JAJA ok tackar så mycket, men de får nog bli när jag har redigt tråkigt någon dag om de tar 6 h såbensinskalle skrev:rostar inte överhuvudtaget.... om de ä rätt material förstås!!!, men ja tror inte du har järnpedal xD
Är de bromspedalen du ska polera så varnar ja för att det tar skitlång tid.... den är ju lackad på Derbi iaf till skillnad från växelpet o pinnar osv...
börja att slipa med fint sandpapper / blästra den ( blir bäst, helt repfritt ). Om du ska slipa, ju finare papper man slipar med desto bättre blir resultatet. Man kan börja me lite grövre, och jämna till med finare papper. tar ca 6 h att slipa bromspeten på Derbi...
sen tar du polertrissa ( rekomenderas ) / tygtrasa, och polermedel som autosol eller annat som polerpasta. Bäst är att inte ta autosol då de ger lite smårepor p.g.v. att det är lite grovt, men inget man behöver bry sig om faktiskt, blev hur bra som helst på min iaf me autosol.....
Ta polermedlet på trasan / trissan o gnugga tills de blir blankt ^^. Rengör sen med vatten eller nåt medel för att få bort polermedlet...
klart!!!
okej, men de tar 6 tim om man slipar me sandpapperFredde92 skrev:det tar verkligen inte 6 timmar att göra! jag polerade min på 30min. använde mig av en dremel med stålborste för att slipa bort färgen som var på. och sen några omgångar med autosol så e det klart. väldigt lätt att göra.
mvh
kan omöjligt ta 6timmarbensinskalle skrev:okej, men de tar 6 tim om man slipar me sandpapperFredde92 skrev:det tar verkligen inte 6 timmar att göra! jag polerade min på 30min. använde mig av en dremel med stålborste för att slipa bort färgen som var på. och sen några omgångar med autosol så e det klart. väldigt lätt att göra.
mvh
blev de bra me stålborte???
med fint ( vilket man vill ha om man vill ha bra resultat ) papper så tar de en jäkla tid. Lacken på bromspeten är jue skitseg jämfört med all annan lack ja stött på.......Fredde92 skrev:kan omöjligt ta 6timmarbensinskalle skrev:okej, men de tar 6 tim om man slipar me sandpapperFredde92 skrev:det tar verkligen inte 6 timmar att göra! jag polerade min på 30min. använde mig av en dremel med stålborste för att slipa bort färgen som var på. och sen några omgångar med autosol så e det klart. väldigt lätt att göra.
mvh
blev de bra me stålborte???möjligtvis med grovlek 1500 på sandpappret ^^, det blev jättebra med stålborsten.
----------------------------------------DerbiDriver skrev:Hallå alla! Jag undrar hur man polerar upp en tillexempel bromspedal på moppen bäst...? Vad man behöver för saker o lita om man ska tänka på något specielt?
Tack på förhand!
Mvh DerbiDriver