Undrar bara hur mycket glykol och vatten det ska vara i kylet.
Ska det fyllas ända upp eller hälften, ml/cl/dl/liter ?
Vet att det ska vara 50/50 men hur mycket ?
Fyll hela kylartanken, 50/50 brukar bli bra. Hört att man ska kunna sänka ännu mer med 70% glykol och 30% vatten eller nåt sånt men aldrig testat. Så kör på 50/50
Moddad skrev:Fyll hela kylartanken, 50/50 brukar bli bra. Hört att man ska kunna sänka ännu mer med 70% glykol och 30% vatten eller nåt sånt men aldrig testat. Så kör på 50/50
jag har dock hört att om man har mer än 60 % glykol blir det sämre ?
Och förresten hur mycket går det i kylet ? så jag vet hur mkt jag ska blanda ^^
Moddad skrev:Fyll hela kylartanken, 50/50 brukar bli bra. Hört att man ska kunna sänka ännu mer med 70% glykol och 30% vatten eller nåt sånt men aldrig testat. Så kör på 50/50
jag har dock hört att om man har mer än 60 % glykol blir det sämre ?
Och förresten hur mycket går det i kylet ? så jag vet hur mkt jag ska blanda ^^
Tack för snabba svar
Mja det kan självklart stämma.
Vad har du för moppe?
Jag har ju köpt lack nu och ska lacka kylarn. Jag sa till farsan att det skulle vara 50/50. Men han trodde inte på mig, visade några inlägg från några här ang. detta ämne. Men då sa han "Och du tror på dom?". Faktiskt tror jag på er här, ni har lärt mig nästan allt om mopeder.
Farsan sa att det inte ens var så mkt glykol i en bil, men det ska vara 50/50 eller ?
TobbaN skrev:Jag har ju köpt lack nu och ska lacka kylarn. Jag sa till farsan att det skulle vara 50/50. Men han trodde inte på mig, visade några inlägg från några här ang. detta ämne. Men då sa han "Och du tror på dom?". Faktiskt tror jag på er här, ni har lärt mig nästan allt om mopeder.
Farsan sa att det inte ens var så mkt glykol i en bil, men det ska vara 50/50 eller ?
TobbaN skrev:Jag har ju köpt lack nu och ska lacka kylarn. Jag sa till farsan att det skulle vara 50/50. Men han trodde inte på mig, visade några inlägg från några här ang. detta ämne. Men då sa han "Och du tror på dom?". Faktiskt tror jag på er här, ni har lärt mig nästan allt om mopeder.
Mvh TobbaN
haha de e alltid samma här. mina föräldrar tror inte på ngt som sägs på forum Men sen så tror dom inte heller att jag kan ngt om moppar ^^