Byta

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
moppe galen
Farsans gamla zündapp

Byta

Inlägg av moppe galen »

Hej jag och en kompis håller på att snacka om att byta mopeder han har en beta rr 01 ktm motor och jag har en yamaha dt50r 01 är det ett bra byte om jag byter min mot betan? :?
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

njah finns typ inga reservdelar till ktm och det som finns e skit dyra :S
Användarens profilbild
moppe galen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppe galen »

ok så det är ett dåligt byte om man tänker ekonomiskt :?
Användarens profilbild
Drac_01
The One And Only!

Inlägg av Drac_01 »

jag hade inte gjort det bytet..
Fullt ös medvetslös..

DT70R UPDATE 6/12 Kolla! :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 889#177889
Dracen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dracen »

moppe galen skrev:ok så det är ett dåligt byte om man tänker ekonomiskt :?
om nått går sönder så ja. jag hade nästan bytt ändå känns som mkt roligare moppe.
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

Dracen skrev:
om nått går sönder så ja. jag hade nästan bytt ändå känns som mkt roligare moppe.
jao faktiskt en beta e ju grymt mycle snyggare skönare men han som byter måste ju va dum de e ju antagligen nå fel ^^
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

lite mer info om båda mopeder hade gett en bättre bild av situationen :D

trim, utseende, defekt mm. !?
Nyxorzz
Användarens profilbild
moppe galen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppe galen »

fax110 skrev:
Dracen skrev:
jao faktiskt en beta e ju grymt mycle snyggare skönare men han som byter måste ju va dum de e ju antagligen nå fel ^^
Nej båda våra mopeder är org och är i fint skick men jag vill trimma och betan ger mer effekt och är snyggare. så det verkar vara en mycket roligare moppe :D
Användarens profilbild
viper
Svårstartad skrothög

Inlägg av viper »

Om du tänker på ekonomin så behåll din, men jag har provkört en dtx och de är inte alls roliga att köra jämfört med betan, jag har AM6 på min ifs så reserdelarna är inte så dyra ;) Det jag kan säga om min är att styret är väldigt klent av någon anledning ;O välte moppen på en åker där det var mjuk jord och styret böjde sig ca 2 cm :shock:

Men annars så, de går ju grymt mkt bättre än Dtx avstypta iaf :o Men de är bränsle törstiga som fan :o Sen har ju betorna mycket kraftigare gafflar och hårdare stöt dämpare, samt har en mycket högre sittpunkt, vilket gör att du får mer kontroll på moppen, samt att styret går att vrida grymt mycket mer än på dtx, inte lika bekväma att köra, men så ljävla mycket roligare att köra :D(Vem fan köper en moppe för bekvämligheten??:lol:

Sammanfattning: Beta, ungefär Toyota Supra motsvarigheten enlig mig:lol: : Sjukt rolig moppe att köra, men dyr att använda(Enligt mig, värt det, du kör inte moppe så många år i livet!)

Dtx, kanske lite mer pålitlig, och ekonomisk, mer åt Passat hållet :lol: Men kan vara rolig att köra, och lite vanligare på vägarna än betorna.

Nu vill jag inte hacka på dtx, grymt snygg moppe men dessa påståenden är av mina EGNA erfarenheter :o So dont shoot me for dis :lol:
"Titta! Kakan rör på sig!"
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

viper skrev:Om du tänker på ekonomin så behåll din, men jag har provkört en dtx och de är inte alls roliga att köra jämfört med betan, jag har AM6 på min ifs så reserdelarna är inte så dyra ;) Det jag kan säga om min är att styret är väldigt klent av någon anledning ;O välte moppen på en åker där det var mjuk jord och styret böjde sig ca 2 cm :shock:

Men annars så, de går ju grymt mkt bättre än Dtx avstypta iaf :o Men de är bränsle törstiga som fan :o Sen har ju betorna mycket kraftigare gafflar och hårdare stöt dämpare, samt har en mycket högre sittpunkt, vilket gör att du får mer kontroll på moppen, samt att styret går att vrida grymt mycket mer än på dtx, inte lika bekväma att köra, men så ljävla mycket roligare att köra :D(Vem fan köper en moppe för bekvämligheten??:lol:

Sammanfattning: Beta, ungefär Toyota Supra motsvarigheten enlig mig:lol: : Sjukt rolig moppe att köra, men dyr att använda(Enligt mig, värt det, du kör inte moppe så många år i livet!)

Dtx, kanske lite mer pålitlig, och ekonomisk, mer åt Passat hållet :lol: Men kan vara rolig att köra, och lite vanligare på vägarna än betorna.

Nu vill jag inte hacka på dtx, grymt snygg moppe men dessa påståenden är av mina EGNA erfarenheter :o So dont shoot me for dis :lol:

dtn är är stor,tjock,tung moped

jag har själv en dt50r 98(likadan 98-03) till salu om nån är intresserad 10k ska jag ha

ONT: men om båda är fullt fräscha och så är det ju bara du byter om du vill :) jag skulle faktiskt bytt eftersom jag vet hur båda två är att köra och ktmen e sjukt mycke skönare.
Låst