nån som vet vad som kan va fel på min moppe har ett tubokit high quality nått och 64-14 och 105 munstycke och när jag hade åkt 14 km och skulle vända hem så gick det inte att dra ur på som sista 2 växlarna det va som om motron skar och den är så hela tiden nu kan varva fult på alal växlar utom 5,6 blir galen. och jag har tagit bort elstrypningen i cdi- boxen
okej men den har ju gåt bar med det där röret dert har gåt skit bra och gianeli ska man inte ha till AM6 lr det är sämre det är bätre med geaneli till Derbi motorer
mm i såna fall är det glädje mätare för 105 stog den på och när jag körde i 85 med sjkus mäte en bil upp mej då körde jag i 83 genligt bilen och det va inan jag byte till tubokit och jag tror inte att bara för jag byte till tubo så ändra den knapast till "glädjemätare"
inte helt otroligt att den kan ha gått dåligt utan att du märkt de,l och att ring/ringarna kanske fått lite stryk tillslut...... Jag antar att du har separat smörjning... När man åker me lite tyngre bestyckning på förgasaren kan de vara bra att öka på pumpen lite så den får mer olja....
kan vara att du plötsligt har fått ner skit i förgasaren som blockerar EN DEL av bränsletillförseln så att motor blir klenare.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
ringarna kan ha blivit aningen skadade så motorn tappat lite effekt, tillräckligt för att de ska märkas skillnad på högre växlarna iaf. ((((( bara en teori!!! )))))
annars kan de va tändningen som fått sig en liten stöt så den inte riktigt vill bete sig rätt, åk till återförsäljare och gör en mätning om du är osäker, kostar inte många kr.... Kan vara förgasaren som strular...
Ta loss den, kontrollera /rengör..... Annars nåt annat som är glappt som kan ställa till kanske??
Live slow - Die whenever
okej ska kolla upp det . men allså tror inte det är det med kolvringarna för när jag läger i 5 txp och drar på ful käns det som om jag nitar men ska kolla upp det tack
107 och 105, In my azz, Aldrig livet nån av era har gjort det, ingen moppe går i över 100 med bara rör, lär er detta - MÄT ALDRIG UPP MED ERA MOPPE MÄTARE, GÖR DET MED GPS
YamahaPower skrev:okej ska kolla upp det . men allså tror inte det är det med kolvringarna för när jag läger i 5 txp och drar på ful käns det som om jag nitar men ska kolla upp det tack
läger i txp? drar på ful ?, snälla förklara de... fattar inte va du menar :S
Live slow - Die whenever