Blinker, :O

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
3k
Elmoped

Blinker, :O

Inlägg av 3k »

Hejsan,

Efter några dagars sökande i forumet och på internet så har jag beslutat mig för att skriva min fråga här:

Jag har en Derbi Senda Xtreme SM 06:a. På är allt orginal, men, tycker att DRD serien har snyggare blinkers. Men det ända som är olika är ju blinkersglaset. :O Och därför vill jag endast byta glaset på mina, men kan inte hitta vart man kan köpa det ? :O (Vet att jag måste köpa orage:a blinkerslampor då).
Och nej, jag vill inte byta till miniblinkers :)

Vänligen linka till någon sida där man kan köpa vita blinkersglas :)

PS, Vart tycker ni jag ska koppla mitt neon? Vill ju liiksom hällst bara kunna kicka igång och sen klicka ON ;D

/ Hare bra :)
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

åf (:

koppla neonet till batteriet ? sen kopplar du även in en strömbrytare om inte de ingår förstås ^^
Tillhör mille!
3k
Elmoped

Inlägg av 3k »

Jo, fast vill inte att någon tattarunge ska komma o sätta på det -.- Så, skulle vara jävligt ballt o koppla med Infraröd, så masn kan ha en liten kontroll 8)
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

göm knappen (:
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

http://cykelkraft.se/index.php?contentp ... inkmodule=

Får ju däremot kolla om måtten och så stämmer. Enda vita blinkersglas till Derbi.

Ang, neon kan du ju köpa ett kit med 4 rör eller andra med dioder och få med en kontroll där du slår på, ställer in osv
3k
Elmoped

Inlägg av 3k »

Moddad skrev:http://cykelkraft.se/index.php?contentp ... inkmodule=

Får ju däremot kolla om måtten och så stämmer. Enda vita blinkersglas till Derbi.

Ang, neon kan du ju köpa ett kit med 4 rör eller andra med dioder och få med en kontroll där du slår på, ställer in osv
Okej, ska kolla där TACK :)

"Neon",
Okej, fast asså, du vet att det finns en liken stänkskärm bak på en Derbi, liksom, under allt, där mot motorn tänkte jag sätta ett litet rör....
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

3k skrev:

"Neon",
Okej, fast asså, du vet att det finns en liken stänkskärm bak på en Derbi, liksom, under allt, där mot motorn tänkte jag sätta ett litet rör....
Andra ställen är ju "undersidan" av ramen så det lyser upp motorn ;) Riktigt fin effekt.
3k
Elmoped

Inlägg av 3k »

Moddad skrev:
3k skrev:

"Neon",
Andra ställen är ju "undersidan" av ramen så det lyser upp motorn ;) Riktigt fin effekt.
Okej, men alltså så behöver man typ max 3 rör? Räcker med 2?
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Helt din egen smak. Jag hade ett kit med 7 färger, lite olika funktioner, blinka alla färger, lysa eller svagt byta över. Innehöll 4 rör+dosa och gick på kring 300 kr från Blueride.se
3k
Elmoped

Inlägg av 3k »

Moddad skrev:Helt din egen smak. Jag hade ett kit med 7 färger, lite olika funktioner, blinka alla färger, lysa eller svagt byta över. Innehöll 4 rör+dosa och gick på kring 300 kr från Blueride.se
Låter riktigt najs :) Men vi kan ju fortsätta via PM's ;)
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Gör så. Finns även på MSN
3k
Elmoped

HITTAT!

Inlägg av 3k »

Så, nu har jag hittat vitablinkersglas gör Derbi Senda! Tips för er andra!

Artikelnr: 15-468

http://www.arvidsshop.se/

Lycka till :)
derbi_senda00
Extra Varnad

Re: Blinker, :O

Inlägg av derbi_senda00 »

3k skrev:Hejsan,

Efter några dagars sökande i forumet och på internet så har jag beslutat mig för att skriva min fråga här:

Jag har en Derbi Senda Xtreme SM 06:a. På är allt orginal, men, tycker att DRD serien har snyggare blinkers. Men det ända som är olika är ju blinkersglaset. :O Och därför vill jag endast byta glaset på mina, men kan inte hitta vart man kan köpa det ? :O (Vet att jag måste köpa orage:a blinkerslampor då).
Och nej, jag vill inte byta till miniblinkers :)

Vänligen linka till någon sida där man kan köpa vita blinkersglas :)

PS, Vart tycker ni jag ska koppla mitt neon? Vill ju liiksom hällst bara kunna kicka igång och sen klicka ON ;D

/ Hare bra :)
angående neonet.

koppla pluskabeln till en rödsvart kabel vart som helst på moppen och sedan jordar du minus kabeln vi en strömbrytare någonstans på ramen . då kan du bara starta neonet när du har nyckeln i tändnigslåset (=ingen tattare kan starta det)
Användarens profilbild
xtream 03
Svårstartad skrothög

Inlägg av xtream 03 »

Gå in på easyparts och drd och kolla blikersen :D
KÖR SOM FAN BARA!!
Låst