Kör på en barikit lr ngt te vardag och ta ett polin forrace rör, lirar påra på den motornMatte_smt skrev:varför tkr du jag ska byta rör?mrxrider skrev:skaffa bättre rör
24 fögg
Hebo manston
vev så duger dom flesta trimmvevarna men ta doppler den håller ju til allt^^
är inte Hebo bufanda ÖVERliggande bra?
jag vill inte ha nåt underliggande.
Sen vil jag gärna ha ett altnartiv på en mer vardags setup?
ska du ha ditt heborör så satsa på sp då manston är en hyper som inte funkar optimalt då det har en vassare kurva än röret, då blir sp bättre till de röretMatte_smt skrev:Tjabba, jag ska trimma min Gilera smt från 2004.
här e en setup som jag tänkt, vad tycker ni, ge mig er åsikt,
Setup:
Hebo Manston revolution 70cc (ej patanegra) eller MK sp 70cc (2200kr)
Hebo escape bufanda rör
21 eller 24mm flatside förgasrae MK
starkare koppling fjädrar
vilken vev?
och en guide om klyva motorn tack
MVH mats
Tack, för ditt svarchifen skrev:ska du ha ditt heborör så satsa på sp då manston är en hyper som inte funkar optimalt då det har en vassare kurva än röret, då blir sp bättre till de röretMatte_smt skrev:Tjabba, jag ska trimma min Gilera smt från 2004.
här e en setup som jag tänkt, vad tycker ni, ge mig er åsikt,
Setup:
Hebo Manston revolution 70cc (ej patanegra) eller MK sp 70cc (2200kr)
Hebo escape bufanda rör
21 eller 24mm flatside förgasrae MK
starkare koppling fjädrar
vilken vev?
och en guide om klyva motorn tack
MVH mats
24mm förgasare kan du lyxa till det med tycker jag iaf och starkare kopplingsfjädrar (alt både lameller och kopplings fjädrar)
doppler veven funkar fint till dina behov och den ligger på original slaglängd (40mm)
vill du få ut optimal effekt ur den cylindern med ett överliggande rör rekomenderar jag polini forrace, röret är ungefär som sp men överliggande och lite lite vassare.
setupen blir alltså:
mk sp 70cc
Hebo/polini rör
24mm förgasare (köp passande insug såklart)
lameller och kopplingsfjädrar av valfritt märke så länge de är starkare än original.
doppler vev
ett tips är att köpa en ny reedventil också så du får ut optimalt ur din nya förgasare och får upp responsen. se till att plugga ur luftboxen riktigt och att ställa in förgasaren riktigt. (gärna lite för fett under inkörningstiden)
Han körde med 13/48 i drev ^^ gick riktigt bra!J.O_bultaco skrev:En cylinder som jag diggar grymt mkt är: Barkit 80cc.
min kompis körde med: barikit 80cc, black eddi förgasare, 21 el 24mm?, barikit insug, underliggande tk higt quallity rör, original vev, och original membran + någon drevning? på sin DT sm -2007 och då jävlar gich det undan må jag säjja!![]()
och andvändes dagligen som bruks moppe
går ju att mixa om den där setuppen räjält. men den cylindern är kanon. och den är då inte dyr heller, i förhållande till presstanda och kvallite![]()
mvh: J.O