Kritik & uppföljning.

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Kritik & uppföljning.

Inlägg av MarcusAndersson »

http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=7123

Tråden blev låst på grund av en urspårad konv av två olika parter.

Tycker det var en mycket bra och seriös topic till det hände ( läs ovan )

Så fortsätt disskutera på en normal nivå ffs.
Spårar detta ut så får ni låsa sönder tråden mod's.

Inga jävla fucko's som kommer och skriver :

ÖÖÖH KOLLA JÄVLA IDIOTER LÅSTE FÖRRA TRÅDEN ..

ELLER :

HENRY ÄR BÖG VARFÖR ÄR HAN MOD ?

Seriöst relaterade meningar och konstruktiv kritk.

Personligen så tycker jag att forumet börjar bli tråk och nej det
beror inte på några mods.

Dock tycker jag inte att bla Holman ska vara kvar eftersom han
knappt spenderar någon tid på forumet vad jag värkar se.
Du får gärna rätta mig holman.

Så för gud skull vill ni behålla denna tråden så förihelvete bete er inte som fuckos.

Den andra tråden handlade också om förslag till moderater .

Ge förslag om ni känner för det och skriv en bit om varför just den !

MVH
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Börja inte klaga på honom i den här tråden!
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
Mekanikern
F.D Moderator
Kontakt:

Re: Kritik & uppföljning.

Inlägg av Mekanikern »

MarcusRRX skrev:http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=7123

Tråden blev låst på grund av en urspårad konv av två olika parter.

Tycker det var en mycket bra och seriös topic till det hände ( läs ovan )

Så fortsätt disskutera på en normal nivå ffs.
Spårar detta ut så får ni låsa sönder tråden mod's.

Inga jävla fucko's som kommer och skriver :

ÖÖÖH KOLLA JÄVLA IDIOTER LÅSTE FÖRRA TRÅDEN ..

ELLER :

HENRY ÄR BÖG VARFÖR ÄR HAN MOD ?

Seriöst relaterade meningar och konstruktiv kritk.

Personligen så tycker jag att forumet börjar bli tråk och nej det
beror inte på några mods.

Dock tycker jag inte att bla Holman ska vara kvar eftersom han
knappt spenderar någon tid på forumet vad jag värkar se.
Du får gärna rätta mig holman.

Så för gud skull vill ni behålla denna tråden så förihelvete bete er inte som fuckos.

Den andra tråden handlade också om förslag till moderater .

Ge förslag om ni känner för det och skriv en bit om varför just den !

MVH
Tack MarcusRRX, du gör vårat arbete mycket lättare.
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

* Halva forumet behöver inte visa sig duktiga utan bara ge simpla svar på frågorna som ställs
* Tio personer behöver inte upprepa varje svar
* Halva forumet behöver inte hoppa på samma person för att en individ har en konflikt med personen.
* En moderators jobb är inte att svara på alla frågor om mopeder då de inte behöver ha mer kunskap än någon annan, deras roll är att hålla koll på forumet, dvs att folk håller reglerna.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

"tänkte skriva i en rätt postad tråd där ni kan fortsätta prata och diskutera SERIÖST om vilka problem som finns på tsr och inte bara gnabba med varandra om just individuella problem utan sånt som rör mängden på tsr såsom:

dåligt låsta trådar
trådar som går ur styr och inte låses
svar från mods och övriga medlemmar
personliga påhopp som upprepas

listan kan göras lång, så ta en seriös diskussion istället för att bara munhuggas med varandra, det leder ingen vart.

om ni tycker att någon ny moderator borde tillkomma så skriv så också, gärna vilken medlem och varför just den borde bli moderator. tänk gärna på att den specefika moderatorn inte bara ska vara social utan även vara mopedkunnig då detta är ett mopedforum och inte bara en allmän lekplats för att komma upp med onödiga "på skoj" trådar. övrigt sektionen på forumet är till för allt möjligt och den ska självklart finnas kvar enligt mig men mopedtrådarna ska komma före av anledningen av att det är just ett mopedforum och så ska det väl förbli också?

denhär tråden är nu rättpostad och bör inte stängas om det inte går helt ur styr!"

skrev en egen tråd med detdär i, innan jag såg att denna redan va postad och tänkte bara få med min åsikt.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Ni moderatorer gör ett kanon jobb...

