Ny rem igen!!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
blad93
Elmoped

Ny rem igen!!

Inlägg av blad93 »

tjena. Min rem slits extremt snabbt! När jag hade satt på mit trimm (polini sport 70cc, leovinze zx, 21mmfögge, 3,5 g vikter) och kört ca 50mil så var min orginalrem helt utsliten, så jag köpte en stage6 rem http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2 och nu har jag kört ca 80mil och den är också helt utsliten. Är det nån som vet vf remmen slits så mkt på min moppe?
//Blad93
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Kanske dags att byta till en kevlar rem , känns dock väldigt konstigt att du ska behöva det på en sport setup. Testa med någon annan rem som tål lite mer :wink:
Användarens profilbild
blad93
Elmoped

Inlägg av blad93 »

Vilken rem tycker du att jag ska köpa då? Och vet du vf remmen slits så mkt :? ?
//Blad93
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Köp en kevlar rem som Moddad säger =)

http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=1

där är en, men den är till Aerox. Vet inte vad du har för moped!
Bild
Användarens profilbild
blad93
Elmoped

Inlägg av blad93 »

ojsan glömde skriva att jag har en beta ark, så den passar ju. På den står där att den "främst ska andvändas till racing och hyper setup", och jag har bara sport. Sen så har både min orginal och sport (Hebo) variatorfläkt gåt sönder också sammtidigt som remmen, så det är kanske det så har gjort så remmen slitits så mkt.
//Blad93
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Mjo tyckte också det lät konstigt :/ Kan ju göra ett sista försök med någon aningen värre innan du går över till kevlar.
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Moddad skrev:Mjo tyckte också det lät konstigt :/ Kan ju göra ett sista försök med någon aningen värre innan du går över till kevlar.

Varför inte kevlar direkt? tjäna 200 ist för att förlora 200 liksom,,

Köp ett Kevlar Belt!

polarn som kör orginal med effektrör har ju fan kevlar, de blir inte sämre om du har de, kostar lite mer men skit i de. Du får en rem som håller!
Bild
Användarens profilbild
blad93
Elmoped

Inlägg av blad93 »

ok, men blirdet inte lite hårt med kevlar då? men ska nog pröva att köpa en och testa, för annars får jag väll köpa ny.
//Blad93
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Exakt, har hört att det kan bli för hårt eller liknande, tror det var i någon av Kongs artiklar.
Låst