stämmer precis. hade själv tänkt att lämna de men de är svårt efter ett sånt långt tag här varje dagWeckis skrev:Har en känsla av att det kommer att försvinna en massa trevliga forumiter om det inte händer nått snabbt. Blir bara pannkaka av allt, vissa får inte skriva vad man tycker å blir avstängda på en gång. Lite av maktmissbruk, gäller inte alla moderatorer men vissa.
Forumet är väl till för alla??? Ok personangrepp mm e inte ok.
Men passar inte inlägget en viss moderator så ligger trådskaparen piss till. Ge dom en varning innan.. Förklara vad det är för fel..
Guiderna på sistone har väl varit lite si å så med, men vi har även moppefanatiker som inte e så duktiga så de e bra att dom får ta del av det. Tex den där med att lacka stötdämparen, inget av värde!!! Allt för att få ett presentkort eller publicitet...
Näää, måste tyvärr förvarna om att forumet ligger på gränsen till självmord just nu, men hoppas att jag har fel
Tål kritik om det är befogat, men detta är min syn på det hela..
bumpade två dagar för tidigt. kan ju även nämna att de är ju inte alls mods som är sånna direkt utan de finns en utav dom. (nämner inga namnWeckis skrev:meanzick
Du e ju VARNAD ser jag....![]()
Du ser!!!! Vad gjorde du då??? Skrev fel inlägg i fel tråd???![]()
Jag kan nämna namnet: HENRY. Du bör ta åt dig av kritiken du får istället för att banna oss för att vi säger som det är.meanzick skrev:bumpade två dagar för tidigt. kan ju även nämna att de är ju inte alls mods som är sånna direkt utan de finns en utav dom. (nämner inga namnWeckis skrev:meanzick
)
sen så såg jag en tråd där en moderator bumpade efter en dag. ganska konstigt.
10 poäng till dej...no2 skrev:Jag kan nämna namnet: HENRY. Du bör ta åt dig av kritiken du får istället för att banna oss för att vi säger som det är.meanzick skrev:bumpade två dagar för tidigt. kan ju även nämna att de är ju inte alls mods som är sånna direkt utan de finns en utav dom. (nämner inga namnWeckis skrev:meanzick
)
Men samtidigt måste de finns nån sträng som vågar säga ifrån också, tycker henry oftast gör helt rätt för annars så skulle allt bli ännu värre, 500 "hur fort går moppen" trådar och "vilket trimmrör?" trådar....meanzick skrev:10 poäng till dej...no2 skrev:Jag kan nämna namnet: HENRY. Du bör ta åt dig av kritiken du får istället för att banna oss för att vi säger som det är.meanzick skrev: bumpade två dagar för tidigt. kan ju även nämna att de är ju inte alls mods som är sånna direkt utan de finns en utav dom. (nämner inga namn)
men om vi skulle följa dom reglerna som hade de inte funnits en enda ny tråd här. allt kan man hitta då om man söker å letar ett tag. de hade blitt heldött dåbensinskalle skrev:Men samtidigt måste de finns nån sträng som vågar säga ifrån också, tycker henry oftast gör helt rätt för annars så skulle allt bli ännu värre, 500 "hur fort går moppen" trådar och "vilket trimmrör?" trådar....meanzick skrev:10 poäng till dej...no2 skrev:Jag kan nämna namnet: HENRY. Du bör ta åt dig av kritiken du får istället för att banna oss för att vi säger som det är.
Oftast så ligger de en orsak bakom ett agerande, men alla kan göra fel ibland så what ever?
ska nog skicka in en guide i morgon eller på måndageddhedd skrev:själv tycker jag att rabbxz och bensinskalle skulle kunna vara moderatorer. dom har ju hängt ett tag och e skit trevliga och så.
Själv tycker jag att det skulle vara underbart med en tråd för folk som är sport och uppåt, för det är ju dem man har hängt med på forumet under åren.
Sen skulle det sitta fint med någonting där folk skriver upp vad dem vill ha guider om. på så sätt så vet skrivarna vad dom ska skriva om. jag provade på att göra guide för något för ett halvår sen. kom inte på ett skvatt.
Låter braeddhedd skrev:men jag tror att det är att förra årets nya moppepojkar kom till tsr när mopeder var en ny sak. och nu när nästa generation kommer in så försvinner det roliga i det. för då kommer alla noobfrågor igen som hur bra funkar si och så.
därför stödjer jag en del i forumet där sport+ bara får hänga.
tips är att fixa det innan alla har tappat intresset!
Varför skall du få en varning? Twostrokerider.se lyssnar givetvis på era förslag för att kunna utveckla sidan ännu mera och förhoppningsvis kunna bli ännu bättre än vad det är idag!Weckis skrev:Kanske inte värt att ta upp ett sånt här ämne av oss, vi kommer att få en varning!!!!![]()
Men som sagt, har man blitt moderator så har man makt å power..
Men se kan man se det på ett annat sätt... Man kan fortsätta att vara trevlig å en bra kompis EFTER man blivit det..Men stiger en kanske över huvudet, vad vet jag.
Kan vara en av anledningarna till att det ser ut som det gör här. TYVÄR
guiderna kan va bra för "noobsen" men dom frågar ju ända i forumet så dom är egentligen onödiga ;D men vissa har jag haft användning avWeckis skrev:Men vem e intresserad av detta???
