Aerox_pimp skrev:Hej... har fixat mitt stage6 pro replica nu, och satte på det precis..
När jag satte det det och testade det så gick den bara i 50 med gps, men mitt orgrör urpluggat gick i 60-65, och har inte bytt någonting från orginal än effektröret än så länge... det läcker lite luft mellan cylindern och mellan röret när jag har effektröret på , men orginalröret läcker inte luft där, kan det ha med det att göra, så den går saktare med effektröret?? det läcker så man känner det med handen på ena kanten. jag hade tänkt att lägga nått i mellan och se om det hjälper och ska sedan köpa : v-vikter 4,5 nytt munstycke och dra ringen... är det nått med vikterna lr det ?? spelar det stor råll om det läcker lite luft??
tacksamm för svar

Hade nästan samma problem när jag fick hem samma rör som du... Alltså Stage6 pro replica.
Om du har liggande minarelli, tillexempel: Aerox, aprilia neos eller liknanden så skall du ha 3,5g vikter. Skit i vad som rekomenderas... jag köpte 4,5g vikter och det sög lika mycket ändå.
Iallafall så skall du till att börja med köpa en avgaspackning som kallepalle skriver. en sådan kostar inte mycket.
Men OBS! När du köppte avgasröret så borde du fått med en sådan i aluminium. Testa montera den så kommer det nog inte läcka!
Sedan när du nu har ett effektrör så borde du strypa av luftfiltret om du kanske har en plugg/skorsten i det. Sedan så byter du även munstycke. Köp en hel sats så är du på den säkra sidan, så slipper du beställa igen.
OBS! Köp 3,5g vikter samt kopplingsfjädrar... så blir det gött axx!
hoppas jag kunde ge dig lite bra information!