Men att man inte får utrycka sig utan att någon moderator blir sur och stänger tråden pga "jag klarar inte av trycket från mina medlemmar".
Lätt att stänga ner en tråd när man får lite kritik.

Men nu till saken:
Ta vara på allas intresse och skapa ett roligt forum.
Bra guider, gärna en "bank" där man kan önska guider.
Trevligt bemötande.
En ev, provmedlemsskap. Slipper en massa oseriösa inlägg å bud på auktioner.

Bara ett par tips, kom med fler så kan detta forum bli lika trevligt som det var innan.
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Weckis skrev:Ni moderatorer gör ett kanon jobb...

Men att man inte får utrycka sig utan att någon moderator blir sur och stänger tråden pga "jag klarar inte av trycket från mina medlemmar".
Lätt att stänga ner en tråd när man får lite kritik.

Men nu till saken:
Ta vara på allas intresse och skapa ett roligt forum.
Bra guider, gärna en "bank" där man kan önska guider.
Trevligt bemötande.
En ev, provmedlemsskap. Slipper en massa oseriösa inlägg å bud på auktioner.

Bara ett par tips, kom med fler så kan detta forum bli lika trevligt som det var innan.

http://www.twostrokerider.se/artiklar/974

På din begäran :oops:
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Moddad skrev:* Halva forumet behöver inte visa sig duktiga utan bara ge simpla svar på frågorna som ställs
* Halva forumet behöver inte hoppa på samma person för att en individ har en konflikt med personen.
* En moderators jobb är inte att svara på alla frågor om mopeder då de inte behöver ha mer kunskap än någon annan, deras roll är att hålla koll på forumet, dvs att folk håller reglerna.
men sluta rövslicka nu för helvete. Ja, dom behöver nya mods tycker vissa men dom kan nog välja de utan att du håller på fjäska för dom hela tiden.

edit: sen så tycker jag ni ska ha ngn testmedlemskap ja :) så att man inte kan bjuda på aktionerna redan första dagen. Endast weckis som e gammal trogen medlem som bjudit idag. resten e massor random personer som jag aldrig sett förut :P
Senast redigerad av meanzick den 28 september 2008, 17:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
no2
Elmoped

Inlägg av no2 »

meanzick skrev:
Moddad skrev:* Halva forumet behöver inte visa sig duktiga utan bara ge simpla svar på frågorna som ställs
men sluta rövslicka nu för helvete. Ja, dom behöver nya mods tycker vissa men dom kan nog välja de utan att du håller på fjäska för dom hela tiden.
Hahaha, den va bra ;)
R.I.P DooD
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

meanzick skrev:

edit: sen så tycker jag ni ska ha ngn testmedlemskap ja :) så att man inte kan bjuda på aktionerna redan första dagen. Endast weckis som e gammal trogen medlem som bjudit idag. resten e massor random personer som jag aldrig sett förut :P
Visst, fjäsk = håller inte med den lilla grabben som fick en varning för att han bröt mot reglerna. Lägg ner med allt hat, det är du som förstör stämningen på forumet

PS. Kan lämna flera exempel där jag ger KONSTRUKTIV kritik till mods istället för att bara klaga.
Senast redigerad av Moddad den 28 september 2008, 18:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Moddad skrev:
meanzick skrev:

Visst, fjäsk = håller inte med den lilla grabben som fick en varning för att han bröt mot reglerna. Lägg ner med allt hat, det är du som förstör stämningen på forumet

bra, då vet jag. lika bra att jag lämnar de då kanske ? okej, jag fick en varning för att jag bumpade två dagar för tidigt. antar att alla ligger hemma och gråter nu för de. ne, jag tror inte en jävel bryr sig för utom du och kanske henry.

hur många har du sett säga att de är meanzick som förstör forumet. mer sett klagomål på moddsen (okej, dom flesta utan du). tänk lite innan du säger ngt.
Senast redigerad av meanzick den 28 september 2008, 18:21, redigerad totalt 1 gånger.
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Lemmy Kilmister
Elmoped

