Tjo TSR! Jag har en Aerox -07 (uttagen 08 ) som bara går i 45! Alla mina polares moppar gör 55-60 org! Jag undrar om nått är skumt eller om det ska vara på detta vis? Tack på förhand!
den är strypt i variatorn, en ring som sitter på vev axeln som hindrar rem skivorna från att driva upp remmen. då stannarden på 45 km/h
tar du borten så kommer den gå i ca 65
dj_philip skrev:den är strypt i variatorn, en ring som sitter på vev axeln som hindrar rem skivorna från att driva upp remmen. då stannarden på 45 km/h
Joo jag vet.. Men jag tänkte mer på om den ska gå 45 orginal? Jämfört med många andra moppar som gör 55-60 orginal:P
dj_philip skrev:den är strypt i variatorn, en ring som sitter på vev axeln som hindrar rem skivorna från att driva upp remmen. då stannarden på 45 km/h
Joo jag vet.. Men jag tänkte mer på om den ska gå 45 orginal? Jämfört med många andra moppar som gör 55-60 orginal:P
klart den ska gå 45, är ju original
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
[quote="Moddad"]Får gå 52 enligt svensk lag. Ingen av dina kompisars moppar går bättre original heller Bara mätarna som ljuger[/quote
Klart mätarna ljuger, men dom drar mig som fan:/
Om du inte hunnit köra in den än kan det bero på det, när dom är nya går dom lite segare och går bättre efter ca 50 mil. För en orginal aerox borde visa 55 km/h på mätaren, men vi alla vet att det inte är ärliga km/h.