Aerox R 07 munstycke fråga.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Clank
Elmoped

Aerox R 07 munstycke fråga.

Inlägg av Clank »

Hej! Ska sätta på mitt effektrör imårron LeoVince ZX på min Aerox R 07 och undrar om detta stämmer.

Förgasarn.. Gurtner PY-12 orginal, munstycket 62.

Har bara dragit V-ringen och med effekt röret ska jag gå upp hela 10 storlekar alltså 72?

Tacksam för svar!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

4-6 strl tkr ja låter bttre
Användarens profilbild
Larrzson
Elmoped

Inlägg av Larrzson »

Det är väl bara att testa dig fram köp ett helt kit med munstycken och testa ! :P
Clank
Elmoped

Inlägg av Clank »

Larrzson skrev:Det är väl bara att testa dig fram köp ett helt kit med munstycken och testa ! :P
Tack för svaren grabbar men nu är det så att jag har fått en tid på en verkstad som ska göra det åt mig. Undrar vad jag ska säga till dom för dom verkade inte riktigt kunna detta :oops: . låster verkligen 72 för stort? har hört att det ska vara det rätta. Och igen då! på en Aerox R 07 så är orginal munstycket 62? Ingen skillnad om det är en vanlig roxx eller R alltså?

Förlåt om jag är nojig!

Tacksam för svar.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

jag är inte så haj på munstycken de ska ja säga, men på bara dragen v-ring behöver man inte byta. sen så har ja sett att dom felsta säger byt upp med 2-6 strl för effektrör.

BTW: använd munstycketråden
Clank
Elmoped

Inlägg av Clank »

Aja säger till att dom sätter på 72 inget kan juh gå söder iaf. Om det är fel så går den dåligare och blödrar. liksom svårt att veta, alla säger olika man skulle helst köpa hem en viktsats :wink:

Få ser hur det går ber dom sätta på storlek 72! Skriver imårron om den går bra eller dåligt :lol:
Clank
Elmoped

Inlägg av Clank »

Det blev så att dom satt på strl 66 och munstycket verkade perfekt men när jag kom hem från skolan och skulle testa den så gick den sämre än innan den varvar inte! från 20 till 25 varvar den ut och får ett skönt axx sen så varvar den ner igen och till ca 70-80 blir det ett jävla drag.

Slutsats: Jag ska byta Vikterna och kopplings fjädrarna imårron dom som följde med effektröret. detta måste väll vara problemet att det sitter för tunga variator vikter orginalen?
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

joo, med effektrör så måste du byta vikter för å få optimal effektkurva
Clank
Elmoped

Inlägg av Clank »

Alright! men hur är det med dom GULA kopplings fjädrarna man får med? Är dom bra? är det lönt att byta dom? vad händer om dom är för hårda?
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

eftersom ja alldrig haft vespa så vet jag inte vilka färger olika fjädrar har, men de som blir är att dom förmodligen e hårdare (de ska dom iaf va) så måste den varva mer innan den drar iväg
Användarens profilbild
Soet
Svårstartad skrothög

Inlägg av Soet »

man kan säga att om du har hårdare fjädrar, alltså gula så går den på t ex 1ans växel längre, därmed bättre axx, för att med centrifugkraften så tar det längre tid för den att "expandera" om du förstår, med andra ord, mjukare fjädrar kefft, hårdare fjädrar bäst! :D
jusste munstycket ska du ändra 5-7 storlekar på, annars blire för stort! GL
om du ska sätta på 72 så kommer den blöddra dra sånnafall på ett 75 och ett sportluftfilter!
johans93
Svårstartad skrothög

Inlägg av johans93 »

lånar tråden lite...
kan man sätta i ett dell'orto munstycke i en gunter förgasare? gänorna passar.
Låst