Inlägg av Lemmy Kilmister »

meanzick skrev:sen så tycker jag ni ska ha ngn testmedlemskap ja :) så att man inte kan bjuda på aktionerna redan första dagen.
Man borde få lov att posta 10 icke spam poster också innan man kan buda. Vet ett annat forum som har så..
Annars är det bara att regga ett konto och vänta en vecka.
Jag är inte slö, jag är bara fysiskt handikappad!
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•Lemmy goes to the pub!
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

meanzick skrev:
Moddad skrev:
meanzick skrev: men sluta rövslicka nu för helvete. Ja, dom behöver nya mods tycker vissa men dom kan nog välja de utan att du håller på fjäska för dom hela tiden.

bra, då vet jag. lika bra att jag lämnar de då kanske ?

hur många har du sett att de är meanzick som förstör forumet. mer sett klagomål på moddsen (okej, dom flesta utan du). tänk lite innan du säger ngt.
Mjo jag har sett 2-3 fuckos som hållt med dig eftersom du har en stor postcount. Grattis!
Det jag menar med detta är att man kan stå ut med små misstag som en varning då chansen att du får en till är liten, ingenting att dra upp i 5 trådar. Oj, en tråd låstes utan att en mod skrev en anledning? Men använd hjärnan och tänk.

PS. Gjorde fel i att säga att det var endast du, exakt lika stort ansvar på alla som bara klagar utan att lämna någon konstruktiv kritik.
Man kan inte skylla allt på en syndabock under 2000-talet.
Senast redigerad av Moddad den 28 september 2008, 18:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Moddad skrev:
meanzick skrev:
Moddad skrev: Visst, fjäsk = håller inte med den lilla grabben som fick en varning för att han bröt mot reglerna. Lägg ner med allt hat, det är du som förstör stämningen på forumet
bra, då vet jag. lika bra att jag lämnar de då kanske ?

hur många har du sett att de är meanzick som förstör forumet. mer sett klagomål på moddsen (okej, dom flesta utan du). tänk lite innan du säger ngt.
Mjo jag har sett 2-3 fuckos som hållt med dig eftersom du har en stor postcount. Grattis!
Det jag menar med detta är att man kan stå ut med små misstag som en varning då chansen att du får en till är liten, ingenting att dra upp i 5 trådar. Oj, en tråd låstes utan att en mod skrev en anledning? Men använd hjärnan och tänk.
fattar inte ens va du skriver. ta å skicka ett pm till mej om de ngt du stör dej på så jävla mycket. Vill du att vi ska testa att jag e borta i en vecka så kan vi se om de blir så mycket bättre ?
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Moddad + meanzick mina goa vänner, krama varann nu och kör ett juste race här..

Men måste ge eloge till meanzick som håller stämmningen här, en flitig medlem som faktiskt har mkt att ge...
Han om någon vet hur lätt man blir varnad.. Och kanske orättvist varnad.

Moddad, du e seriös å sitter inne med mkt kunnskap vet jag...Pluss i kanten ska du ha.

Och INGEN ska gå härifrån pga omständigheterna som uppkommit.

Ingen sandlåde nivå på denna tråd.. Kan vi inte försöka lösa detta problem en gång för alla.. Att få ett forum som vi kan trivas i.
Finns moderatorer som bara väntar på att ännu en gång låsa trådar å visa hur lätt det är.. Lovar att "någon" sitter å väntar på detta tillfälle.
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Mjo du har rätt Weckis men blir bara irriterad då man försöker hitta en syndabock bland alla
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Moddad skrev:Mjo du har rätt Weckis men blir bara irriterad då man försöker hitta en syndabock bland alla
Inte ens fel att två träter :lol:

Men ha gärna synpunkter om varann, men nu e vi inne på hal is igen, med en massa påhopp mm..
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

men asså. egentligen undrar jag vad de e som de inte var förut ? :)
Kom ihåg när jag började va inne här på tsr så va de för att de inte va så stränga modds och sånt. Blev medlem på mnf ngn vecka senare och fick en varning direkt för ingenting. Tänkte bara: äh. orka den här skitsidan :) så de blev att jag stannade här på tsr.
Sen så förra våren/ början av sommaren så blev den lite småtråkig. Men då tror jag rab-kex fixade så alla börja vara inne i chatten mer. även en natt-tråd kom :) längtade nästan till nätterna då i sommras. Nu har moddsen blitt strängare, ingen är inne chatten och inte speciellt många roliga trådar kvar. även lite gnällig stämning :P även hos mig. blir bara lite trött på de. De e min åsikt. hoppas den gav ngt :lol:

