att få rätt på den, för axxet kmr inte förräns kanske 10-20 km/h
Skall då köpa ny koppling i månaden
& 30% tryckfjäder
Över julen kmr en 70cc vet inte vilken en billig & bra
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Tippar på fjädrarna...Stunt-Nisse skrev:angående att axxet kommer vid 10-20km/h är vikternas fel sen så vad söker du för cylinder hög eller lågvarvig?
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
hmm jaaa bara att stage 6 street race är exakt samma grej som pro sport bara att den är gjutjärn och har 0,5hk mindre än pro sportBredmar skrev:simonh93 skrev:Moped: Aerox-01, Vattenkyld
Cylinder: Orginal
Avgasrör: Stage6 pro replica
Luftfilter: TNT
Vikter: 4.0g
Vad behöver jag för att få rätt på den, för axxet kmr inte förräns kanske 10-20 km/h
Skall då köpa ny koppling i månaden
& 30% tryckfjäder
Över julen kmr en 70cc vet inte vilken en billig & bra
Hmm hade precis samma setup på min aprilia (kolla gärna galleriet) och jag hade precis samma problem...
Först och främst byt till 3,5g vikter... MKT viktigt... sedan byter du kopplingsfjädrarna, kommer dock inte ihåg vilka jag hade... tryckfjädern är inte ett måste...
Jag köpte en billig 70cc... Stage 6 streetrace... inte alls tokigtgick som fan till packboxen ramlade av :S
:D:D
Glöm inte inkörningen bara!
Släng på streetrace cylindern den är bra för de pengarna... släng sedan på ett STAGE 6 PRO rör Inte Replica!!! Med det riktiga röret så kommer din moppe piska röven av folk! för dom kommer tappa hakan... Det är faktiskt skit stor skillnad ;Dsimonh93 skrev:vad ska jag ha för koppling fjädrar då? , har funderat på streetrace cylinder som stage6 gjort, alla säger att den är riktigt vass för en liten peng!sen kmr förmodligen 17.5 förgasare eller 19vill helst ha så grymt axx som möjligt( inom sport) vad kan man mer göra för att få bättre axx? får snart min kopplign(motoforce)
Skitsnack att du skulle få ut mer hk om du bara avnäder stage6 ^^ Ta polinis sättsimonh93 skrev:Jo, hade tänkt allting i stage6, den får ju ut alla hk man behöver då, vad jag hört iallafall, tack för alla tipsen
BTW : vilka kopplings fjädrar ska jag ha ?
Aerox08 skrev:Skitsnack att du skulle få ut mer hk om du bara avnäder stage6 ^^ Ta polinis sättsimonh93 skrev:Jo, hade tänkt allting i stage6, den får ju ut alla hk man behöver då, vad jag hört iallafall, tack för alla tipsen
BTW : vilka kopplings fjädrar ska jag ha ?Sen har du bytt munstycke ? annars kan de va de