När moppen slirar som fan på koppling , kan det bli så att den går skit dåligt? eftersom ibland när man växlar till 6an så ligger man typ i 30km/h på nästan halvgas och sen när man växlar ner till 4an ligger man samma och sen får in en bra växel så kmr den upp i 50km på 6an..
Har ju bara byt cylinder och så ska de hålla på såhär? :S
Ps. Har 80 munstycke i , bortaggen luftstrypning EGR och jag blandar direkt i tanken och kanske jag ska byta ner munstycket?
peil_ts skrev:det är väl mera efekt på den cylindern än den andra så då klarade väl lamellerna av dem kraften som va. byt lameller så löser de sig nog allt
Jo , men liksom känns som kopplingen ligger i typ när man kör så att axxet suger , men får väl byta lameller då.
peil_ts skrev:det är väl mera efekt på den cylindern än den andra så då klarade väl lamellerna av dem kraften som va. byt lameller så löser de sig nog allt
Jo , men liksom känns som kopplingen ligger i typ när man kör så att axxet suger , men får väl byta lameller då.
Daanne skrev:När moppen slirar som fan på koppling , kan det bli så att den går skit dåligt? eftersom ibland när man växlar till 6an så ligger man typ i 30km/h på nästan halvgas och sen när man växlar ner till 4an ligger man samma och sen får in en bra växel så kmr den upp i 50km på 6an..
Ps. Har 80 munstycke i , bortaggen luftstrypning EGR och jag blandar direkt i tanken och kanske jag ska byta ner munstycket?
Tacksam för alla svar!
frågan är ju varför du blandar direkt i tanken med den lilla setupen
Daanne skrev:När moppen slirar som fan på koppling , kan det bli så att den går skit dåligt? eftersom ibland när man växlar till 6an så ligger man typ i 30km/h på nästan halvgas och sen när man växlar ner till 4an ligger man samma och sen får in en bra växel så kmr den upp i 50km på 6an..
Tacksam för alla svar!
frågan är ju varför du blandar direkt i tanken med den lilla setupen
[quote="meanzickfrågan är ju varför du blandar direkt i tanken med den lilla setupen [/quote]
Använder 50cc sport cylinder och brukar använda trimrör och det brukar vara bättre att köra blanda i olja i tanken när man kör med mk rör sa en polare till mig.
sen om du byter lameller så blöt ner dom i olja först innan du monterar ihop de. kan finnas risk att de inte kommer in olja imrllan sen annars och då blir de skit av dom igen
[quote="peil_ts"]sen om du byter lameller så blöt ner dom i olja först innan du monterar ihop de. kan finnas risk att de inte kommer in olja imrllan sen annars och då blir de skit av dom igen[/quote
Min pappa sa förut att man skulle göra så för han gjorde de på sin gamla moppe hah
peil_ts skrev:sen om du byter lameller så blöt ner dom i olja först innan du monterar ihop de. kan finnas risk att de inte kommer in olja imrllan sen annars och då blir de skit av dom igen[/quote
Min pappa sa förut att man skulle göra så för han gjorde de på sin gamla moppe hah
hehe a de e bra gjort de under alla år med cross och mopeder alltid funkar perfekt.
Köp en mk pro race koppling, och kör med original fjädrarna funkar fint som fan, lr om det fortfarande slirar då så kan du ju köra med dom förstärkta fjädrarna som hänger med, kostar ca : 400 spänn. men för övrigt så e det rätt tufft o göra en burnout med kopplingen, har själv haft samma probs med min å då vart det lammellerna som var helt slut, så byt dom