Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Matte_smt skrev:Jag skulle vilja veta vilken munstycke sats jag borde köpa till denna setup:
rör: Malossi MHR Supermoto (Henry sa att det var bästa på marknaden till org cylindern.
cylinder: Org cylinder 50cc
förgasare: 19mm dellorto
drev: 12/52 eller 13/53 ska ha bra axx men den ska göra 90 ärliga iaf.
jag tror att 90-110 nånstans där kan det väl passa för mig.
mhr supermoto replica sa nog henry. går ganska jämnt med gianelli, sp och polini till originalcyllen. Tycker personligen polinit går bättre, men har mycket med inställningarna att göra. köp munstyckessats och prova dig fram
Tjena ja kör urpluggad cpi sm å den varvar runt 10 500 varv när jag toppar men ja känner att den kan lite till men runte de varv talet så vill den inte mer vet att det inte är nått varv stopp så undar ifall ett för litet munstycke gör att den inte varvar mer kör me de som sitter på orginal. anledningen till att jag inte bara testar ett större är för att de e special till cpi så måste skaffa munstycke från åf
Moddad skrev:Japp det stämmer, du måste byta munstycke. 75-80 brukar duga på CPI urpluggat, men tror inte de sitter några speciella munstycken på de?
ofta 75-80 är bra till urpluggat, när orginal är 77,5:S
Polare körde på 78 Allt jag vet, var själv med och ställde in och ordnade. Gick hur fint som helst i 200 mil iaf
okej för jag har testat att plugga ur i smyg med orginal munstycke och då typ "hackar" den på lägre varv som om den får för lite soppa och sen går den att varva bra upp till ca 10, 11 000 varv sen orkar den inte så skulle behöva ca 85-90 skulle jag gissa på
rrx_pojken skrev:
ofta 75-80 är bra till urpluggat, när orginal är 77,5:S
Polare körde på 78 Allt jag vet, var själv med och ställde in och ordnade. Gick hur fint som helst i 200 mil iaf
okej för jag har testat att plugga ur i smyg med orginal munstycke och då typ "hackar" den på lägre varv som om den får för lite soppa och sen går den att varva bra upp till ca 10, 11 000 varv sen orkar den inte så skulle behöva ca 85-90 skulle jag gissa på
Mja det är väl olika moppe till moppe, men rekommenderar en sats med 75-95 munstycke[/img]
Moddad skrev:
Polare körde på 78 Allt jag vet, var själv med och ställde in och ordnade. Gick hur fint som helst i 200 mil iaf
okej för jag har testat att plugga ur i smyg med orginal munstycke och då typ "hackar" den på lägre varv som om den får för lite soppa och sen går den att varva bra upp till ca 10, 11 000 varv sen orkar den inte så skulle behöva ca 85-90 skulle jag gissa på
Mja det är väl olika moppe till moppe, men rekommenderar en sats med 75-95 munstycke[/img]
Tackar så mycke för hjälpen Bara att åka o fixa ett munstycke Ja läste nån gång att de var lite special på cpi men inte säker. Men blir väll åf. kolla på de där munstycke setet från stage 6 men som sagt är jag osäker på att dom passar
Cpi Driver skrev:Tackar så mycke för hjälpen Bara att åka o fixa ett munstycke Ja läste nån gång att de var lite special på cpi men inte säker. Men blir väll åf. kolla på de där munstycke setet från stage 6 men som sagt är jag osäker på att dom passar
Ingen orsak, men sitter den inte en vanlig Dellorto på den? : > Du kan ju ta en snabb titt... Står på förgasaren. Annars kan jag höra med kompis som kör en CPI
Cpi Driver skrev:Tackar så mycke för hjälpen Bara att åka o fixa ett munstycke Ja läste nån gång att de var lite special på cpi men inte säker. Men blir väll åf. kolla på de där munstycke setet från stage 6 men som sagt är jag osäker på att dom passar
Ingen orsak, men sitter den inte en vanlig Dellorto på den? : > Du kan ju ta en snabb titt... Står på förgasaren. Annars kan jag höra med kompis som kör en CPI
Moddad skrev:Ah så var det. Finns lite olika munstycken till Mikuni förgasare, så ta lös munstycket och åk till ÅF eller nåt så plockar de fram ett åt dig
hej, jag hade storlek 78 på mitt munstycke när jag kolla och den går riktigt dåligt och kommer bara upp i 30 typ och jag har allt orginal förutom munstycket, beror det på munstycket då? isf vilken storlek tycker ni jag ska skaffa?? de är en Derbi Senda 01...
DerbiSM skrev:hej, jag hade storlek 78 på mitt munstycke när jag kolla och den går riktigt dåligt och kommer bara upp i 30 typ och jag har allt orginal förutom munstycket, beror det på munstycket då? isf vilken storlek tycker ni jag ska skaffa?? de är en Derbi Senda 01...
enligt moddad så går Derbi bäst med 70-74 (om dom e orginal)
DerbiSM skrev:hej, jag hade storlek 78 på mitt munstycke när jag kolla och den går riktigt dåligt och kommer bara upp i 30 typ och jag har allt orginal förutom munstycket, beror det på munstycket då? isf vilken storlek tycker ni jag ska skaffa?? de är en Derbi Senda 01...
enligt moddad så går Derbi bäst med 70-74 (om dom e orginal)
Utvecklar det lite, brukar oftast gå som renast med 68-76 om de är helt original. 06 > gäller detta! Har ingen aning på 01'or tyvärr. Beskriv mer hur den låter, bluddrar? Eller dör den då du drar på gasen bara?
Tips; Kolla färgen på ditt tändstift! Vitt=För litet munstycke, svart= För stort
DerbiSM skrev:hej, jag hade storlek 78 på mitt munstycke när jag kolla och den går riktigt dåligt och kommer bara upp i 30 typ och jag har allt orginal förutom munstycket, beror det på munstycket då? isf vilken storlek tycker ni jag ska skaffa?? de är en Derbi Senda 01...
enligt moddad så går Derbi bäst med 70-74 (om dom e orginal)
Utvecklar det lite, brukar oftast gå som renast med 68-76 om de är helt original. 06 > gäller detta! Har ingen aning på 01'or tyvärr. Beskriv mer hur den låter, bluddrar? Eller dör den då du drar på gasen bara?
Tips; Kolla färgen på ditt tändstift! Vitt=För litet munstycke, svart= För stort
den hackar när jag växlar till 4,5,6.. tändstifet kolla jag på igår samtidigt som jag kolla munstycket! tändstifet va svart, så då kanske de är de att jag har för stort munstycke men de va nån som sa att orginal munstycket va 64, kan de stämma??