Tjena gubbs!!! ^^ Nu frågar jag en fråga som en kompis undrade över. Det är så att hans moppe har stått stilla i över ett halvår med bensin o olja o allt sånt i....Men nu när han ska starta dne så funkar dne itne?? den blir sur hela tiden o han får itne igång den ?? några tips?? jag har sagt allt jag visste iaf.... tacksamm för snabba svar:)
//MVH martin
ok ^^ men behövs verkligen den?? det e ju liksom itne detlättaste ....För liksom det kan ju inte ha kommit in skit heller i förgasaren elelr liknande...och varför något inte skulle sitta som det ska fattar jag itne heller för dne har ju funkat innan han ställde in den ?? konstigt iaf ;D
m4rt1n skrev:ok ^^ men behövs verkligen den?? det e ju liksom itne detlättaste ....För liksom det kan ju inte ha kommit in skit heller i förgasaren elelr liknande...och varför något inte skulle sitta som det ska fattar jag itne heller för dne har ju funkat innan han ställde in den ?? konstigt iaf ;D
Blir kondens i tanken som kan gå ner i förgasaren så töm förgasaren e de minsta du ska göra, shoken kan fastna så den surar ner sig okså, bytt T-stift.
Samma sak sa en kille om en Honda NSR 91a som han hade kört o stälde den vid stranden så badade han i ca 2timmar o sen när han skule hem va CDI boxsen trasig, kostade 4000
1. Börja med att göra rent förgasaren, Kan komma ner massa gammalbesnin som legat i flottörkoppen.
2. Montera den och sug i vakum slangen, elelr håll för den och kicka.
NU kommer det bensin ner till förgasaren och vakumtryck bildas.
3. Moppen är antagligen torr som fan efter stått ett tag.
Skruva av tändstifet gör rent det, och kolla så det är i bra skick.
Doppa gängorna i pyttelite bensin så det blir vått.
4. På med allt och kicka nu tills den startar, inte el start.
Utan kick då det är bättre tändning.
5. Får ni igång den låt den stå på tomgång så ett bra vakumtryck bildas och bensinen får gå fråmn förgasaren ner till cylindern.
Lår den stå några minuter.
Fungerar inte det, testa med lite ¨startgas och byt stift.