AM6 HJÄLP NU!!!!!!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
martin
Elmoped

AM6 HJÄLP NU!!!!!!

Inlägg av martin »

Hej jag har ett litet problem jag får inte bort svänghjulket det sitter så in i h****** jag har dragit sönder en svänghjulsavdragare: Bild[/img]
sen försökte jag men en annan BildBild [/img] men det rubbar sig fan inte o skruven på den andra avdragaren böjde sig som fan?? hur fan ska man göra??????[/img]
Furia_metrakit92
Elmoped

Inlägg av Furia_metrakit92 »

Prova me momentnyckel eller mutterdragare 8)
Hanz
Elmoped

Inlägg av Hanz »

Använd slägga :lol:
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Hanz skrev:Använd slägga :lol:
Och så försöker vi vara LITE seriösa nu.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

slägga ät ju faktiskt serriöst. man kan prova de den en smäll (på avdragaren när den e fastskruvad) då kan de gå lättare, annars så prova med värme (typ blåslampa)
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Jag tror fysiken är din bäst vän i detta fallet.
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
Användarens profilbild
peil_ts
Elmoped

Inlägg av peil_ts »

sätt allt i spänn och knacka lite med hammare så brukar det släppa
Användarens profilbild
martin
Elmoped

Inlägg av martin »

men jag har ju haft bort den en gång innan då gick det hur bra som helst men nu går verkligen inget känns det som :? :(
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

kallepalle skrev:slägga ät ju faktiskt serriöst. man kan prova de den en smäll (på avdragaren när den e fastskruvad) då kan de gå lättare, annars så prova med värme (typ blåslampa)
Så rubbar man på något så det blir snett och krokigt samt i obalans. Låter ju jävligt smart, nej!
luddemuregard
Kinaraket

Inlägg av luddemuregard »

Du får åka och köpa en nya avdragare ! Och göra allt försiktigt sen lite mer styrka i när du ska dra ! Vet inte hur fan du gjorde för att ha sönder den för det går ju typ inte ha sönder en sån
Malossi hyper racing
Användarens profilbild
martin
Elmoped

Inlägg av martin »

luddemuregard skrev:Du får åka och köpa en nya avdragare ! Och göra allt försiktigt sen lite mer styrka i när du ska dra ! Vet inte hur fan du gjorde för att ha sönder den för det går ju typ inte ha sönder en sån

men det e ju det som e så sjukt jag skruvade in den så långt det gick sen skruvade jag in den "lilla" skruveno när det tog stopp tog jag i mer o det hände inget sen tojag i mer då kom avdragaren ut i stället :evil: :cry: :?
Användarens profilbild
peil_ts
Elmoped

Inlägg av peil_ts »

martin skrev:
luddemuregard skrev:Du får åka och köpa en nya avdragare ! Och göra allt försiktigt sen lite mer styrka i när du ska dra ! Vet inte hur fan du gjorde för att ha sönder den för det går ju typ inte ha sönder en sån

men det e ju det som e så sjukt jag skruvade in den så långt det gick sen skruvade jag in den "lilla" skruveno när det tog stopp tog jag i mer o det hände inget sen tojag i mer då kom avdragaren ut i stället :evil: :cry: :?
om avdragern kom ut har du inte gott gängknas nu då?
Användarens profilbild
martin
Elmoped

Inlägg av martin »

peil_ts skrev:
martin skrev:

om avdrager kom ut har du inte gott gängknas nu då?
Gängorna finns som tur e kvar i svänghjulet ska testa o skaffa en ny avdragare...
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

har du dragit bort muttern som håller fast allting. anars så vet jag inte vad :?
Användarens profilbild
martin
Elmoped

Inlägg av martin »

beckvall skrev:har du dragit bort muttern som håller fast allting. anars så vet jag inte vad :?
Ja de har jag annars hade det varit svårt o få i avdragaren :lol:
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

martin skrev:
beckvall skrev:har du dragit bort muttern som håller fast allting. anars så vet jag inte vad :?
Ja de har jag annars hade det varit svårt o få i avdragaren :lol:

hahahaha !
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
Användarens profilbild
XPS_POJKEN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av XPS_POJKEN »

svänghjulet på min kawa 250 satt ganska braa^^ vi var tre stycken som bröt på var sin sida om d å cirka 10min senare så lossna det,, å när det lossnar så säger de bara tjong :D
wiiie
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

tagit bort muttern?

nej men använd avdragaren på den 1bilden
"ben" avdragaren kröker och spräcker magneten i svänhjulet
Powerered by BRL
Moppekillen1
Elmoped

Inlägg av Moppekillen1 »

som t -j sa, använd den första avdragaren och skruva på den, inte , ända in lr vad jag ska säga, sen tar du en mutterdragare (lr va fan det heter, en son som gå på luft) och bara trycker till på knappen, lossnar dirr om du gör rätt. tog typ 1 min och göra hos min närmsta åf.
90km/h med urpluggad drac :D
Låst