Moddad skrev:Ska inte behövas. Men kan väl gå upp typ 2
men jag tkr den går hur bra som hellst nu så vill hellst inte gå upp i munstycke, men kan de hända något me motorn elr liknande om jag inte byter upp? MvH//
Går den bra och tändstiftet ser hyffsat brunt ut finns det ingen risk Kör på om du tycker den går bra
ah juste ja man kan ju kolla tändstiftet. men hur mycket måste jag kört med luftpluggen borttagen innan tändstiftet blir svart/brun/vit?? förut va de svart,när jag hade 68.. men jag gjorde aldrig rent tändstiftet , ska man gör de innan?
DerbiSM skrev:
men jag tkr den går hur bra som hellst nu så vill hellst inte gå upp i munstycke, men kan de hända något me motorn elr liknande om jag inte byter upp? MvH//
Går den bra och tändstiftet ser hyffsat brunt ut finns det ingen risk Kör på om du tycker den går bra
ah juste ja man kan ju kolla tändstiftet. men hur mycket måste jag kört med luftpluggen borttagen innan tändstiftet blir svart/brun/vit?? förut va de svart,när jag hade 68.. men jag gjorde aldrig rent tändstiftet , ska man gör de innan?
jag kör också på 64 nu innan körde jag på 72 som satt original men jag vet inte hur länge du måste köra innan det ändrar färg men det borde ju inte vara så himla långt. torka bara av det innan du sätter tillbaks tändstiftet igen, det gör jag
Moddad skrev:
Går den bra och tändstiftet ser hyffsat brunt ut finns det ingen risk Kör på om du tycker den går bra
ah juste ja man kan ju kolla tändstiftet. men hur mycket måste jag kört med luftpluggen borttagen innan tändstiftet blir svart/brun/vit?? förut va de svart,när jag hade 68.. men jag gjorde aldrig rent tändstiftet , ska man gör de innan?
jag kör också på 64 nu innan körde jag på 72 som satt original men jag vet inte hur länge du måste köra innan det ändrar färg men det borde ju inte vara så himla långt. torka bara av det innan du sätter tillbaks tändstiftet igen, det gör jag
okej kör du också me 64:) men vad har du för års modell på din? och kör du helt orginal?:D MvH//
DerbiSM skrev:okej kör du också me 64:) men vad har du för års modell på din? och kör du helt orginal?:D MvH//
bytte till 64 igår japp kör helt original och det är en 03a finns bilder i galleri, dock inte så snygga med tanke på de fula kåporna men ^^ ska bytas till vintern som 25 andra grejer
edit: glömde att säga att jag kör med borttagen luftplugg/skorstenar under sadeln
DerbiSM skrev:okej kör du också me 64:) men vad har du för års modell på din? och kör du helt orginal?:D MvH//
bytte till 64 igår japp kör helt original och det är en 03a finns bilder i galleri, dock inte så snygga med tanke på de fula kåporna men ^^ ska bytas till vintern som 25 andra grejer
edit: glömde att säga att jag kör med borttagen luftplugg/skorstenar under sadeln
okej bra men ¨då kör ju jag exakt som du gör allt orginal förutom borttagen luftplugg och 64munstycke hur fort går din?(på mätaren) MvH//
DerbiSM skrev:okej kör du också me 64:) men vad har du för års modell på din? och kör du helt orginal?:D MvH//
bytte till 64 igår japp kör helt original och det är en 03a finns bilder i galleri, dock inte så snygga med tanke på de fula kåporna men ^^ ska bytas till vintern som 25 andra grejer
edit: glömde att säga att jag kör med borttagen luftplugg/skorstenar under sadeln
okej bra men ¨då kör ju jag exakt som du gör allt orginal förutom borttagen luftplugg och 64munstycke hur fort går din?(på mätaren) MvH//
japp hehe den gör bara 50 på raksträcka och 52 ungefär nerför hatar att den ska vara cdi-strypt. kommer inte över 8000 varv va gör din då
Derbi_senda93 skrev:
bytte till 64 igår japp kör helt original och det är en 03a finns bilder i galleri, dock inte så snygga med tanke på de fula kåporna men ^^ ska bytas till vintern som 25 andra grejer
edit: glömde att säga att jag kör med borttagen luftplugg/skorstenar under sadeln
okej bra men ¨då kör ju jag exakt som du gör allt orginal förutom borttagen luftplugg och 64munstycke hur fort går din?(på mätaren) MvH//
japp hehe den gör bara 50 på raksträcka och 52 ungefär nerför hatar att den ska vara cdi-strypt. kommer inte över 8000 varv va gör din då
Min -04 hade fan 69 orginal
Du kan köpa en ostrypt cdi av mig om du vill, ny i kartong
Derbi_senda93 skrev:
bytte till 64 igår japp kör helt original och det är en 03a finns bilder i galleri, dock inte så snygga med tanke på de fula kåporna men ^^ ska bytas till vintern som 25 andra grejer
edit: glömde att säga att jag kör med borttagen luftplugg/skorstenar under sadeln
okej bra men ¨då kör ju jag exakt som du gör allt orginal förutom borttagen luftplugg och 64munstycke hur fort går din?(på mätaren) MvH//
japp hehe den gör bara 50 på raksträcka och 52 ungefär nerför hatar att den ska vara cdi-strypt. kommer inte över 8000 varv va gör din då
52 på orginal mätaren? min gör 65 på orginalmätaren men det är ju glädje mätare, och min är också cdi strypt.. ska mäta upp me bil och kolla exakt hur fort den går =) får ju inte köra trimmat=( så går den mer än 52 km/h så måste jag sätta tillbaka luftpluggen..MvH//
DerbiSM skrev:
okej bra men ¨då kör ju jag exakt som du gör allt orginal förutom borttagen luftplugg och 64munstycke hur fort går din?(på mätaren) MvH//
japp hehe den gör bara 50 på raksträcka och 52 ungefär nerför hatar att den ska vara cdi-strypt. kommer inte över 8000 varv va gör din då
52 på orginal mätaren? min gör 65 på orginalmätaren men det är ju glädje mätare, och min är också cdi strypt.. ska mäta upp me bil och kolla exakt hur fort den går =) får ju inte köra trimmat=( så går den mer än 52 km/h så måste jag sätta tillbaka luftpluggen..MvH//
65? kan bero på drevningen. vad har du för drevning? =)
DerbiSM skrev:
okej bra men ¨då kör ju jag exakt som du gör allt orginal förutom borttagen luftplugg och 64munstycke hur fort går din?(på mätaren) MvH//
japp hehe den gör bara 50 på raksträcka och 52 ungefär nerför hatar att den ska vara cdi-strypt. kommer inte över 8000 varv va gör din då
52 på orginal mätaren? min gör 65 på orginalmätaren men det är ju glädje mätare, och min är också cdi strypt.. ska mäta upp me bil och kolla exakt hur fort den går =) får ju inte köra trimmat=( så går den mer än 52 km/h så måste jag sätta tillbaka luftpluggen..MvH//
bil = glädjemätare
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Derbi_senda93 skrev:
japp hehe den gör bara 50 på raksträcka och 52 ungefär nerför hatar att den ska vara cdi-strypt. kommer inte över 8000 varv va gör din då
52 på orginal mätaren? min gör 65 på orginalmätaren men det är ju glädje mätare, och min är också cdi strypt.. ska mäta upp me bil och kolla exakt hur fort den går =) får ju inte köra trimmat=( så går den mer än 52 km/h så måste jag sätta tillbaka luftpluggen..MvH//
65? kan bero på drevningen. vad har du för drevning? =)
orginal tror jag, 13 fram, bak vet jag inte men asså när jag kör med 68 munstycke och luftpluggen på då gör den 52-55 på mätaren, så det kommer inte bli några problem att få den laglig om den inte redan är de men du vet Derbi:s går lite fortare än 50 även om dem är orginal, gör ca 55 fabriksny
DerbiSM skrev:orginal tror jag, 13 fram, bak vet jag inte men asså när jag kör med 68 munstycke och luftpluggen på då gör den 52-55 på mätaren, så det kommer inte bli några problem att få den laglig om den inte redan är de men du vet Derbi:s går lite fortare än 50 även om dem är orginal, gör ca 55 fabriksny
har också 13 fram. det är bara att räkna kuggarna, jag har 70 bak joo det vet jag =)
DerbiSM skrev:orginal tror jag, 13 fram, bak vet jag inte men asså när jag kör med 68 munstycke och luftpluggen på då gör den 52-55 på mätaren, så det kommer inte bli några problem att få den laglig om den inte redan är de men du vet Derbi:s går lite fortare än 50 även om dem är orginal, gör ca 55 fabriksny
