Tjena allihopa!
Det är jag som är Mange och samma kille som var chefredaktör på Bomber Magazine.
När jag bestämde mig för att ha med moppe i Bomber så var det just för att jag tyckte det var intressant och ballt. Jag kan en del om stora hojar, men var rätt vilsen i "moppedjungeln" och tyckte det verkade lockande att få veta lite mer. Samtidigt var det för att jag visste att det fanns intresse för det ni håller på med, både från yngre läsare, men även bland de äldre läsarna. Jag ville visa det ni gör och ge er mer tyngd i media genom plats i tidningen och på så sätt visa andra (tillverkare, butiker mm) att det finns en seriös sida inom moppe-världen.
Det blev en skön mix där jag tyckte att det fanns en röd tråd. Från moppe(stunt, trim, styling och racing) till stora mc(stunt, styling, trim och racing). Alla hade något att hämta av varandra och alla hade något gemensamt, unga som gamla. Det är ni som är framtiden!
Tidningen började ta form mot slutet och intresset växte samt att vi hade några stora samarbetspartners som ville köra event med oss kommande sommar 2009 och då med både moppe och mc. Men, men...
Tyvärr så är det som med det mesta i denna värld, allt handlar om pengar. En tidning kräver så mycket mer på alla plan än t.ex. en internet-sajt och då vi inte hade något stort förlag (pappa betalar) som kunde köpa in oss på marknaden och "sponsra" oss fram till sommaren så var det tungt...
Efter ett möte i Finland, med ledningen för Bomber, så fattades ett beslut om att dra tillbaka den svenska utgåvan av Bomber Magazine. Hur vida det blir en ny tidning som går i samma stil ska jag låta vara osagt. Inga planer på det från min sida just nu, men jag vet att intresset finns...
Tråkigt, men sant. Dock så kommer vi inte glömma er, det ni gör och det ni gjort. Tillsammans har vi visat alla gråhåriga Bombers vilka som är framtidens stylare, trimmare, rejsare, stuntare
Så för allt i världen, fortsätt!!! Hoppas ni känner att vi gav er något. Tack till alla som var med i tidingnen och ställde upp med att visa sina trynen och hojar
Säger som jag alltid gjort: Kör hårt!
Mvh
Mange J