vet att det finns lite på twostroke

har baotian classic gy6 motor??
jo dom har ganska mycket strypningarDerbiSM skrev:men om du kör en två-taktare, som tex Derbi, så kommer du märka att de är skillnadmen jag säger inte att baotian inte är bra, det går säkert att få en grymt snabb o bra baotian, men har inte dem rätt många strypningar? har en i klassen som har baotian han säger att de är många strypningar på dem
Ge mig gärna en liten röst i blackrider oxå
MvH//Tomas
okej då är jag duktigt... för jag strippa kåorna och stryppte av så gick den 80wildhorse skrev:Lyckas du få ut över 80km/h med en 4t Baotian så är du jävligt bra.KinaPuffsen skrev:det beror på hur mycket pengar man har.. man kan trimma det mesta på en 4t ganska bra faktiskt för att få en jävligt hög prestanda kankse inte just på en baotian men överhuvudtaget på 4taktBeta_rr04 skrev:Dem e dryga o trimma om man jämför med till exempel AM6 o derbis motor va fan den nu heter^^ o sen hörde jag mått ganska bra, att all 4t under 250 är inga bra saker;) (tävlingsmässigt mm)
Dock ser jag det som omöjligt
okej men de är ju en bra början och ta bort strypningarna iafKinaPuffsen skrev:jo dom har ganska mycket strypningarDerbiSM skrev:men om du kör en två-taktare, som tex Derbi, så kommer du märka att de är skillnadmen jag säger inte att baotian inte är bra, det går säkert att få en grymt snabb o bra baotian, men har inte dem rätt många strypningar? har en i klassen som har baotian han säger att de är många strypningar på dem
Ge mig gärna en liten röst i blackrider oxå
MvH//Tomas
dom jag har hittat är
1.luftpluggen
2.mässingskruven
3. katalysatorn
4.sen i röret finns det typ en bricka som ä 9mm i diameter det ska man borra upp...![]()
5.sen själva varitorn är sjävla strypningen vikter koppling asså allt i själva varitorn.
sen hittar jag inget mer sen är det själva cylindern på baotianen eftersom den inte optiamal kan ju ändras lite på cylöindern om man säger så![]()
omöjligt? på vilket sätt är det omöjligt? nyare sportmotorcyklarna (1000cc) ligger på 180-195hk, det är närmare 200hk/liter UTAN turbo och fyrtakt. Saken med baotian är att det är dåligt konstruerade toppar, grejerna är inte matchportade, kanalerna har inte optimal strömformning och kammen är slö.Moddad skrev:Omöjligt att få ut samma prestanda ur en fyrtaktsmoppe som en 2taktare.
Finns för och nackdelar, mer drag i en tvåtaktare, men drar mer bensin.
Lättare att trimma en 2takt dessutom.
chifen skrev:omöjligt? på vilket sätt är det omöjligt? nyare sportmotorcyklarna (1000cc) ligger på 180-195hk, det är närmare 200hk/liter UTAN turbo och fyrtakt. Saken med baotian är att det är dåligt konstruerade toppar, grejerna är inte matchportade, kanalerna har inte optimal strömformning och kammen är slö.Moddad skrev:Omöjligt att få ut samma prestanda ur en fyrtaktsmoppe som en 2taktare.
Finns för och nackdelar, mer drag i en tvåtaktare, men drar mer bensin.
Lättare att trimma en 2takt dessutom.
Fördel med 4-t är att de är mycket lättare att överladda och drar mer nytta av överladdning än vad 2-t gör, där kan en 4-taktare hämta mycket extra effekt som är iprincip omöjlig för 2-taktaren att komma åt då den är beroende av suget från motorn och inte har något som pressar på luften förutom atmosfärstrycket och suget från motorn.
några saker jag skulle vilja göra med en baotian 4-t om jag hade plånbok och tid:
bigbore block (92cc och möjligen borra upp det en liten bit till och strokea med ny vev med ökad slaglängd)
Porta med nya, större ventiler och totalt omportad topp med bättre flöde i kanalerna och en matt yta i insugs så det blandas bättre och blandpolerad yta i avgas.
Turbokonvertering med någon liten turbo och ic.
Grövre avgassystem med bra, mjuka böjar och bra utformad header
Öppet luftfilter
Etanolkonverterad
Vassare kam med högre duration och lyft. (skulle hellst vilja ha 4ventils crossflow topp och dubbla överliggande kamaxlar)
Omsvarvad topp för bättre förbränningsrum och ökat förbränningstryck
Insprutning
Dedär modsen vore ju riktigt FETT på en baotian, de flesta 2-t kan ju gå och pissa ned sig dåäven om jag är för 2-t på mopeder så vore dedär riktigt coolt faktiskt. Men håller mig till 2-takt på moppar, dessutom funkar ju inte 4-taktsljudet på en moped
Där har du helt fel .. Det går att trimma allt med en motor påwildhorse skrev:Lyckas du få ut över 80km/h med en 4t Baotian så är du jävligt bra.KinaPuffsen skrev:det beror på hur mycket pengar man har.. man kan trimma det mesta på en 4t ganska bra faktiskt för att få en jävligt hög prestanda kankse inte just på en baotian men överhuvudtaget på 4taktBeta_rr04 skrev:Dem e dryga o trimma om man jämför med till exempel AM6 o derbis motor va fan den nu heter^^ o sen hörde jag mått ganska bra, att all 4t under 250 är inga bra saker;) (tävlingsmässigt mm)
Dock ser jag det som omöjligt
tack för att du står på min sida.. hade nästan förlorat hoppet hadegjort detsamma om plånboken tillåter men det jag tänkte göra va att hålla mej till 50cc klassen och köpa recing kam ny variator porta den bygga nytt avgasystem och lite annat små pul som man kan hitta påchifen skrev:omöjligt? på vilket sätt är det omöjligt? nyare sportmotorcyklarna (1000cc) ligger på 180-195hk, det är närmare 200hk/liter UTAN turbo och fyrtakt. Saken med baotian är att det är dåligt konstruerade toppar, grejerna är inte matchportade, kanalerna har inte optimal strömformning och kammen är slö.Moddad skrev:Omöjligt att få ut samma prestanda ur en fyrtaktsmoppe som en 2taktare.