Inget illa menat till dessa som skrivit dessa guider, men får ni 100:- för varje guide av TwoStroke, så tycker jag dom ska dra in på det å sänka priset på varorna istället..
Tex:
Pimpa upp din hjälm!
Bygg en Meckpall! AV TRÄ!!!! "Ikeas nya vapen..Mekpallen Ior"![]()
Montera ny tuta!
Byta framskärm
Räkna ut ditt genomsnitts hastighet.
Lär dig byta Kickdrev!
Hur du lackar din stötdämpare på bästa sätt
Skillnaderna mellan 2-taktaren och 4-takt!
Allt du behöver veta när du ska gänga eget!
Batteri på crossmoped!
Hur du byter kopplingsfjädrar
Lackera ditt avgasrör
Vill du ha den fetaste höjningssatsen till din scooter?
Pruta på bästa sätt!
Batteri Guiden!
Ska du sälja din moped? Höj värdet på den innan???
Fräscha upp din ljuddämpare.
listan kan göras lång, kanske e de till hjälp för många men tror att dom flesta skulle uppskatta lite mer seriösa guider..
Va bara exempel...Har använt lite jag med...PALLJÄVELN HAR JAG INTE GJORTmeanzick skrev:guiderna kan va bra för "noobsen" men dom frågar ju ända i forumet så dom är egentligen onödiga ;D men vissa har jag haft användning avWeckis skrev:Men vem e intresserad av detta???
Inget illa menat till dessa som skrivit dessa guider, men får ni 100:- för varje guide av TwoStroke, så tycker jag dom ska dra in på det å sänka priset på varorna istället..
Tex:
Pimpa upp din hjälm!
Montera ny tuta!
Byta framskärm
Lär dig byta Kickdrev!
Batteri på crossmoped!
Lackera ditt avgasrör
Pruta på bästa sätt!
Batteri Guiden!
listan kan göras lång, kanske e de till hjälp för många men tror att dom flesta skulle uppskatta lite mer seriösa guider..
Varför inte dig själv ? (marcusrrx)MarcusRRX skrev:Den som ersätter behöver inte ha hyperförmågor den ska vara social osv.
Dock så har jag personligen inget förslag.
sjoberg skrev:1.skruva av toppen
2.ta en näve singel(går bra med det mesta men hälst smått)
3. släng ner de i cylinder
4.sätt på toppen igen
5.töm kylaren på vatten och slå i bensin
valah den kommer gå som saataan
mm de blir snart mer seriösa guider nu till helgen också, har för mig att kong lägger upp dom i morgon lite bättre guider bror ju på hur de blir alltimeanzick skrev:guiderna kan va bra för "noobsen" men dom frågar ju ända i forumet så dom är egentligen onödiga ;D men vissa har jag haft användning avWeckis skrev:Men vem e intresserad av detta???
Tex:
Pimpa upp din hjälm!
Montera ny tuta!
Byta framskärm
Lär dig byta Kickdrev!
Batteri på crossmoped!
Lackera ditt avgasrör
Pruta på bästa sätt!
Batteri Guiden!
meanzick skrev:de enda som behövs e lite roliga trådar bara tycker jagå att dom inte låses för minsta lilla
å lite mer aktivt folk. asså gammalt, vantligt å aktivt folk ^^
aahKeeroy skrev:Det där om "många nya medlemmar" vill personligen inte jag hålla med om.
Jag tycker jag ser samma personer hela tiden, dock kommer det in några få inlägg lite då och då som det står "HJÄÄLP, MOPPEN GÅR INTE IGÅNG!!!11" som är skrivna av typer jag inte känner till.
Men jag håller annars med det ni säger.
Plus tycker jag rabb-Kex ska bli moderator, han är mycket aktiv på forumet!
Weckis skrev:Har läst lite bland gamla låsta trådar, och den moderatorn som låser mest av trådarna har Ni själva nämnt vid namn...
Och dom e låsta på lite konstiga grunder...
En moderator ska visa ett gott föredömme och vara en förebild för andra.
Hjälpa till och förklara.
Kunna sin sak, bidraga med sitt kunnande.
Va en kompis som alla vill ha kvar som kompis.
lås inte trådarna då utan påminn domHenry skrev:Weckis skrev:Har läst lite bland gamla låsta trådar, och den moderatorn som låser mest av trådarna har Ni själva nämnt vid namn...
Och dom e låsta på lite konstiga grunder...
En moderator ska visa ett gott föredömme och vara en förebild för andra.
Hjälpa till och förklara.
Kunna sin sak, bidraga med sitt kunnande.
Va en kompis som alla vill ha kvar som kompis.
Haha, äru skön eller?
Så bara för jag är moderator måste jag vara bästa kompis med alla?
Inte riktigt så det går till.
Fö låser jag ALLA trådar som inte håller måttet.
Dvs, ni börjar chatta, skriva massa OT, skriver konstiga rubriker, inlägg som inte ens kan läsas av en proffesor i Svenska, skumma formulerningar, personpåhopp. OSV OSV.
Tänk såhär istället.
Om ni hade följt relgerna till punkt och pricka samt skrivit som normalt folk så hade jag inte behövt låse en ENDA tråd.
Smart va?[/list]