Jo mt/mb e strypta org i CDI boxsen, men de flästa dagens MT/MB som går på vägarna har fått sin CDI box utbytt redan därför e de svårt o hitta en mb/mt som har strypt CDI box.kinamoppe-mannen skrev:Mt är inte alls strypta i CDI boxen
Exakt!!igorkim skrev:Org fägen på en mts cdi ä bruns som nån har tidigare sagt. Dock är den otroligt dyr för det är den bästa man kan hitta till mt! Hittar du en svart så är det en kopia. kopiorna bruakr itne hålla lika länge som org! Och cdins uppgift är ju att ge gnistan inte strypa! Mt är strypta på andra sätt..
Jag har aldrig ägt en mt för tyckte dom va så himla fula de va därför jag köpte en MB, hade den i ca 1 1/2år o va himla nöjd, armeringsjärn som stötdämpare bak o stuma stötdämpare fram, mc däck bak, skylvingar framigorkim skrev:asså, ja vet inte hur många år du har haft dina mt å hur många du har haft å sånt skit, men alla ja har frågat har sagt att den ä avstrypt. Va hände då när du kom över 9000 rpm?
haselhoff skrev:Jag har aldrig ägt en mt för tyckte dom va så himla fula de va därför jag köpte en MB, hade den i ca 1 1/2år o va himla nöjd, armeringsjärn som stötdämpare bak o stuma stötdämpare fram, mc däck bak, skylvingar framigorkim skrev:asså, ja vet inte hur många år du har haft dina mt å hur många du har haft å sånt skit, men alla ja har frågat har sagt att den ä avstrypt. Va hände då när du kom över 9000 rpm?
Som sakt de e svårt o hitta en strypt CDI box till mt/mb som sitter org kvar på hojen, hade en org CDI box kvar från min gamla mopped men den gick i väg för ett tag sen annars kunde du fått köpt den, skulle du sätt själv hur mycke den stryper motormässigt.
Ja du vad som hände nä jag kom över 9000, den varvade vidare, innan va de som att köra in i en vägg bara slutade varva o gurglade o hade sig men efter jag slängde på den andra CDI boxsen så kunde jag varva ändå längre, stoppet fans inte kvar, men den gjorde ju bara 48km/h på 1an ju, va 4 växslad, 17/45 drevning.
Ska man vara väldigt seriös ska man köpa sig ett HPI tändsystem
nä men den setupen så lär han kanske klara max 7000igorkim skrev:haselhoff skrev:Jag har aldrig ägt en mt för tyckte dom va så himla fula de va därför jag köpte en MB, hade den i ca 1 1/2år o va himla nöjd, armeringsjärn som stötdämpare bak o stuma stötdämpare fram, mc däck bak, skylvingar framigorkim skrev:asså, ja vet inte hur många år du har haft dina mt å hur många du har haft å sånt skit, men alla ja har frågat har sagt att den ä avstrypt. Va hände då när du kom över 9000 rpm?
Som sakt de e svårt o hitta en strypt CDI box till mt/mb som sitter org kvar på hojen, hade en org CDI box kvar från min gamla mopped men den gick i väg för ett tag sen annars kunde du fått köpt den, skulle du sätt själv hur mycke den stryper motormässigt.
Ja du vad som hände nä jag kom över 9000, den varvade vidare, innan va de som att köra in i en vägg bara slutade varva o gurglade o hade sig men efter jag slängde på den andra CDI boxsen så kunde jag varva ändå längre, stoppet fans inte kvar, men den gjorde ju bara 48km/h på 1an ju, va 4 växslad, 17/45 drevning.
Ska man vara väldigt seriös ska man köpa sig ett HPI tändsystem
Ajaa, ja orkar inte tjata mer med dig.. Han får tro vad han vill men han lär nog itne komma över 9000 rpm me sin setup.