Ja tänkte EXAKT samma sak när ja fick de röret -.-
Om du har liggande minarelli så byt till 3,5g vikter 15% hårdare tryckfjäder och typ 50% hårdare kopplings fjädrar om ja inte minns fel. Annars köer du en viktsats och prövar dig fram, du kan även köpa några olika kopplingsfjädrar dör det är dem som använder när du ska ställa in om du vill att din moppe skall dra iväg vid ett speciellt varvtal...
Det finns guider på om hur man byter dessa saker...
Hoppas ja gjorde någon nytta
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Bredmar skrev:Ja tänkte EXAKT samma sak när ja fick de röret -.-
Om du har liggande minarelli så byt till 3,5g vikter 15% hårdare tryckfjäder och typ 50% hårdare kopplings fjädrar om ja inte minns fel. Annars köer du en viktsats och prövar dig fram, du kan även köpa några olika kopplingsfjädrar dör det är dem som använder när du ska ställa in om du vill att din moppe skall dra iväg vid ett speciellt varvtal...
Det finns guider på om hur man byter dessa saker...
Hoppas ja gjorde någon nytta
man ska inte byta tryckfäder förrän man har bytat till 70cc
och det är inte heller nödvändigt att byta kopplingsfjädrar
Det du behöver för att mopeden ska gå så bra som möjligt och må så bra som möjligt med effektrör behöver du detta:
Variatorvikter : 3,8-5 gram
Munstycke : 2-6 stlr större
Kopplingsfjädrar : typ polinis gröna
Grejor som du kan beställa från Startuning/Twostroke.
Bredmar skrev:Ja tänkte EXAKT samma sak när ja fick de röret -.-
Om du har liggande minarelli så byt till 3,5g vikter 15% hårdare tryckfjäder och typ 50% hårdare kopplings fjädrar om ja inte minns fel. Annars köer du en viktsats och prövar dig fram, du kan även köpa några olika kopplingsfjädrar dör det är dem som använder när du ska ställa in om du vill att din moppe skall dra iväg vid ett speciellt varvtal...
Det finns guider på om hur man byter dessa saker...
Hoppas ja gjorde någon nytta
man ska inte byta tryckfäder förrän man har bytat till 70cc
och det är inte heller nödvändigt att byta kopplingsfjädrar
Vad snackar du om lilla vän? man kan mycket väl byta tryckfjädern mend et är inte ett måste, lika så kopplingsfjädrarna, det är bra och byta kopplings fjädrarna men är inte ett måste så som vikterna:)
Glöm inte att rösta på mig i black rider tävlingen
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Bredmar skrev:Ja tänkte EXAKT samma sak när ja fick de röret -.-
Om du har liggande minarelli så byt till 3,5g vikter 15% hårdare tryckfjäder och typ 50% hårdare kopplings fjädrar om ja inte minns fel. Annars köer du en viktsats och prövar dig fram, du kan även köpa några olika kopplingsfjädrar dör det är dem som använder när du ska ställa in om du vill att din moppe skall dra iväg vid ett speciellt varvtal...
Det finns guider på om hur man byter dessa saker...
Hoppas ja gjorde någon nytta
man ska inte byta tryckfäder förrän man har bytat till 70cc
och det är inte heller nödvändigt att byta kopplingsfjädrar
Vad snackar du om lilla vän? man kan mycket väl byta tryckfjädern mend et är inte ett måste, lika så kopplingsfjädrarna, det är bra och byta kopplings fjädrarna men är inte ett måste så som vikterna:)
Glöm inte att rösta på mig i black rider tävlingen
om du inte har märkt så ska man inte byta tryckfjäder förrän man har bytt till 70cc man kan göra det om man vill men det känns bara onödigt
hyosungsf50 skrev:
man ska inte byta tryckfäder förrän man har bytat till 70cc
och det är inte heller nödvändigt att byta kopplingsfjädrar
Vad snackar du om lilla vän? man kan mycket väl byta tryckfjädern mend et är inte ett måste, lika så kopplingsfjädrarna, det är bra och byta kopplings fjädrarna men är inte ett måste så som vikterna:)
Glöm inte att rösta på mig i black rider tävlingen
om du inte har märkt så ska man inte byta tryckfjäder förrän man har bytt till 70cc man kan göra det om man vill men det känns bara onödigt
Bredmar lille vän borde vara tyst om saker han inte vet något om
hyosungsf50 har rätt, att byta tryckfjäder när remmen inte slirar är bara onödigt och man förlorar bara effekt på det.
Motorn levererar inte en nog stor kraft för att få remmen att slira fören man har 70cc. Ska man vara petig (50cc midrace/hyper).
Sen så är det helt värdelöst att köra med trim och orginal kopplingsfjädrar då de är så slöa att moppen knappt kommer varva ett piss innan den dra och axxet kommer vara som en blästrad påse med nötter.
Pusshejs
//Holma
hmm, räknas 50cc sport? för när ja bytte tryckfjäder så gjorde det skillnad. Dåvarande setup: Stage6 pro replica, orginal förgasare med höjd nål och större munstycke+ sportluftfilter. andra vikter+ hårdare kopplingsfjädrar. det gjorde skillnad kan jag säga...
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Bredmar skrev:hmm, räknas 50cc sport? för när ja bytte tryckfjäder så gjorde det skillnad. Dåvarande setup: Stage6 pro replica, orginal förgasare med höjd nål och större munstycke+ sportluftfilter. andra vikter+ hårdare kopplingsfjädrar. det gjorde skillnad kan jag säga...
Då hade du för tunga vikter
Hårdare tryckfjäder får vikterna att verka lättare.
Nej, 50cc sport räcker inte.
//Holma
Bredmar skrev:hmm, räknas 50cc sport? för när ja bytte tryckfjäder så gjorde det skillnad. Dåvarande setup: Stage6 pro replica, orginal förgasare med höjd nål och större munstycke+ sportluftfilter. andra vikter+ hårdare kopplingsfjädrar. det gjorde skillnad kan jag säga...
Då hade du för tunga vikter
Hårdare tryckfjäder får vikterna att verka lättare.
Nej, 50cc sport räcker inte.
//Holma
för tunga? så du menar att jag skulle kört på mindre än 2,5g? verkar sjukt :S
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Bredmar skrev:
Vad snackar du om lilla vän? man kan mycket väl byta tryckfjädern mend et är inte ett måste, lika så kopplingsfjädrarna, det är bra och byta kopplings fjädrarna men är inte ett måste så som vikterna:)
Glöm inte att rösta på mig i black rider tävlingen
om du inte har märkt så ska man inte byta tryckfjäder förrän man har bytt till 70cc man kan göra det om man vill men det känns bara onödigt
Bredmar lille vän borde vara tyst om saker han inte vet något om
hyosungsf50 har rätt, att byta tryckfjäder när remmen inte slirar är bara onödigt och man förlorar bara effekt på det.
Motorn levererar inte en nog stor kraft för att få remmen att slira fören man har 70cc. Ska man vara petig (50cc midrace/hyper).
Sen så är det helt värdelöst att köra med trim och orginal kopplingsfjädrar då de är så slöa att moppen knappt kommer varva ett piss innan den dra och axxet kommer vara som en blästrad påse med nötter.
Pusshejs
//Holma
Bredmar e ju snäll, men han är lite trög ibland:D fasst ja känner han lite, han e jätte snäll rösta på han eller på mig i blackrider tävlingen så blir ja glad!
emmalito skrev:Bredmar e ju snäll, men han är lite trög ibland:D fasst ja känner han lite, han e jätte snäll rösta på han eller på mig i blackrider tävlingen så blir ja glad!
HAHA tack för den
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...