puss på dej moddad :wink: de e inte lätt att vara snäll altid när man är sur och uppretad :D
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

meanzick skrev:men asså. egentligen undrar jag vad de e som de inte var förut ? :)
Kom ihåg när jag började va inne här på tsr så va de för att de inte va så stränga modds och sånt. Blev medlem på mnf ngn vecka senare och fick en varning direkt för ingenting. Tänkte bara: äh. orka den här skitsidan :) så de blev att jag stannade här på tsr.
Sen så förra våren/ början av sommaren så blev den lite småtråkig. Men då tror jag rab-kex fixade så alla börja vara inne i chatten mer. även en natt-tråd kom :) längtade nästan till nätterna då i sommras. Nu har moddsen blitt strängare, ingen är inne chatten och inte speciellt många roliga trådar kvar. även lite gnällig stämning :P även hos mig. blir bara lite trött på de. De e min åsikt. hoppas den gav ngt :lol:

puss på dej moddad :wink:
Måste bara hålla med dig...
Men vad ska vi göra tycker Ni medlemmar???
Att vissa Moderatorer "no name" hårda och inte tål kritik, det får vi leva med tror jag. tyvärr!!
Men vi medlemmar ska ju trivas på forumet så dom kan göra sitt jobb, de e ju vi som skapar jobben. Kan ju vara befogat att låsa/stänga trådar i viss mån. Men en varning i tråden innan man gör nått drastiskt vore bra.
Tycker att våra kära moderatorer ska komma med förslag om hur dom hade tänkt sig behålla forumet levande...

PS!!! Från meanzick till Moddad :roll: :roll: :roll:
puss på dej moddad de e inte lätt att vara snäll altid när man är sur och uppretad

VAD GULLIGT!! De va la bra gjort moddad???
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Jättegött ; ) Puss puss på er också.
En anledning till att inte chat och forumet är lika aktivt som i somras är ju att folk har skola, andra aktiviteter.
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Kan det inte bero på att den e lite tråkig??
Menar layouten på den.. Sen skulle det nog vara en större "knapp" för att se den å komma in i den???? Så man hittar den lättare.
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Moddad skrev:Jättegött ; ) Puss puss på er också.
En anledning till att inte chat och forumet är lika aktivt som i somras är ju att folk har skola, andra aktiviteter.

sant :) men de behövs lite roliga trådar tycker jag .
Weckis skrev:Kan det inte bero på att den e lite tråkig??
Menar layouten på den.. Sen skulle det nog vara en större "knapp" för att se den å komma in i den???? Så man hittar den lättare.
gå in på mt5webb och titta hur dom har de. så hade vart bra :P tryck på mt5 webb forum uppe i hörnet så ser ni ^^
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Weckis skrev:Nått sånt ja!!
http://rpm2006.se/mt5webb/forum/index.php
helt rätt :wink:
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

En sak jag sett på ett forum för motorcyklar e "Veckans värsting".
Man skickar in sin tabbe med bild/video på det man gjort med sin moppe.
Tex monterat sin vevaxel på fel håll.
Krockat lindrigt. "Såg en 1000cc som krockat med en poliscyklist."
Gjort en rejäl tabbe med sin moppe eller under färd.
Galna upptåg. mm mm

Veckans värsting får ett litet pris. Detta skulle nog locka en del...

http://www.banditmovie.org/download-fil ... heeler.wmv

http://www.banditmovie.org/download-fil ... Bobble.wmv
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Weckis skrev:En sak jag sett på ett forum för motorcyklar e "Veckans värsting".
Man skickar in sin tabbe med bild/video på det man gjort med sin moppe.
Tex monterat sin vevaxel på fel håll.
Krockat lindrigt. "Såg en 1000cc som krockat med en poliscyklist."
Gjort en rejäl tabbe med sin moppe eller under färd.
Galna upptåg. mm mm

Veckans värsting får ett litet pris. Detta skulle nog locka en del...

http://www.banditmovie.org/download-fil ... heeler.wmv

http://www.banditmovie.org/download-fil ... Bobble.wmv
men de e inte ofta man lyckas me de så ofta väll ? tror de hade blitt lite tunt med inskickningar men de är helt klart värt ett försök :) kanske veckans fail på forumet med ?

btw: bra början med chatten nu iaf :D 9 inne.
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Ännu en lyckad kväll för vår kära HENRY...

