jag vet inte en exakt hastighet dom är byggda för men 80 km/h klarar dom med lätthet. jag klarade mig bra med en drac i runt 100 km/h och var inga problem med bromsarna.
0305 skrev:finns det någon sida där det står? pappa låter mig trimma ifall bromsarna håller!
Du behöver ingen sida för det utan 100km/h kan jag säga att dom håller lätt för, är du över den hastigheten så finns det nog andra saker som man bör oroa sig för mer.
självklart håller bromsarna minst 80 eftersom dom i spanien går 80 med samma bromsar mopederna är byggda urplugade och bromsarna bygda på dom urplugade mopederna
dom byter inte till sämre broms system när dom kommer in i sverige
fax110 skrev:självklart håller bromsarna minst 80 eftersom dom i spanien går 80 med samma bromsar mopederna är byggda urplugade och bromsarna bygda på dom urplugade mopederna
dom byter inte till sämre broms system när dom kommer in i sverige
presic som fax säger. en urpluggad Rieju går ju runt 80, å bromsarna som sitter e ju gjorda för den hastigheten. men sen så klarar dom även 100 lätt och kanske upp mot 130
Moppen är inte byggd med en plugg i kröken. Då håller den för den urpluggade hastigheten 80km/h. Har själv kört i ca 110 med min drac, böt bromsbelägg, då tog de riktigt bra. :)
Jag kör en Rieju Drac 03 och skulle villa ha lite stylingidéer, om ni har något förslag, pma!
Henry skrev:Mopeden klarar säkert av hastigheterna frågan är ju om du gör det.
haha,du jag är inget fucko! kört cross mkt i mitt liv. Tror nog jag klarar av en moppe som går i 75-80 då!
haha, har en polare som har kört cross i hela sitt liv å de verkar som han snare blitt ett fucko av de Han kör helt jävla sjukt med sin gamla mt drar om varenda jävla bil han hittar men han är ganska säker ändå.
haha,du jag är inget fucko! kört cross mkt i mitt liv. Tror nog jag klarar av en moppe som går i 75-80 då!
Men wow.
Men du har kört cross i hela ditt liv, ändå vet du inte om bromsarna håller?
Jag själv har också kört cross i hela mitt liv och tävlar aktivt, men jag skulle inte klara av att bromsa från 80-0 på 5 meter när en älg kliver ut framför mopeden och man sitter med bara hjälm som skydd.
Eftersom du inte är ett "fucko" säger du så borde du förstå detta och borde då inte trimma din moped utan kör den original och överlev.
Men wow.
Jag själv har också kört cross i hela mitt liv och tävlar aktivt, men jag skulle inte klara av att bromsa från 80-0 på 5 meter när en älg kliver ut framför mopeden och man sitter med bara hjälm som skydd.
Eftersom du inte är ett "fucko" säger du så borde du förstå detta och borde då inte trimma din moped utan kör den original och överlev.
Men wow.
frågan var inte ifall jag kunde köra eller inte, OM brommsarna är avsedda för hastigheterna! där jag bor finns inga älgar henry
vadå bromsar, det är la bara o köra bredvid hindret lr? bromsa är lite kärringaktigt tycker jag!! nä men 80 pallar dom lätt, jag har ju inte dom bästa bromsarna på min men dom håller för 90 iaf.
men vad alla tjötar om bramsarna hela tiden tror 0305 vet att bromsarna håller för 80km/h eftersom mopeden är byggd för det, för det ju faktisk i Sverige som moppen stryps till 45 men i andra länder så går dom ju i 80-90km/h så ja dom håller nu har du fått svar på alla inklusive mej
De ända jag har att säga att kör försiktigt! bli inte för kaxig tänk om ett liet barn hopper ut i gatan och du komer i 80 km/h? Trimma på! kör försiktigt på små vägar och sånt! sen kan du dra ut på en lite större väga och gasa på:) Slutdiskuterat!