Finns för och nackdelar, mer drag i en tvåtaktare, men drar mer bensin.
Lättare att trimma en 2takt dessutom.
Fördel med 4-t är att de är mycket lättare att överladda och drar mer nytta av överladdning än vad 2-t gör, där kan en 4-taktare hämta mycket extra effekt som är iprincip omöjlig för 2-taktaren att komma åt då den är beroende av suget från motorn och inte har något som pressar på luften förutom atmosfärstrycket och suget från motorn.
några saker jag skulle vilja göra med en baotian 4-t om jag hade plånbok och tid:
bigbore block (92cc och möjligen borra upp det en liten bit till och strokea med ny vev med ökad slaglängd)
Porta med nya, större ventiler och totalt omportad topp med bättre flöde i kanalerna och en matt yta i insugs så det blandas bättre och blandpolerad yta i avgas.
Turbokonvertering med någon liten turbo och ic.
Grövre avgassystem med bra, mjuka böjar och bra utformad header
Öppet luftfilter
Etanolkonverterad
Vassare kam med högre duration och lyft. (skulle hellst vilja ha 4ventils crossflow topp och dubbla överliggande kamaxlar)
Omsvarvad topp för bättre förbränningsrum och ökat förbränningstryck
Insprutning
Dedär modsen vore ju riktigt FETT på en baotian, de flesta 2-t kan ju gå och pissa ned sig dåäven om jag är för 2-t på mopeder så vore dedär riktigt coolt faktiskt. Men håller mig till 2-takt på moppar, dessutom funkar ju inte 4-taktsljudet på en moped
haha min baotian gör 83 km/h uppmätt me GPSwildhorse skrev:Lyckas du få ut över 80km/h med en 4t Baotian så är du jävligt bra.KinaPuffsen skrev:det beror på hur mycket pengar man har.. man kan trimma det mesta på en 4t ganska bra faktiskt för att få en jävligt hög prestanda kankse inte just på en baotian men överhuvudtaget på 4taktBeta_rr04 skrev:Dem e dryga o trimma om man jämför med till exempel AM6 o derbis motor va fan den nu heter^^ o sen hörde jag mått ganska bra, att all 4t under 250 är inga bra saker;) (tävlingsmässigt mm)
Dock ser jag det som omöjligt
Men eftersom vi sa att 250f går mkt bättre än 125 så betyder ju de att det är mindre än dubbla volymenkallepalle skrev:Larrzson skrev:helt rätt med att 250f går bättre än 125 2t. 4t är mkt lättare att hantera och mer vrid i dombensinskalle skrev:Trimma 4T går hur bra som helstMen inte på dom volymerna... Speciellt inte på en sån motor, men de går säkert att pressa upp en baotian i höga hastigheter
Men du kan ju jämföra med min 125:a fyrtaktare som de sitter 150 cc på, och den gjorde ca 110 dock ganska nerdrevad ( i och för sig va toppen usel då men iaf ), så förvänta dig inte så mycket av max halva volymen ^^
250f går enligt mig bättre en än 125 2t iaf vad ja har sett på tider på crossbanor, handling osv
precis som jag säger, att 4:taktarna behöver ungefär den dubbla cylindervolymen för at dom ska va i klass med 2 taktarna
märk väl att ja skrev ungefär den dubbla volymen. sen så fattar du ju själv att de blir ju mkt mer vrid i en 250 än i en 125bensinskalle skrev:Men eftersom vi sa att 250f går mkt bättre än 125 så betyder ju de att det är mindre än dubbla volymenkallepalle skrev:Larrzson skrev: helt rätt med att 250f går bättre än 125 2t. 4t är mkt lättare att hantera och mer vrid i dom
precis som jag säger, att 4:taktarna behöver ungefär den dubbla cylindervolymen för at dom ska va i klass med 2 taktarna
2T har svårt att få ner krämen i backen, de låter bara förfärligt när dom gasar :/ ... fyrtaktarna trycker sig bara framåt på crossbanan
__________________
Tyvärr går de ju inte att porta en 4T hur myket som helst eftersom flödet blir för högt och minskar effektenDe bästa sättet att få hk är större cylindervolym på 4T. Ju större volym desto grövre kan man dessutom porta
![]()
Men vill man ha HK ur en begränsad volym är de överladdning som gäller