har en arisal t6 70cc racing hur långt behöver ja köra in har nu kört 5 mil och låtigt den stå på tomgång i kanske 30 min sammanlag! räcker det det e ju en alu cylinder.
OBS---->
SNÄLLA TA INTE BORT TRÅDEN UTAN GE MIG SVAR ISTÄLET FÖR DET E INGEN SOM SVARAR I CYLINDER TRÅDEN !!!!!!!
Senast redigerad av sl4ktarn den 31 oktober 2008, 16:30, redigerad totalt 1 gånger.
sl4ktarn skrev:har en arisal t6 70cc racing hur långt behöver ja köra in har nu kört 5 mil och låtigt den stå på tomgång i kanske 30 min sammanlag! räcker det det e ju en alu cylinder
första starten är vikig steg 1 starta motorn med ordentligt med olja, starta motorn och vänta tills motorn nått arbetstemp
ca 10min
steg 2 vänta tills den kylts ner sedan är det bara att tuta o köra,
endast för alu cylindrar
sl4ktarn skrev:har en arisal t6 70cc racing hur långt behöver ja köra in har nu kört 5 mil och låtigt den stå på tomgång i kanske 30 min sammanlag! räcker det det e ju en alu cylinder.
OBS---->
SNÄLLA TA INTE BORT TRÅDEN UTAN GE MIG SVAR ISTÄLET FÖR DET E INGEN SOM SVARAR I CYLINDER TRÅDEN !!!!!!!
du har gjort allting perfekt än sålänge tycker jag, och jag hade nog sett den cylindern som inkörd nu också. men ta det lite lungt i nån mil till, du kan dra full gas och varva ur den rätt skapligt, kör lite blandad körning 3-4 mil. sen tyna allt som går 24/7
Daanne skrev:Dracen , vad menar du med blandad körning ?
Kör inte allt som går hela tiden utan ta det lite lungt, varva ur nån växel ibland, både lungn och fullt ös körning, i 3 mil till sen tyna så mkt du vill.
ja tycker de räcker me 20 mil max mer krävs inte... Men du kan ju gasa på nu efter 5 mil i princip Bara att du kan tänka på att köra lugnt, inte dra ur på varven och gärna ta de lugnt i långa uppförsbackar
Moderna cylindrar o kolvar har så pass bra passform att de inte behövs så mycke inkörning. Ja körde lugnt ca 5 mil me min 150cc och sen bar de av
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Starta den, låt den gå varm och gasa ur den lite. stäng av och låt den bli kall.
Kör den i 5 minuter, stäng av och låt den bli kall.
Wolla, inkörd.
Håller med henry, alu cyllar kör man in på tomgång 45min (personligen) sen så är de inkörda.
Har gjort så många gånger och cylindrarna verkar fina och friska i omloppen fortfarande
~OWR~ One Wheel riders R.I.P DooD
Kolla mina projekt!