svara gärna på vilken strl jag ska ha på munstycket med
Det beror nog på förgasar storlek. Mina kompisar har ju 12mm förgasare och kör med 70 munstycke med effektrör.
Medans jag kör med ett 112. Men ta nånstans vid 110-120.
jag har ju original förgasare, fattar inte vad du menar med 6mm? asså storleken på förgasar munstycket... e ju strl 68 original, så vad ska jag ha för strl med den setupen ja skrev?
livsfilosofin : att köra scooter är som att knulla en 90-årig gammal kärring med alzheimers och åderbråk
jag har ju original förgasare, fattar inte vad du menar med 6mm? asså storleken på förgasar munstycket... e ju strl 68 original, så vad ska jag ha för strl med den setupen ja skrev?
Du fick väl svar? : > Kring storlek 90, kan inte säga exakt så köp en sats med 80-100
Du fick väl svar? : > Kring storlek 90, kan inte säga exakt så köp en sats med 80-100
jaa, men fattade inte det med 6mm men tack nu då
livsfilosofin : att köra scooter är som att knulla en 90-årig gammal kärring med alzheimers och åderbråk
klingeee skrev:
jaa, men fattade inte det med 6mm men tack nu då
6mm är gängan på munstycket. Dellorto har 6mm upp till 19mm förgasare därifrån är det 5mm
kallepalle skrev:joo, men Derbi orginal går bäst med 70-74 å man ska byta upp sig 10-13 strl
Derbi orginal 70-74?? jag hade 68, (orginal) och mitt tändstif var svart(allså för stort). nu har jag 64 och de är lagom, den går ju inte bra me 74 om den är helt orginal? fast min är en 01, kanske är dem nyare du menade? MvH//Tomas
kallepalle skrev:joo, men Derbi orginal går bäst med 70-74 å man ska byta upp sig 10-13 strl
Derbi orginal 70-74?? jag hade 68, (orginal) och mitt tändstif var svart(allså för stort). nu har jag 64 och de är lagom, den går ju inte bra me 74 om den är helt orginal? fast min är en 01, kanske är dem nyare du menade? MvH//Tomas
iaf 05 å frammår går bäst med 70-74 helt orginal (sverige orginal)
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
iaf 05 å frammår går bäst med 70-74 helt orginal (sverige orginal)
okej, men så äre inte med 01 iaf min är sverige orginal och skulle jag ha 74 skulle den inte gå så bra=) men jag vet inte hur de är me 05or- MvH//
Hej! Jag har en Derbi Senda 01 som jag precis tatt bort luftpluggen på, den som sitter över luftburken... nu undrar jag om jag ska byta upp mej i munstycke eller inte?. jusst nu har jag storlek 64 på munstycket. (går riktigt bra med dragen luftplugg o det munstycket jag har jusst nu)
MvH//Tomas
Moddad skrev:Ska inte behövas. Men kan väl gå upp typ 2
men jag tkr den går hur bra som hellst nu så vill hellst inte gå upp i munstycke, men kan de hända något me motorn elr liknande om jag inte byter upp? MvH//
Moddad skrev:Ska inte behövas. Men kan väl gå upp typ 2
men jag tkr den går hur bra som hellst nu så vill hellst inte gå upp i munstycke, men kan de hända något me motorn elr liknande om jag inte byter upp? MvH//
Går den bra och tändstiftet ser hyffsat brunt ut finns det ingen risk Kör på om du tycker den går bra