går inte mer än i 50

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Aerox_pimp
Svårstartad skrothög

går inte mer än i 50

Inlägg av Aerox_pimp »

Hej... har fixat mitt stage6 pro replica nu, och satte på det precis..

När jag satte det det och testade det så gick den bara i 50 med gps, men mitt orgrör urpluggat gick i 60-65, och har inte bytt någonting från orginal än effektröret än så länge... det läcker lite luft mellan cylindern och mellan röret när jag har effektröret på , men orginalröret läcker inte luft där, kan det ha med det att göra, så den går saktare med effektröret?? det läcker så man känner det med handen på ena kanten. jag hade tänkt att lägga nått i mellan och se om det hjälper och ska sedan köpa : v-vikter 4,5 nytt munstycke och dra ringen... är det nått med vikterna lr det ?? spelar det stor råll om det läcker lite luft??

tacksamm för svar :)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

till att börja med så kan du ju köpa avgaspackning. då läcker de inte längre. sen att den inte går fortare än 50 me effektrörer e därför att vikterna, munstycket och kopplingsfjädern är helt fel
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Aerox_pimp
Svårstartad skrothög

Inlägg av Aerox_pimp »

ok ska köpa :
stage6 v-vikter 4,5g
munstycke 66,68,70,72
avgaspackning
fax110
Gasres

Re: går inte mer än i 50

Inlägg av fax110 »

Aerox_pimp skrev:Hej... har fixat mitt stage6 pro replica nu, och satte på det precis..

När jag satte det det och testade det så gick den bara i 50 med gps, men mitt orgrör urpluggat gick i 60-65, och har inte bytt någonting från orginal än effektröret än så länge... det läcker lite luft mellan cylindern och mellan röret när jag har effektröret på , men orginalröret läcker inte luft där, kan det ha med det att göra, så den går saktare med effektröret?? det läcker så man känner det med handen på ena kanten. jag hade tänkt att lägga nått i mellan och se om det hjälper och ska sedan köpa : v-vikter 4,5 nytt munstycke och dra ringen... är det nått med vikterna lr det ?? spelar det stor råll om det läcker lite luft??

har du inte dragit v ringen än är det ju för att effekten komr senare med stage6n och mopeden stryps inan effektten komr + fel vikter fjädrar osv oinställd förgasare med mera
Användarens profilbild
peil_ts
Elmoped

Inlägg av peil_ts »

kopplingsfjädrar
hippienissen
Elmoped

Re: går inte mer än i 50

Inlägg av hippienissen »

Aerox_pimp skrev:Hej... har fixat mitt stage6 pro replica nu, och satte på det precis..

Hade nästan samma problem när jag fick hem samma rör som du... Alltså Stage6 pro replica.

Om du har liggande minarelli, tillexempel: Aerox, aprilia neos eller liknanden så skall du ha 3,5g vikter. Skit i vad som rekomenderas... jag köpte 4,5g vikter och det sög lika mycket ändå.

Iallafall så skall du till att börja med köpa en avgaspackning som kallepalle skriver. en sådan kostar inte mycket.

Men OBS! När du köppte avgasröret så borde du fått med en sådan i aluminium. Testa montera den så kommer det nog inte läcka!

Sedan när du nu har ett effektrör så borde du strypa av luftfiltret om du kanske har en plugg/skorsten i det. Sedan så byter du även munstycke. Köp en hel sats så är du på den säkra sidan, så slipper du beställa igen.

OBS! Köp 3,5g vikter samt kopplingsfjädrar... så blir det gött axx!

hoppas jag kunde ge dig lite bra information!
Användarens profilbild
Aerox_pimp
Svårstartad skrothög

Inlägg av Aerox_pimp »

Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

se till att du får munstycken som passar din moped! Detta gäller även vikterna... annars så ser det bra ut...
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Användarens profilbild
Aerox_pimp
Svårstartad skrothög

Inlägg av Aerox_pimp »

så går den i typ 75 efter jag bytt munstycke, satt dit avgaspackning och satt dit rätt vikter (4,5) ??
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

jag portade även min orginal cylnder, körde med 98oktanbensin, hårt pumpade däck, hade även rätt fjädrar och tryckfjäder, då gick den 95km/h på mätaren och 86km/h med gps. OBS! Förgasaren var lite smått felinställd med...
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Avråder från att förstöra originalcylindern.
Självklart måste du dra V-Ringen och ställa in den för att den ska gå bättre.
Ja, kring 75 ärliga kommer den göra, men kan inte lova att det är 4,5g vikter som är de rätta. Testa dig fram mellan 3,8-5
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

4,5 är för tungt 3,5 är riktigt bra förvänta inte dig att den kommer göra över 80km/h med det röret
Användarens profilbild
Aerox_pimp
Svårstartad skrothög

Inlägg av Aerox_pimp »

så ska jag köpa denna satsen med vikter då??

http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1220

När jag ska testa vilka vikter som är bäst ska jag börja uppifrån eller nerifrån, och vad händer om jag inte drar v-ringen?? inte för att jag tänkt att ha den kvar men ändå??
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

till att börja med så är de för stora hopp i vikterna. du ska ha typ 3,5 3,7 3,9 4,1 4,3 4,5 åtmindstonde. gärna 3,5 3,6 3,7 osv för att ställa in den rätt. spelar ingen roll om du börjar uppifrån elr nerifrån. om du inte drar v-ringen så kommer den inte kunna "växla" ut ordentligt, vilket leder till att dne kommer varva som fan å inte ge ngn topfart.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
robin93
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robin93 »

har du ens pluggat ur trimröret xD?
Användarens profilbild
Soet
Svårstartad skrothög

Inlägg av Soet »

robin93 skrev:har du ens pluggat ur trimröret xD?
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

Aerox_pimp skrev:så ska jag köpa denna satsen med vikter då??

http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1220

När jag ska testa vilka vikter som är bäst ska jag börja uppifrån eller nerifrån, och vad händer om jag inte drar v-ringen?? inte för att jag tänkt att ha den kvar men ändå??
ja köp den satsen börja med 3,5g. 3g är lite för lätt och den kommer lätt börja övervarva istället. :wink: :twisted:
addeone
Elmoped

Inlägg av addeone »

haha kanske ska kolla om det sitter någon plugg i mynningen ?
Användarens profilbild
harra93
Elmoped

Inlägg av harra93 »

addeone skrev:haha kanske ska kolla om det sitter någon plugg i mynningen ?
hhaa såg du inte det eller? :lol:
Yamaha skramlar bra :D

Yamaha är bra när man ingenstans ska :D
Användarens profilbild
Aerox_pimp
Svårstartad skrothög

Inlägg av Aerox_pimp »

allt är ordnat nu den går i 80-85 ärliga varvar mätaren med ca 40 mk/h över 80..4,0 har jag i...
Låst