Man ska hällst inte pilla på nålen alls, i princip bara vid lite värre trimning för att få sakerna att gå helt rätt. Det räcker nog med att du går ner lite i munnstyckestorlek , låter som att tändstiftet har svårt för att förbränna all soppa som kommer in till cylindernHolma_ skrev:Härligt att du har lyckats med 3 dubbelpostar, en trippelpost och en "quadruppelpost"....
Är tändstiftet vitt?
testa byta upp dig i munstycke och höjj nålen.
//Holma
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Det är till startmotorn =)Bredmar skrev:Får panik... Idag så petade vi lite på tändplattan... den ville iallafall tända något bättre när vi ändrade på den. Iallafall, är det någon som har någon aning om vad som det sitter mellan vikterna och kugghjulen? Det är typ en slags bricka(inte brickan som håller koll på vikterna) men ja har ingen aning vad den gör... vill gärna veta för det typ ramlade bort 3 spiraler och 3 andra små järn! pluttar från den!??
Nån som har nån aning om vad de e?
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Jag skall uppdatera problemet lite granna nu. Vi klöv motorn, och nu vill den inte ens starta :S vad kan vara felet att den inte ens vill starta? den får fin bensin, lagom mycket, och de kommer skit fin gnista...Frullen_91 skrev:Kommer det gnistor från ramen? haha då sitter nog inte din tändspole riktigt fast på ramendå kan de bildas gnistor vill ja lova!!
nej asså, de e fin bensin å så, de kommer gnista och så, men hur ser man om packboxarna sitter fel? Hur ser dom ut? är den svarta saken runt veven?KinaPuffsen skrev:börjar undra varför du inte fått igång den än?ingen glapp i nån kabel, kollat så det är bensin i den...
det va det jag glömde när jag bytet munstycke då ran det ut cirka 1 dl kankse och det va typ allt det jag hade kvar i tanken (ran från slangen) och då stog moppen i 2 dagar och jag hade försökt starta den... fy fan va sur jag va när jag såg att det va slut i tanken bara..
![]()
![]()
men kankse inte det som är ditt fel...