MH ryz 04a startar inte

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
henric92
Henke!

MH ryz 04a startar inte

Inlägg av henric92 »

jag har byt till mig en ryz 04a...dn dog som helt original så jag byte till ett technigas rör för jag tänkte org kanske var igensottat plus att jag byte upp i munstycke till 12 storlekar större...starta ändå inte

efter jag hade kört kanske 10min och sen toppat den och ska bromsa dör den! den vill knappt tända, försökte springa och kicka igång den i en timme, sen nästa dag efter många kickar fick jag igåndg den och den fungera hur bra som helst...men sen dog den igen och det e samma sak..
jag har tittat så det e bra gnista och den får soppa och förgasaren e inte igensatt....

SNÄLLA hjälp!?!?!
Senast redigerad av henric92 den 22 oktober 2008, 20:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Byt tändstift annar kanske den värmenypt? Låter konstigt att du fick igång den så pass bra igen sen då... Men kolla kolvringarna
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

jag hade samma problem me min, den starta inte när jag kicka och inte när jag försökte springa igång den, sen för nån vecka sen så bytte jag tändstif och nu startar den på första elr andra kicken :wink: så testa att byta tändstif :)
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

gnistan kan vara bra men att de smällt lite så den hoppar bredvid (: va så på min en gång :lol:
Tillhör mille!
rlofving
Elmoped

Inlägg av rlofving »

Jag hade samma problem på min motorhispania 08 och då var det oljepumpen som gav för mycket olja. Försök göra så att inte cylindern får någon olja över huvudtaget och försök starta en stund. behöver inte starta med en gång men borde göra det efter ett tag om det är det som är felet. lycka till
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

rlofving skrev:Jag hade samma problem på min motorhispania 08 och då var det oljepumpen som gav för mycket olja. Försök göra så att inte cylindern får någon olja över huvudtaget och försök starta en stund. behöver inte starta med en gång men borde göra det efter ett tag om det är det som är felet. lycka till
tack för hjälpen men jag är rätt säker på den e skuren och sliten så jag sket i vilket och har nu beställt nytt cylinder kit, men tack ändå :D
plus att min oljetanke pajj så jag blandar i bensinen
Låst