Kapa b-läpp och byta vikter x8r

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Kamperin
Elmoped

Kapa b-läpp och byta vikter x8r

Inlägg av Kamperin »

Hejsan har en x8r som har väldigt bra gasrespons men går det att byta till lättare än vad de e? Vad är det för original vikter på x8r? Hur långt ner kan man gå för att den inte ska varva för mycket, den gör ca 52km/h på raka hur långt ner man nu går hur mycke sänks hastigheten.

Sen en annan fråga b*gläppen är ju fruktansvärt ful och lång vad kapar man den med för bästa resultat?
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Skruva lös bögläppen och fäst skylten med en liten plåtbit du skruvar i eller liknande. Även plexi funkar fint :roll:
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Du kan inte ha lättare vikter för att få bättre acc ex, utan du måste ha dom vikterna som ska vara till din setup, och de är de nog ingen som kan säga på rak arm och veta exakt vilka du ska ha, Köp en sats o prova dig fram.

Men om moppen du har är helt original, så ska du inte göra något, för då är dom vikterna som är bäst för din moped redan i!
Bild
Kamperin
Elmoped

Inlägg av Kamperin »

OKej då får vi skippa att byta vikter men hur ska jag göra med den här läppen nu då?
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Rabxorzz skrev:Men om moppen du har är helt original, så ska du inte göra något, för då är dom vikterna som är bäst för din moped redan i!
Stämmer inte alltid, tillverkarna kan slänga i lite tyngre för att den ska varva mindre och dra mindre bensin
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

Moddad skrev:
Rabxorzz skrev:Men om moppen du har är helt original, så ska du inte göra något, för då är dom vikterna som är bäst för din moped redan i!
Stämmer inte alltid, tillverkarna kan slänga i lite tyngre för att den ska varva mindre och dra mindre bensin
ja stämmer men tillverkarna kan också slänga i random vikter för att spara tid :P
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

fax110 skrev:
Moddad skrev:
ja stämmer men tillverkarna kan också slänga i random vikter för att spara tid :P
Men asså nu tänker nu la lite konstigt? Tror ni på fullt allvar att det sitter en helt okunnig person som kastar i några vikter? Det är inge moppe fucko på 15 år som har just bestämt vad gram antalet ska vara

Dom lägger i det exaktaste gram antalet mopden ska ha för att den ska godkänas här i sverige och för att den ska kunnas köras orginal. Så tro inte på fullt allvar att dom barakostar i några!
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

fax110 skrev:
Moddad skrev:
Random vikter? Hur tror du den skulle gå då? Amen en 3 grammare där och en 8 grammare där, skulle ju knappt rulla frammåt.
hawken_
Elmoped

Inlägg av hawken_ »

Kamperin skrev:OKej då får vi skippa att byta vikter men hur ska jag göra med den här läppen nu då?
två av mina kompisar har x8r, tror inte att du bara kan ta bort läppen, du måste kapa den. gjorde iaf dem..
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

Moddad skrev:
fax110 skrev:
Moddad skrev: Stämmer inte alltid, tillverkarna kan slänga i lite tyngre för att den ska varva mindre och dra mindre bensin
Random vikter? Hur tror du den skulle gå då? Amen en 3 grammare där och en 8 grammare där, skulle ju knappt rulla frammåt.
haha ja men dom provar ju antagligen inte ut den exakta vikten i vissa fall men kapar ju helr inte bara ev en järnstång och lägger i små bitar....... utan tar ju antagligen nån vikt som funkar i andra osv
Kamperin
Elmoped

Inlägg av Kamperin »

Jaja skit i vikterna så fokuserar vi på b-läppen du som skrev att jag måste kapa bort den! jag vet!!! det står i själva frågan vad jag ska kapa den med. Så tacksam för svaret med vikter men nu e de b-läppen jag fokuserar på:)
Användarens profilbild
CIME
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av CIME »

jag sågade min med en bågfil vart väldigt fin resultat och slipade lite på kanterna så den vart jämn
Beta Ark AC/X-Type -06
Låst