14/60. mk thrower. strypt cdi. hmm, hur passar de ihop? ja låt se här då. 14/60. varvar som faen. mk throwers effektkurva ligger lågt ner. slutar typ vid 7-8000rpm. strytpt cdi. stryper vid 10000rpm. när en orginal Derbi kör med 13/60 så varvar den ändå till varvstoppen på 10000rpm, när den ligger på 6:ans växel. å då går de ca 55. då kan du ju själv räkna ut att 85 med strypt cdi, 14/60 e helt omöjlit
kallepalle skrev:14/60. mk thrower. strypt cdi. hmm, hur passar de ihop? ja låt se här då. 14/60. varvar som faen. mk throwers effektkurva ligger lågt ner. slutar typ vid 7-8000rpm. strytpt cdi. stryper vid 10000rpm. när en orginal Derbi kör med 13/60 så varvar den ändå till varvstoppen på 10000rpm, när den ligger på 6:ans växel. å då går de ca 55. då kan du ju själv räkna ut att 85 med strypt cdi, 14/60 e helt omöjlit
Och sen så kan du räkna ut om man byter upp munstycke ungefär 10 storlekar från original och tar bort luftstrypning så höjs det med runt 10km/h.
kallepalle skrev:den borde göra runt 70-75 med den setupen. max. säg vad du vill men ja tror inte den gjorde mer än 70-75 ärliga (din)
Kanske har en glädjemätare trots allt ^^ men jag kollade med min kompis dt och min mätare visade 75 och den brukar visa -10 så jag antog att den gick 85 som den visade på hans digitala mätare ^^
Daanne skrev:
Och sen så kan du räkna ut om man byter upp munstycke ungefär 10 storlekar från original och tar bort luftstrypning så höjs det med runt 10km/h.
Daanne skrev:
När jag körde helt original så gick den 55 och sen när jag bytte till storlek 75 från 63 i munstycke och sedan tog bort luftstrypningen så gick den 65~.
Daanne skrev:Så kan ni svara på den här frågan då?
När jag körde helt original så gick den 55 och sen när jag bytte till storlek 75 från 63 i munstycke och sedan tog bort luftstrypningen så gick den 65~.
Säg ínget om ni inte vet något.
Gjorde det själv då jag just skaffat min Derbi, tjänade 3 km/h pga de är rätt snålt bestyckade
Gjorde det själv då jag just skaffat min Derbi, tjänade 3 km/h pga de är rätt snålt bestyckade
Men det gav min Derbi iallafall 10km
jaja, jag vet inte riktigt (: bara hört att de gör typ som moddad säger, 3 km ^^ men jag litar väll på dej då.