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 4613#74613

Sjukt att man kan beté sig hur som helst som moderator.
Nu skiter jag i detta forum och hoppas att ni andra som tycker att en moderator som Henry bör tänka över om han ska vara kvar som moderator.

Se bara på hans Hotmail....LORD kallar han sig.

Nä nu packar jag ihop, raderar alla mina trådar...
Sorry
Senast redigerad av Weckis den 28 september 2008, 21:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Weckis skrev:Ännu en lyckad kväll för vår kära HENRY...

Ja, jävligt lyckad faktiskt.

Hur mycket måste jag printa in i din hjärna att du hela tiden gör regelbrott.
Regelbrott ska straffas på forumet.

Varför grinar du då över en varning?
håll dig till topic i trådarna och använd chattfunktionen om du vill skriv av dig.
Just nu skämmer du bara ut dig själv.
Dracen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dracen »

Henry skrev:

håll dig till topic i trådarna och använd chattfunktionen om du vill skriv av dig.

Fel att ge dig själv en varning? de har brytit många regler vettu!
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Skiter i varningar...
Du e ta mig fan sjuk...
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Sjukt att man kan beté sig hur som helst som moderator.
Nu skiter jag i detta forum och hoppas att ni andra som tycker att en moderator som Henry bör tänka över om han ska vara kvar som moderator.

Se bara på hans Hotmail....LORD kallar han sig.

Nä nu packar jag ihop, raderar alla mina trådar...
Sorry

Tragiskt med dina stulna varor i garaget..
Men tror att du lever ett roligare liv utan dom!!!!!!
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=7162

Riktigt dålig,, jag tycker inte Henry ska få klistra sin tråd ( eller vem de nu är som har gjort de )! Liksom, de handlar om ett inbrott, tänk om alla skulle göra de och alla sånna trådar skulle bli klistrade, då skulle de vara många sådana!

Jag pekar inte på just dig nu henry, utan ni moderatorer ska inte använda sånna "fördelar" bara för att de är bättre för er!

Efterlyst delen kommer ju snart också!
Bild
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Dracen skrev:
Henry skrev:

Tyvärr kan jag inte varna mig själv.

Weckis: på vilket sätt är jag sjuk? För jag varnar dig när du inte kan följa reglerna? Förklara gärna! OCh säg inte att jag inte kan ta kritik, jag svara r på allt och som svar får jag iprincip alltid. "Du är sjuk" "dra åt helvete" "fuck you" osv.

ÄR det konstruktiv kritik?

Förövrigt är det bara ni övrigt nissar som klagar, märkligt....
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Rabxorzz skrev:http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=7162

Riktigt dålig,, jag tycker inte Henry ska få klistra sin tråd ( eller vem de nu är som har gjort de )! Liksom, de handlar om ett inbrott, tänk om alla skulle göra de och alla sånna trådar skulle bli klistrade, då skulle de vara många sådana!

Jag pekar inte på just dig nu henry, utan ni moderatorer ska inte använda sånna "fördelar" bara för att de är bättre för er!

Efterlyst delen kommer ju snart också!

Jag vet inte varför den blev klistrad, hände nog något när jag mass modererade.
Ska kika på det!
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Henry skrev:
Dracen skrev:
Henry skrev:

Tyvärr kan jag inte varna mig själv.

Weckis: på vilket sätt är jag sjuk? För jag varnar dig när du inte kan följa reglerna? Förklara gärna! OCh säg inte att jag inte kan ta kritik, jag svara r på allt och som svar får jag iprincip alltid. "Du är sjuk" "dra åt helvete" "fuck you" osv.

ÄR det konstruktiv kritik?

Förövrigt är det bara ni övrigt nissar som klagar, märkligt....

Du e för sköön...
Att du inte tar ett rep runt halsen ditt RIKSPUCKO..

tAR Å SKAPAR EN TRÅD FÖR DIG...hur många vill bli av med henry som moderator
Låst