Vilket munstycke till Aeroxen? /Hjälp uppskattas!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Clank
Elmoped

Vilket munstycke till Aeroxen? /Hjälp uppskattas!

Inlägg av Clank »

Hej! Jag tänkte beställa http://www.twostroke.se/product.asp?product=7731 här på Twostrokerider till min Aerox R från 2007 men undrar såklart hur stort munstycket ska vara`? Har endast dragit v ringen allt annat orginal.

Info!
Aerox
Årsmodell: 2005-2008
Klass: 1 EU
Förgasare: Gurtner PY-12
Original munstycke: 62

Alltså orginal munstycket ska vara 62 hur många storlekar ska jag gå upp? Har sökt som en idiot men hittat lite olika svar vissa säger 4 strl andra över 10 strl. Har fattat att det gäller vad man har för setup osv men som sagt så har jag ingen hyper direkt:-) Men vilken strl tror ni matchar min setup bäst?

Tacksam för svar!
Dracen
Farsans gamla zündapp

Re: Vilket munstycke till Aeroxen? /Hjälp uppskattas!

Inlägg av Dracen »

du behöver inte byta munstycke eftersom du bara har dragen v-ring. om du sätter du i 10 storlekar större går den inge bra, du kan köra 64 men inge du märker av.
Sendarajder
Varnad

Re: Vilket munstycke till Aeroxen? /Hjälp uppskattas!

Inlägg av Sendarajder »

Dracen skrev:du behöver inte byta munstycke eftersom du bara har dragen v-ring. om du sätter du i 10 storlekar större går den inge bra, du kan köra 64 men inge du märker av.
ja men OM han ju köper det röret måste han byta munstycke gå upp till storlek 75-80 aerox går bra med höga munstycke och släng i 3,2 grams vikter också
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Munstycke Tråden 8)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Låst