Lackerings fråga :)

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Hagli
Svårstartad skrothög

Lackerings fråga :)

Inlägg av Hagli »

Tjena, det är så att jag har läst alla lackeringa guider det finns tror jag :P men det är så att jag ska lacka min alla kåpor , men måste man ta grundfärgen först sedan vilken färg man ska ha på kåorna?

Jag har skrivit under guiderna men ingen verkar svara ;P
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

ja. grundfärg först.
Hagli
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hagli »

Men finns det ingen sida där de inriktar sig mot lacking av moped kåpor och så?? för att jag hittar inte på clas ohlsson hemsida.. :D
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Hagli skrev:Men finns det ingen sida där de inriktar sig mot lacking av moped kåpor och så?? för att jag hittar inte på clas ohlsson hemsida.. :D
ingen aning. men egentligen så beror de på. om du slipar ner den gammla färgen så att plasten syns, så måste du grunda. men om inte plasten syns så ligger ju redan grundfärgen där, å då behöver du bara spruta på ny färg.
Hagli
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hagli »

Aha okej, men mina kåpor är just nu , ytter = röda och inre = vita
Användarens profilbild
track_666
Svårstartad skrothög

Inlägg av track_666 »

Hagli skrev:Aha okej, men mina kåpor är just nu , ytter = röda och inre = vita
men tänk på att om du ska lacka den vit så går de åt mycket mer skulle tippa på att om man lackar hela moppen så blir det typ 4 flaskor mej :P
stage6 70cc sport pro, dellorto 21mm black edition (stage 6 racing),Hebo next generation variator,malossi (fly) koppling, avstämt rör (10,000 rpm),italkit racetändning,malossi rem, stage6 (dubbel layer) filter, Hebo reeds,
lennart wiklund
Elmoped

Inlägg av lennart wiklund »

Alltid en grundfärg!!! Och är det så att du kommer ner till bara plasten så MÅSTE du lägga en genomskinlig plastgrund först!!
Oavsett om du slipar ner till plasten eller inte.Helst en så kallad häftgrund.Kör gjärna en lite tjockare fyller som grund,därefter vattenslipar du ner till 800:as papper,sedan kan du lägga topplacken.Dock rekommenderar jag alltid spruta samt tvåkomp lack,sprayburkar är rena rama dyngan.Ok.går att lacka med spray....men då är en tvåkomp klarlack med riktig spruta som gäller för toppskiktet om resultatet skall bli 100%bra
Låst