Har hört från kompisar som beställt från er att det är lång leveranstid. Därför har jag inte beställt.Scooterproffset skrev:Holman skriver om lång leveranstid och kass service på mohlins.se. När beställde du och vilka delar var det? Priserna på mohlins är om man jämför med de andra billigare!!! Vilka delar är det som är dyra enligt dig?
Tnt kåpor till aerox. Tex svarta hos er kostar 4500kr, startuning 2005kr.Scooterproffset skrev:Ge exempel istället med artikelnummer. Inget av det du påstår hitills stämmer. Vilka delar är billigare hos andra? Vilka kåpor är billigare hos andra? Om man kommer med påstående som skall vara seriösa bör man ickså komma med bättre svar än "har hört...."
Japp, jag vet.P0JKEN skrev:Visst billigast är startuning ca 100:- billigare oftast än Twostroke.
Men från startuning har jag haft så mycket skit. Med sena leveranser, Fel produkter och skadade produkter. Och kundtjänsten är inte så bra.
rent av ett helvete få tag i dom.![]()
Twostroke som jag sedan började handla för när dom var nya fick man leverans extremt snabbt. Rätta varor i bra skick. Och var det något kunde man prata med Hasse som svara samma dag. Dom skickade fel vara till mig.
Skicka tillbaka och fick tillbaka pengarna nästa dag på kontot.![]()
Scooter-Attack som är dom felstas grossit är praktiskt när man ska beställa mycket för högre summa. Men även dära är det jobbigt med UPS leveransen och tar ett tag. Och är det något som är fel är det såvrt att komma i kontkat med dom.
Ja, det är inte så svårt. Då jag tog priserna från deras sidor. Vet även inköpspriser för vissa företag. Så om ni ligger högre än dessa, så måste ni ha riktigt stort pålägg, för dom tjänar på det med.Scooterproffset skrev:Prova att beställa för de priserna från dessa sidor. Blir nog svårt. Mohlins priser ligger redan under Malossis rekomendationer.
Ja men det är även såhär, att jag vet med 100% säkerhet att ncp priser är så dom inte går med förlust.Scooterproffset skrev:Det är bra med åsikter men 97% av besökarna(över 8000 om dygnet) på mohlins.se anser att den är lättnavigerad och utan onödiga färger och dylikt. Så än så länge håller designen.
Mohlins håller topplaceringen även detta år på antal leveranser av mopeddelar. Som det ser ut fortsätter detta även nästa år. Eftersom mohlins är importörer & generalagenter för alla de delar de säljer vet dom att det finns shoppar som köper i Tyskland och säljer delarna med förlust för att locka till sig kunder. Underbart för kunden men det håller inte i längden utan företaget försvinner efter ett tag. Att delarna finmns för leverans är också något som det jobbas med stenhårt på Mohlins.
Tacksam för fler åsikter(helst seriösa).
Jaså, tycker ni har litet utbud när det gäller olika varor. Ni har många modeller med mycket delar. Och era priser ligger SKYHÖGT.Scooterproffset skrev:Du är snabb på att svara men som sagt att det vore trevligt med lite konstruktiva svar.
Det finns ca 100 000 delar i mohlins shoppen. Det finns ingen i skandivaien som har mer. Inga delar... hmmm
Angående priserna så¨märks det att du inte är insatt i detta ämnen eftersom dina påstående är felaktiga.