Tja, har problem med moppeden, Det är en Derbi DRD-03 den bara stanar
Den stannar som det vore bensinstopp men det är det inte! och så pillar jag ner den och gör rent förgasaren den var inte smutsig med gjorde det endå! så sätter jag i hopp det går kanske en två mil så stannar den på samma sätt så har det hänt några gånger fattar inte vad det kan vara?
Om du är smart så tar du det enkla alternativet, nämligen att skruva ur tändstiftet och kolla om det är svart eller vitt eller brunt och då ser du direkt om du har fel munstycke. Gör så att du gasar full gas på 1an och sen bara stänger av motorn och skruva av tändstiftet och då kan du se färgen.
svart( ta mindre munstycke)
vitt( ta större munstycke)
brunt( perfekt )
Om du har ett sportluftfilter skulle du nog öka munstycket desto mer luft desto mer bensin behöver den. En jag känner hadde ett sportluftfilter på och efter ett tag så började den gå konstigt och till slut stannade den visade sig att luftfiltret var helt igenkladdat. Jag hadde nog bytt upp munstycket.
När tankade du senast? Hade samma problem, den gick typ 1 km sedan dog den, tvättade förgasaren, klarade köra 1 km o så om igen, men sen pallade jag nt det mer o kollade bensinen, bytte filter o slang, o nu går den bra
HermaN skrev:Men om den stegrar sig i varv skall den ha mer lr mindre??
För när jag har skruvat ut typ 10 varv så går den på lufttomgång och reagerar ass trögt på gasen sen så varvar den sönder ungefär :S:S
låter konstigt xD, har inge svar på dedär :/ . Går de trögt att varva upp den allså?, i sånt fall har den lite mycke bensin :S . Men vet inte riktigt hur ditt dilemma ser ut ...........
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Jag har kört på samma storlek sen i sommars när jag köpte den !
Och nu började det med att den satannade och då kollade jag förgasaren så satta jag ihopp det och då hade jag tat isär hela förgasaren och nu hittar jag inget läge som den svara som vanligt fått den till att gå på tomgång men har fortfarande de där jobbiga gas hängande kvar :S:S:S
HermaN skrev:Jag har kört på samma storlek sen i sommars när jag köpte den !
Och nu började det med att den satannade och då kollade jag förgasaren så satta jag ihopp det och då hade jag tat isär hela förgasaren och nu hittar jag inget läge som den svara som vanligt fått den till att gå på tomgång men har fortfarande de där jobbiga gas hängande kvar :S:S:S
vadå hänger sig gasen, varvar den upp av sig själv ???
Live slow - Die whenever
okej, men börja me o kolla hur gaswiren går, om den sitter fast på rätt sätt vid gashandtaget, min förra var ungefär likadan o då satt inte vajjern rätt.....
Testa att stänga luftskruven så mycke som möjligt, helst helt, och ställ in tomgången endast me tomgångsskruven. Efter de så känner du dig fram , och ger mer luft om du behöver. Tomgången ska inte baseras på luftskruven bara, utan kombinationen av tomgångsskruven o luftskruven.
Kolla hur gapet litter i gasen, hur långt du kan vrida handtaget från botten innan du känner att trotteln rör sig. De måste vara ett visst mellanrum ( bara lite, mn de ska finnas!!! ) för att varvtalet ska sjunka till tomgången.
Live slow - Die whenever
Men när jag har luftskruven stäng så varvar den som faaan och jag har det någolunda nu men luftskruven ca 5 varv ut och tomgångs skruven så att den går som man brukar ha det, men det där konstiga att det efter gsar :S:S ?
de sitter 4 st skruvar som håller i insuget, skruva ur dom, och plocka bort insugsplattan. Innanför den är de en lika stor platta som vätter inåt med membranet i, bara att dra ut, inga konstigheter alls.
Men ja tror mer på att det är förgasaren som är konstig... Glicer trotteln fint o så?, sitter nålen fast som den ska?.... Kan hända att nålbrickan har blivit felaktigt monterad och kan då lycas stanna kvar i öppet läge och glida sakta ner mot bensinströmmen.....
Live slow - Die whenever
de sitter 4 st skruvar som håller i insuget, skruva ur dom, och plocka bort insugsplattan. Innanför den är de en lika stor platta som vätter inåt med membranet i, bara att dra ut, inga konstigheter alls.
Men ja tror mer på att det är förgasaren som är konstig... Glicer trotteln fint o så?, sitter nålen fast som den ska?.... Kan hända att nålbrickan har blivit felaktigt monterad och kan då lycas stanna kvar i öppet läge och glida sakta ner mot bensinströmmen.....
Tror faktist inte det har något med membranet att göra