när jag kör med öppet luftfilter går den bra och kommer upp i 45 men när jag kör med orginalburken går den dåligt och kommer bara upp i 35, beror detta på att munstycket??:roll: jag vet inte vad den har för munstycke nu för de va förra ägarn som bytte munstycke och körde me öppet luftfilter.
Byt ner munstycke och ställ in förgasaren Holma har slängt ihop en jättefin guide som ligger på förstasidan på TSR om hur du ställer in och hittar rätt munstycke!
Drac_01 skrev:du måste skruva på luftskruven den får för lite luft när du kör med originalburken
luftskruv?? vart sitter den? det är en Derbi Senda 01.
Luftskruven sitter på den högra sidan av din förgasare (om du sitter på moppen sett). Den som sitter närmast mot ditt luftfilter eller vad som nu finns där ska du skruva på. Men läs Holmas guide
Moddad skrev:Byt ner munstycke och ställ in förgasaren Holma har slängt ihop en jättefin guide som ligger på förstasidan på TSR om hur du ställer in och hittar rätt munstycke!
Drac_01 skrev:du måste skruva på luftskruven den får för lite luft när du kör med originalburken
luftskruv?? vart sitter den? det är en Derbi Senda 01.
Luftskruven sitter på den högra sidan av din förgasare (om du sitter på moppen sett). Den som sitter närmast mot ditt luftfilter eller vad som nu finns där ska du skruva på. Men läs Holmas guide
okej men då vet jag nog vilken det är men ska jag skruva upp den eller spänna den??
det står att om den inte orkar varva ut så ska man byta upp munstycket och det är de som är problemet med min att den inte orkar varva med orginalburken.. men med sportluftfilter varvar den ut, ska jag byta upp munstycke eller byta ner?
det står att om den inte orkar varva ut så ska man byta upp munstycket och det är de som är problemet med min att den inte orkar varva med orginalburken.. men med sportluftfilter varvar den ut, ska jag byta upp munstycke eller byta ner?
Byta ner med org luftburk
okej då ska jag prova att byta ner tror du den kommer varva ut ordentligt med org luftburk då??
DerbiSM skrev:
Byta ner med org luftburk
okej då ska jag prova att byta ner tror du den kommer varva ut ordentligt med org luftburk då??
xtream 03 skrev:Går den bara 45?, du måste ha glädjedödare mätare! men testa orginal inställning på luftskruven 1,5 varv ut med orginal munstycke då?
men jag har ju strypt cdi-box så då är de väll därför den går 45, elr?? aa ska testa och montera orginal munstycke och ställa in förgasaren men vet du vilken storlek på munstycke som är orginal till en Derbi Senda sm 01??
xtream 03 skrev:Går den bara 45?, du måste ha glädjedödare mätare! men testa orginal inställning på luftskruven 1,5 varv ut med orginal munstycke då?
men jag har ju strypt cdi-box så då är de väll därför den går 45, elr?? aa ska testa och montera orginal munstycke och ställa in förgasaren men vet du vilken storlek på munstycke som är orginal till en Derbi Senda sm 01??
Mja brukar kunna gå upp till 60 på mätaren innan den stryper på de nyare iaf, och sällan den styper precis på 45 mätarfart Men har du ens strypt CDI på 01an? :O
Mja brukar kunna gå upp till 60 på mätaren innan den stryper på de nyare iaf, och sällan den styper precis på 45 mätarfart Men har du ens strypt CDI på 01an? :O
när jag köpte den va de en strypt cdi och sen behövde jag en ny för den va konstig och då fråga jag vilken som va orginal till min och dem sa att de va en strypt som är orginal
du ska ha mindre munstycke helt klart men dom du fråga e ju puta i skallen eftersom din 01a inte ska ha strypt cdi dom ba lura på dig mer strypningar ;P haha
mikkelus skrev:du ska ha mindre munstycke helt klart men dom du fråga e ju puta i skallen eftersom din 01a inte ska ha strypt cdi dom ba lura på dig mer strypningar ;P haha
okej men jag ska byta till mindre munstycke nu men det är väll visst strypt cdi på 01?? jag va och fråga en mopedbutik och gav reg nr och då gav dem mej den som va orginal....och det var en strypt.