Hej nu har jag sålt min gamla DT och köpt en nyare yamaha DT50R 01 och nu tänkte jag även trimma den men samma problem igen jag får inte trímma min moppe. Några tips om hur jag ska trimma den utan att det märks så mycket:?
Ja jag har tänkt det för den är cdi strypen så det borde inte märkas så mycket om jag gör det. men annars så tänkte jag borra upp pluggen lite funkar det?
men om jag drar hela pluggen och sätter på ett 85 munstycke vad tror ni att den gör. men är cdi box strypen för pappa vet att jag kan trimma den på så sätt.
vet ej. men den är cdi box strypen för att den var bytt när jag köpte den och då kunde man varva ur alla växlar men sen så satte vi på org och då var den skit tråkig att köra
moppe galen skrev:vet ej. men den är cdi box strypen för att den var bytt när jag köpte den och då kunde man varva ur alla växlar men sen så satte vi på org och då var den skit tråkig att köra
menar du strypa av cdin? vet ej har inte prövat men det kan jag inte för pappa vet om det och vet hur den låter om jag gör det för den var trimmad med cdi när vi fick den.
moppe galen skrev:menar du strypa av cdin? vet ej har inte prövat men det kan jag inte för pappa vet om det och vet hur den låter om jag gör det för den var trimmad med cdi när vi fick den.
vet han inte hur moppen låter om man drar pluggen då ?
nix för jag är den först som har en vattenkyld motor i fam så han vet inte ens att det finns en plugga att dra Men dom låter mer med dragen plugg men efter som den är CDI strypt så kommer det väl inte låta lika mycket?
moppe galen skrev:nix för jag är den först som har en vattenkyld motor i fam så han vet inte ens att det finns en plugga att dra Men dom låter mer med dragen plugg men efter som den är CDI strypt så kommer det väl inte låta lika mycket?
Mjo nog kommer det låta lika mycket Men läs på din CDI box vad du har för version så kan jag plocka fram en ostrypt. Gör knappt någon effekt om du pluggar ur med cdi strypning!
ehh, de spelar ingen roll om han har en blackbox på det. de kommer höras på långa vägar att den inte e orginal. till å me en 10:åring skulle kunna säga att den e trimmad
kallepalle skrev:ehh, de spelar ingen roll om han har en blackbox på det. de kommer höras på långa vägar att den inte e orginal. till å me en 10:åring skulle kunna säga att den e trimmad