Blanda vikter ? seg mellan 20-35 ?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
CIME
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Blanda vikter ? seg mellan 20-35 ?

Inlägg av CIME »

Tja jag har malossi multivar och jag undrar om det går bra med att blanda vikterna 5,1 och 7,0 om man lägger varannan. Eller kan det bli dåligt ? .det kommer bli genomsnit vikt på 6,05 g
För nu går den riktigt bra upp till 20 och sen är det som den varvar utan att åka lika snabbt upp så är det upp till 35 och sen blir det normalt. kan det bero på nogåt annat ska jag byta till tryckfjädern man fick med kan det hjälpa ?
Beta Ark AC/X-Type -06
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Det går att blanda vikter men blir inte lika bra ;)
Vad har du för övrig setup?
Användarens profilbild
redbullrose
Elmoped

Inlägg av redbullrose »

Kan nog fungera, men skulle nog rekommendera att du köper ett par på 6,0g ist eftersom det finns ganska många teorier om ojämn slitning etc.
O nya vikter kostar inte så mkt :wink:
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

alltså om det är en beta ark detta handlar om så kan jag säga att du kan nog ingenting om vikter till liggande minarelli motorer alltså det finns inget som heter lägg i tyngre vikter och den går snabbare eller lägg i lättare vikter och få bättre axx.
om du har 70cceller bara effekt rör så rekommenderar jag 3,2-3,5g vikter så du har alltså dubbelt så tunga vikter i din om den är helt org med rör och cylinder då ska du inte ha mindre än 4g
Användarens profilbild
redbullrose
Elmoped

Inlägg av redbullrose »

vad har du för vikter i just nu och hur går den med 5,1- resp. 7,0-vikterna?
Användarens profilbild
Larrzson
Elmoped

Inlägg av Larrzson »

det går ju men försök hitta balans fast du har jämna ist för ojämna ! :D
Användarens profilbild
CIME
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av CIME »

hyosungsf50 skrev:alltså om det är en beta ark detta handlar om så kan jag säga att du kan nog ingenting om vikter till liggande minarelli motorer alltså det finns inget som heter lägg i tyngre vikter och den går snabbare eller lägg i lättare vikter och få bättre axx.
om du har 70cceller bara effekt rör så rekommenderar jag 3,2-3,5g vikter så du har alltså dubbelt så tunga vikter i din om den är helt org med rör och cylinder då ska du inte ha mindre än 4g
Jag kan visste en hel del om vikter och alla minarelli ska man inte ha så lätta vikter beronde på LC eller AC och absolute inte till malossi varren då det var för lätt med 5.1 så jag bytte till 7 och det funka perfekt så det är inte alltid man ska ha så lätta vikter. Tack alla andra :)
Beta Ark AC/X-Type -06
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

blanda inte vikter, går ojämnt då 8)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

CIME skrev:
hyosungsf50 skrev:alltså om det är en beta ark detta handlar om så kan jag säga att du kan nog ingenting om vikter till liggande minarelli motorer alltså det finns inget som heter lägg i tyngre vikter och den går snabbare eller lägg i lättare vikter och få bättre axx.
Jag kan visste en hel del om vikter och alla minarelli ska man inte ha så lätta vikter beronde på LC eller AC och absolute inte till malossi varren då det var för lätt med 5.1 så jag bytte till 7 och det funka perfekt så det är inte alltid man ska ha så lätta vikter. Tack alla andra :)
har ingen betydelse om den är lc eller ac
Låst