är det någon som vet vart jag kan få tag på en packning till min Derbi Senda 01? den ska sitta där avgassystemet börjar, allså där vid cylindern skicka gärna länk isf MvH
Moddad skrev:Något annat som är fel då. Åtgärda felet istället för att stoppa allt under mattan. Till slut kommer det straffa sig
men det ska väll läcka lite olja om det inte är tätt??? tror inte de är nått fel elr vad tror du?MvH
ja det lär ju läcka om det inte är tätt
Tror inte heller det ska sitta nån packning det gör det inte på min??
okej nej det kanske det inte ska göra , men är du säker på att det ska läcka olja där om det INTE är tätt? jag va nästan 99%säker tills moddad sa annat:/ men igentligen borde de ju läcka olja när de inte är tätt? MvH//
beckvall skrev:min 04 har ingen pakning. den är ju konad om man monterar den rätt så ska de inte läck men om du vill så kan du ju prova avgasgörs pasta på tub
okejj jag är inte säker på att de sitter rätt faktiskt .. http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... ic_id=7837 där har du en bild på hur de ser ut, >det är inte bara olja, moppen va väldigt smutsig den dagen som jag tog kortet.. (rent nu=D) men asså kan man inte bara sätta en packning där för att de ska sluta läcka? elr är det att "stoppa problemet under mattan" som moddad säger? för jag tror faktiskt inte de är nått problem, äre inte tätt så läcker de väll olja..... MvH
Henry skrev:Läcker den olja är den felbestyckad/går för fett.
vad ska man göra åt det? MvH
Byta munstycke, gasa mera eller ställa ner oljepumpen.
jahaaa då vet jag nog vad som är felet!! jag köpte ju den med sportluftfilter och det ville jag inte ha så jag byte ner munstycke fr 78 till 68.. och innan jag bytte munstycke läckte det inte olja där, (alltså när jag hade sportluftfilter) jag har ett 64 munstycke hemma tkr du jag ska byta till de elr blir det för litet? MvH
Eolsson skrev:vart bor du? jag har ett helt packnigns sett till Derbi motorn till 03
skövde, men min är en 01. Och jag behöver bara en avgaspackning Men jag tror inte att jag behöver det heller nu för Henry sa att de kunde bero på mitt munstycke så jag ska byta ner munstycke imorrn Men om du har en avgaspackning så (kanske) jag är intresserad MvH.
DerbiSM skrev:
men det ska väll läcka lite olja om det inte är tätt??? tror inte de är nått fel elr vad tror du?MvH
okej nej det kanske det inte ska göra , men är du säker på att det ska läcka olja där om det INTE är tätt? jag va nästan 99%säker tills moddad sa annat:/ men igentligen borde de ju läcka olja när de inte är tätt? MvH//
xtream 03 skrev:
asså den kanske får för mkt oja då
okej, kan de bero på att jag blandar lite för mkt olja i bensinen? för jag blandar nämligen sj...MvH