har också 13 fram. det är bara att räkna kuggarna, jag har 70 bak joo det vet jag =)
okej ska räkna kuggarna imorrn men asså jag borde inte gå upp i munstycke storlek om jag har tatt bort luftpluggen? de blev lite skillnad på ljudet på min också när jag tog bort den
DerbiSM skrev:orginal tror jag, 13 fram, bak vet jag inte men asså när jag kör med 68 munstycke och luftpluggen på då gör den 52-55 på mätaren, så det kommer inte bli några problem att få den laglig om den inte redan är de men du vet Derbi:s går lite fortare än 50 även om dem är orginal, gör ca 55 fabriksny
har också 13 fram. det är bara att räkna kuggarna, jag har 70 bak joo det vet jag =)
okej ska räkna kuggarna imorrn men asså jag borde inte gå upp i munstycke storlek om jag har tatt bort luftpluggen? de blev lite skillnad på ljudet på min också när jag tog bort den
okej eftersom det kommer in mer luft i blandningen när man tagit bort pluggen så måste man ju ha mer bensin så jag antar att man ska gå upp några storlekar jag kör ju på 64 och det funkar fint tändstiftet är väl inte direkt gyllenbrunt som det ska vara när man har perfekt blandning men
Hallå
Vad gör det för skillnad om jag byter upp mitt lågfartsmunstycke lite?
Vet inte vad jag har orginal på nu. Men om jag ska byta upp,
Hur många strl. ska jag byta upp då?
Här har ni setup
Mk thrower
112 munstycke
Hebo luftfilter
13/52
min flottörskål läcker bensin oturligt nog, det är inte mycket men ändå. packningen sitter rätt så det är inte det. har 64 munstycke.
har också läst att när luftskruven är utskruvad 1,5-2 varv så ska den varva som bäst/högst annars har man för stort lågfartsmunstycke. stämmer det? för att min varvar som bäst när den är utskruvad 4,5 varv behöver jag byta lågfartsmunstycket då? sen är det ett annat munstycke som är längre än de andra och sitter ute på kanten, vad är detta för nåt?
UPPSKATTAR ALLA SVAR <3
Jag har 64 munstycke men tändstifet är fortfarande svart, ska man byta ner tills det blir rött elr kan den få för lite bensin då?? är det nån som har en Derbi 01:a och vet om 64 är orginal?? tror ni 60 blir för litet? MvH//
Nu är det så att jag har inte orkat gå igenom alla 14 sidor
men jag har som vissa vet en Rieju RRX 06:a som körde på 83 original sen när jag plockade bort pluggen så satte jag dit ett på 110 fasst egentligen skulle jag ha 100. men den var slut
kardizz skrev:Nu är det så att jag har inte orkat gå igenom alla 14 sidor
men jag har som vissa vet en Rieju RRX 06:a som körde på 83 original sen när jag plockade bort pluggen så satte jag dit ett på 110 fasst egentligen skulle jag ha 100. men den var slut
kardizz skrev:Nu är det så att jag har inte orkat gå igenom alla 14 sidor
men jag har som vissa vet en Rieju RRX 06:a som körde på 83 original sen när jag plockade bort pluggen så satte jag dit ett på 110 fasst egentligen skulle jag ha 100. men den var slut
Så vad vill du få fram?...
Köp nytt 95-100 munstycke så går den renare.
hehe '*'
det känns som det är jätte stort. men den går rent nu med den blöddrar inget elr så
kommer man märka ngn skillnad vad det gäller soppa ?
och vrf ska tändstiftet vara så svårt och komma åt på rrx
kardizz skrev:Nu är det så att jag har inte orkat gå igenom alla 14 sidor
men jag har som vissa vet en Rieju RRX 06:a som körde på 83 original sen när jag plockade bort pluggen så satte jag dit ett på 110 fasst egentligen skulle jag ha 100. men den var slut
Så vad vill du få fram?...
Köp nytt 95-100 munstycke så går den renare.
hehe '*'
det känns som det är jätte stort. men den går rent nu med den blöddrar inget elr så
kommer man märka ngn skillnad vad det gäller soppa ?
och vrf ska tändstiftet vara så svårt och komma åt på rrx
om den går bra nu så tkr jag inte du ska byta munstycke men kolla tändstiftet, äre svart så ska du byta