kan bara säga att på din moppe så håller dom för mer än det. om du rensar röret helt, och drevar upp 1 kugg fram, och tar bort alla andra strypningar på moppen så kmr den gå runt 100 ärliga. (kompis mätte upp sin till 110 efter pappas bilmätare) så dom håller för mindst 100 iaf
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
asså om du bromar och gasar å håller på så särskillt i höga hastigheter som 100 km/h eller mer så rekomenderar jag dot 1.5 vetska eller vad den heter. inte standard bromsvätska iallafall. även nya bromsbelägg som är byggda för höga hastigheter rekomderar jag med... bättre att vara på deb säkra sidan när det gäller säkerhet...
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
inga problem med bromsarna. kan då vara med ramen om det skulle vara en honda mt eller en yamaha dt:S eller någe gammalt skit dina bromsat dock inga problem:P
Henry skrev:Mopeden klarar säkert av hastigheterna frågan är ju om du gör det.
haha,du jag är inget fucko! kört cross mkt i mitt liv. Tror nog jag klarar av en moppe som går i 75-80 då!
Men wow.
Men du har kört cross i hela ditt liv, ändå vet du inte om bromsarna håller?
Jag själv har också kört cross i hela mitt liv och tävlar aktivt, men jag skulle inte klara av att bromsa från 80-0 på 5 meter när en älg kliver ut framför mopeden och man sitter med bara hjälm som skydd.
Eftersom du inte är ett "fucko" säger du så borde du förstå detta och borde då inte trimma din moped utan kör den original och överlev.
Så du menar alltså att en orginal klarar 50-0 på 5 meter? Håller med dig annars dock.
Inte för att skryta, men det är jag som är Mulle-Meck
0305 skrev:
haha,du jag är inget fucko! kört cross mkt i mitt liv. Tror nog jag klarar av en moppe som går i 75-80 då!
Men wow.
Men du har kört cross i hela ditt liv, ändå vet du inte om bromsarna håller?
Jag själv har också kört cross i hela mitt liv och tävlar aktivt, men jag skulle inte klara av att bromsa från 80-0 på 5 meter när en älg kliver ut framför mopeden och man sitter med bara hjälm som skydd.
Eftersom du inte är ett "fucko" säger du så borde du förstå detta och borde då inte trimma din moped utan kör den original och överlev.
Så du menar alltså att en orginal klarar 50-0 på 5 meter? Håller med dig annars dock.
Ingen klarar 50-0 på fem meter !
Den som gör det vill jag gärna se Det ändå blir att man flyger över moppen om man drar i frambromsen!
0305 skrev:
haha,du jag är inget fucko! kört cross mkt i mitt liv. Tror nog jag klarar av en moppe som går i 75-80 då!
Men wow.
Men du har kört cross i hela ditt liv, ändå vet du inte om bromsarna håller?
Jag själv har också kört cross i hela mitt liv och tävlar aktivt, men jag skulle inte klara av att bromsa från 80-0 på 5 meter när en älg kliver ut framför mopeden och man sitter med bara hjälm som skydd.
Eftersom du inte är ett "fucko" säger du så borde du förstå detta och borde då inte trimma din moped utan kör den original och överlev.
Så du menar alltså att en orginal klarar 50-0 på 5 meter? Håller med dig annars dock.
Nej, men du hinner komma ner i betydligt mindre hastighet innan det smäller. Vilket kan vara avgörande för liv och död.
Sedan var 5 meter kanske lite och ta i men du förstår vad jag menar...
Ju kraftigare bromsarna är desto mindre strykfår dom, mindre värme, och effektivare bromsning... Skulle du köra din Rieju på asfaltbana så skulle inte bromsarna stå ut så länge tror ja....
Men måste du panikbromsa ibland så räcker bromsarna gott o väl till
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever