stage6 pro replicka setup hjälp!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
aerox_09
Elmoped

stage6 pro replicka setup hjälp!

Inlägg av aerox_09 »

hej

har ett stage6 replicka och undrar vad ja ska byta till för vikter samt om ja ska byta munstyken m.m
är rätt ny på moppar så hjälp uppskattas
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

Ja tänkte EXAKT samma sak när ja fick de röret -.-

Om du har liggande minarelli så byt till 3,5g vikter 15% hårdare tryckfjäder och typ 50% hårdare kopplings fjädrar om ja inte minns fel. Annars köer du en viktsats och prövar dig fram, du kan även köpa några olika kopplingsfjädrar dör det är dem som använder när du ska ställa in om du vill att din moppe skall dra iväg vid ett speciellt varvtal...

Det finns guider på om hur man byter dessa saker...

Hoppas ja gjorde någon nytta :)
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

Bredmar skrev:Ja tänkte EXAKT samma sak när ja fick de röret -.-

Om du har liggande minarelli så byt till 3,5g vikter 15% hårdare tryckfjäder och typ 50% hårdare kopplings fjädrar om ja inte minns fel. Annars köer du en viktsats och prövar dig fram, du kan även köpa några olika kopplingsfjädrar dör det är dem som använder när du ska ställa in om du vill att din moppe skall dra iväg vid ett speciellt varvtal...

man ska inte byta tryckfäder förrän man har bytat till 70cc
och det är inte heller nödvändigt att byta kopplingsfjädrar
Användarens profilbild
Lucasjonsson
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Lucasjonsson »

Det du behöver för att mopeden ska gå så bra som möjligt och må så bra som möjligt med effektrör behöver du detta:
Variatorvikter : 3,8-5 gram
Munstycke : 2-6 stlr större
Kopplingsfjädrar : typ polinis gröna

Grejor som du kan beställa från Startuning/Twostroke.

//Lucas
//Lucas Jonsson
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

hyosungsf50 skrev:

Vad snackar du om lilla vän? man kan mycket väl byta tryckfjädern mend et är inte ett måste, lika så kopplingsfjädrarna, det är bra och byta kopplings fjädrarna men är inte ett måste så som vikterna:)

Glöm inte att rösta på mig i black rider tävlingen :)
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

Bredmar skrev:
hyosungsf50 skrev:

Vad snackar du om lilla vän? man kan mycket väl byta tryckfjädern mend et är inte ett måste, lika så kopplingsfjädrarna, det är bra och byta kopplings fjädrarna men är inte ett måste så som vikterna:)

om du inte har märkt så ska man inte byta tryckfjäder förrän man har bytt till 70cc man kan göra det om man vill men det känns bara onödigt
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

hyosungsf50 skrev:
Bredmar skrev:
hyosungsf50 skrev: man ska inte byta tryckfäder förrän man har bytat till 70cc

om du inte har märkt så ska man inte byta tryckfjäder förrän man har bytt till 70cc man kan göra det om man vill men det känns bara onödigt
Bredmar lille vän borde vara tyst om saker han inte vet något om ;)
hyosungsf50 har rätt, att byta tryckfjäder när remmen inte slirar är bara onödigt och man förlorar bara effekt på det.
Motorn levererar inte en nog stor kraft för att få remmen att slira fören man har 70cc. Ska man vara petig (50cc midrace/hyper).
Sen så är det helt värdelöst att köra med trim och orginal kopplingsfjädrar då de är så slöa att moppen knappt kommer varva ett piss innan den dra och axxet kommer vara som en blästrad påse med nötter.
Pusshejs
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

hmm, räknas 50cc sport? för när ja bytte tryckfjäder så gjorde det skillnad. Dåvarande setup: Stage6 pro replica, orginal förgasare med höjd nål och större munstycke+ sportluftfilter. andra vikter+ hårdare kopplingsfjädrar. det gjorde skillnad kan jag säga...
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

Bredmar skrev:hmm, räknas 50cc sport? för när ja bytte tryckfjäder så gjorde det skillnad. Dåvarande setup: Stage6 pro replica, orginal förgasare med höjd nål och större munstycke+ sportluftfilter. andra vikter+ hårdare kopplingsfjädrar. det gjorde skillnad kan jag säga...
Då hade du för tunga vikter ;)
Hårdare tryckfjäder får vikterna att verka lättare.
Nej, 50cc sport räcker inte.
//Holma
Säljes!

Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

Holma_ skrev:
Bredmar skrev:hmm, räknas 50cc sport? för när ja bytte tryckfjäder så gjorde det skillnad. Dåvarande setup: Stage6 pro replica, orginal förgasare med höjd nål och större munstycke+ sportluftfilter. andra vikter+ hårdare kopplingsfjädrar. det gjorde skillnad kan jag säga...
Då hade du för tunga vikter ;)
Hårdare tryckfjäder får vikterna att verka lättare.
Nej, 50cc sport räcker inte.
//Holma
för tunga? så du menar att jag skulle kört på mindre än 2,5g? verkar sjukt :S
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

Holma_ skrev:
hyosungsf50 skrev:
Bredmar skrev: Vad snackar du om lilla vän? man kan mycket väl byta tryckfjädern mend et är inte ett måste, lika så kopplingsfjädrarna, det är bra och byta kopplings fjädrarna men är inte ett måste så som vikterna:)

Bredmar lille vän borde vara tyst om saker han inte vet något om ;)
hyosungsf50 har rätt, att byta tryckfjäder när remmen inte slirar är bara onödigt och man förlorar bara effekt på det.
Motorn levererar inte en nog stor kraft för att få remmen att slira fören man har 70cc. Ska man vara petig (50cc midrace/hyper).
Sen så är det helt värdelöst att köra med trim och orginal kopplingsfjädrar då de är så slöa att moppen knappt kommer varva ett piss innan den dra och axxet kommer vara som en blästrad påse med nötter.
Pusshejs
//Holma
tack holma jag avgudar dig :D
aerox_09
Elmoped

vilket ?

Inlägg av aerox_09 »

viket munstycke snackar ni om väldigt ny på moppar ;)
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Huvudmunstycket (det stora)

http://www.twostrokerider.se/artiklar/339

Hoppa till delen där de byter munstycke även om du nu inte har en crossmoppe, samma princip. Inget knepigt eller något att oroa sig för.
emmalito
Elmoped

Inlägg av emmalito »

Bredmar e ju snäll, men han är lite trög ibland:D fasst ja känner han lite, han e jätte snäll :) rösta på han eller på mig i blackrider tävlingen så blir ja glad! :D
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

emmalito skrev:Bredmar e ju snäll, men han är lite trög ibland:D fasst ja känner han lite, han e jätte snäll :) rösta på han eller på mig i blackrider tävlingen så blir ja glad! :D
HAHA tack för den :D
Användarens profilbild
Lucasjonsson
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Lucasjonsson »

Jag tänker rösta på Moddad eller Holma otroligt hjälpsama kan mycket och treviga! moddad,holma<3
//Lucas Jonsson
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Lucasjonsson skrev:Jag tänker rösta på Moddad eller Holma otroligt hjälpsama kan mycket och treviga! moddad,holma<3
Haha man får väl tacka :)
Men nu tar vi o slutar med offtopic grabbar ;)
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

Ooohja! Halva tråden är oft xD
Ajja, här har du en guide på effktrör:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... F6rs+guide
//Holma
Säljes!

koffepro
Svårstartad skrothög

Inlägg av koffepro »

Holma_ skrev:Ooohja! Halva tråden är oft xD
Ajja, här har du en guide på effktrör:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... F6rs+guide
//Holma
Rekomenderar den där guiden stark har hjälpt mig genom mitt stora mysterium med moppen :)
Låst