Remmen ser fin ut!kinamoppe-mannen skrev:Den kanske slirar. vad äre för tryckfjäder? hårdhet på kopplingsfjädrarna?
Hur ser remmen ut?
okej, hjälpte inte så mycket. men du kan ju alltid pröva att sätta i de gröna och gula och se hur den går.Soet skrev:Jag har orginal tryckfjäder,kinamoppe-mannen skrev:Den kanske slirar. vad äre för tryckfjäder? hårdhet på kopplingsfjädrarna?
Hur ser remmen ut?
Kopplingsfjädrarna är dom som satt på, vettefan vilken hårdhet det är på dom, dom är iaf Vita!
Jag har , Gröna, Vita och Gula
Remmen har iofs gått 7-800 mil :/ kanske dags att byta?kinamoppe-mannen skrev:okej, hjälpte inte så mycket. men du kan ju alltid pröva att sätta i de gröna och gula och se hur den går.Soet skrev:Jag har orginal tryckfjäder,kinamoppe-mannen skrev:Den kanske slirar. vad äre för tryckfjäder? hårdhet på kopplingsfjädrarna?
Hur ser remmen ut?
Kopplingsfjädrarna är dom som satt på, vettefan vilken hårdhet det är på dom, dom är iaf Vita!
Hur ser remmen ut? gått långt?
mjo, börja med att byta den och testa de andra fjädrarnaSoet skrev:Remmen har iofs gått 7-800 mil :/ kanske dags att byta?kinamoppe-mannen skrev:okej, hjälpte inte så mycket. men du kan ju alltid pröva att sätta i de gröna och gula och se hur den går.Soet skrev: Jag har orginal tryckfjäder,
det har varit trimmad i ungefär 300 mil
remmen ligger nog inte upp och ner, det har jag kollatkinamoppe-mannen skrev:mjo, börja med att byta den och testa de andra fjädrarnaSoet skrev:Remmen har iofs gått 7-800 mil :/ kanske dags att byta?kinamoppe-mannen skrev: okej, hjälpte inte så mycket. men du kan ju alltid pröva att sätta i de gröna och gula och se hur den går.
det har varit trimmad i ungefär 300 mil![]()
Funkar det inte har du iaf en ny och fin rem i moppen
Funkar inte det, testa med en lite hårdare tryckfjäder.
Kolla så remmen inte lagt sig upp och ner också. det händer ibland. men antar att du redan kollat det
De kan vara så! köp ett set med vikter och pröva dig framSoet skrev:remmen ligger nog inte upp och ner, det har jag kollatkinamoppe-mannen skrev:mjo, börja med att byta den och testa de andra fjädrarnaSoet skrev: Remmen har iofs gått 7-800 mil :/ kanske dags att byta?
det har varit trimmad i ungefär 300 mil![]()
Funkar det inte har du iaf en ny och fin rem i moppen
Funkar inte det, testa med en lite hårdare tryckfjäder.
Kolla så remmen inte lagt sig upp och ner också. det händer ibland. men antar att du redan kollat detnär jag satt på remmen, för att som sagt så böt jag kopplingen och sånt, men kan det inte vara vikterna som är dåliga? alltså jag menar att dom kanske är för lätta, ungefär 3.5 gram tror jag
okej tack! ska göras, äntligen ett bra svar, rakt på sakkallepalle skrev:asså de kan va ett par saker.
1. byt till hårdare tryckfjäder, runt 15-20%
2. byt till hårdare kopplingsfjädrar
3. byt till tyngre vikter. köp sats mellan 4-5g
4. ställ in förgasaren rätt
5. byt rem
6. ta bort variatorbrickan om den inte redan e borta.
Om den varvar som fan så behöver de inte va vikterna, det kan lika gärna va kopplings fjädrarna... kolla allteddhedd skrev:börja med vikterna. att den varvar som fan beror på detta.
sen tar du remmen.
sen tryckfjädrar och till sist munstycket.
kopplingsfjäder är inte superviktigt i första hand
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...