Yamaha JogR 08 (Luftskyld) - trim hjälp

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Lucasjonsson
Elmoped
Kontakt:

Yamaha JogR 08 (Luftskyld) - trim hjälp

Inlägg av Lucasjonsson »

Hej. Min kompis har en Yamaha JogR 08(luftkyld) och han funderar lite på att köpa effekt rör, orginal/sport. tex Stage6 Pro Replica, Minarelli liggande, ge gärna förslag på andra effekt rör osv!

Vi är nybörjare sorry. :(

han skulle gärna vilja ha hjälp med vad skulle behövas bytas.

Yamaha JogR är helt orginal... tråkigt..

Vi tänka dra V-Ringen/brickan och skaffa effekt men då är det problemet vad ska jag ha för grejor så den inte skär och går bättre. kan nån snälla hjälpa mig med allt sånt man ska ha. så himla tacksam för svar. tack på förhand. :)

Vilka Vikter??
Vilket munstycke??
Vilka kopplingsfjädrar??
är det nå mer eller ska man ens ha dom??

PS: Han vet inte vad han har för munstycke vikter, kopplingsfjädrar och allt sånt nu.

//Lucas
Användarens profilbild
Viva-Micke
Svårstartad skrothög

Inlägg av Viva-Micke »

Troligtvis har du allt orginal, om det är en jog-r har den nog en variator-ring. Använd sök-funktionen så hittar du alla strypningar, munstycke för du prova dig fram, lika så variator-vikterna //

Edit: om du tar bort v-ringen och pluggen i röret, sätter dit 4-5 gramsvikter har du en ganska bra acc och topp
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Doppler S3R rör, munstycke 4-6 storlekar större än org. samt 4-5 grams vikter
Användarens profilbild
Lucasjonsson
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Lucasjonsson »

Viva-Micke skrev:Troligtvis har du allt orginal, om det är en jog-r har den nog en variator-ring. Använd sök-funktionen så hittar du alla strypningar, munstycke för du prova dig fram, lika så variator-vikterna //

Edit: om du tar bort v-ringen och pluggen i röret, sätter dit 4-5 gramsvikter har du en ganska bra acc och topp

mm han tänkte dra pluggen i mynningen, men ungefär med munstycke då tror du? och jag kan väll inte bara byta vikter och munstycke? tack för svar.
Användarens profilbild
Lucasjonsson
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Lucasjonsson »

Moddad skrev:Doppler S3R rör, munstycke 4-6 storlekar större än org. samt 4-5 grams vikter
Inge fjädrar osv? bara vikter och munstycke är det inte lätt att den skär och gå sämre då? tack för svar.
Användarens profilbild
Senda
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Senda »

Lucasjonsson skrev:
Moddad skrev:Doppler S3R rör, munstycke 4-6 storlekar större än org. samt 4-5 grams vikter
Inge fjädrar osv? bara vikter och munstycke är det inte lätt att den skär och gå sämre då? tack för svar.
Fjädrar behöver du nog inte och så länge du ställer in förgasaren bra så kommer den inte skära :D
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Senda skrev:
Lucasjonsson skrev:
Fjädrar behöver du nog inte och så länge du ställer in förgasaren bra så kommer den inte skära :D
Exakt, du ska inte behöva byta fjädrar med bara ett effekt : > Och det har ingenting att göra med att den skulle skära, det är bara hur du ställer in och bestyckar förgasaren
Användarens profilbild
Lucasjonsson
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Lucasjonsson »

Moddad skrev:
Senda skrev:
Lucasjonsson skrev: Inge fjädrar osv? bara vikter och munstycke är det inte lätt att den skär och gå sämre då? tack för svar.
Exakt, du ska inte behöva byta fjädrar med bara ett effekt : > Och det har ingenting att göra med att den skulle skära, det är bara hur du ställer in och bestyckar förgasaren
Ok så jag ställer in och bestyckar förgasaren, byter vikter och munstycke skaffar Stage6 Pro Replica, Minarelli liggande och drar V-Ringen? nått jag glömt svara alla:) tacksam för svar.
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

SÖK!
Det du behöver för att mopeden ska gå så bra som möjligt och må så bra som möjligt med effektrör behöver du detta:
Variatorvikter : 3,8-5 gram
Munstycke : 2-6 stlr större
Kopplingsfjädrar : typ polinis gröna

Här har du en effektrörsguide, till aerox. men när det gäller vad som behövs köpas och hur man ställer in så gäller det alla mopeder.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... F6rs+guide
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
Användarens profilbild
Lucasjonsson
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Lucasjonsson »

Holma_ skrev:SÖK!
Det du behöver för att mopeden ska gå så bra som möjligt och må så bra som möjligt med effektrör behöver du detta:
Variatorvikter : 3,8-5 gram
Munstycke : 2-6 stlr större
Kopplingsfjädrar : typ polinis gröna

Här har du en effektrörsguide, till aerox. men när det gäller vad som behövs köpas och hur man ställer in så gäller det alla mopeder.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... F6rs+guide
//Holma
Tack >Holma:) så han Fixara allt du säger drar V-Ringen skaffar effekt rör drar pluggen i mynningen men det här med luftskruv måste jag läsa på hmm:S osäker när det gäller det..
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

jag skulle inte tipsa dig om att ta pro replica ta istället den äkta varan alltså stag 6 pro det är värt det eller Hebo new performer 2004 om du är ute efter hastighet sedan typ 3,2g vikter kopplings fjädrar vet ej vilka är inte så bra med det och gå upp typ 10st storlekar då menar jag 1,2,3,4,5,6,7,8,9 och 10 och inte typ 1,3,5,8,osv
Användarens profilbild
ludde_z25
Elmoped

Inlägg av ludde_z25 »

JAA men bra att det är din egen moppe du skriver om! Du har ingen kompis med en jog r 08 lol ....Varför skriver du bara inte att det är din egen moppe?
Låst