Hej. Har inhandlat en http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=1 . Har hört att man ska ha lite större munstycke vid byte av luftfilter. Men när jag skulle ta bort luftburken märkte jag att det satt fast en slang som sög in luft där. Ska jag plugga igen den eller bara låta den hänga ?? Bluddret är väl pga att den får för mycket luft, och då ska man väl plugga igen den om man inte vill ha bludder ? Eller. Låta den hänga och byta munstycke, ger det mer effekt ?? om jag måste byta munstycke, passar 112 då ? enda jag har hemma just nu. kör 96 nu. Ska snart skaffa ett Hebo Escape rör.
kör på luftfiltret vid insuget bara , alltså vid förgasaren, jag kör Scooter, men luftburken har en slang som drar in luft, ja, men den sitter väll endå fast vid luftburken? isånnafall är det väll bara att ta bort den och sedan fästa Sportisfiltret!
men lita inte riktigt på mig, kan inte Crossar/SM
Soet skrev:kör på luftfiltret vid insuget bara , alltså vid förgasaren, jag kör Scooter, men luftburken har en slang som drar in luft, ja, men den sitter väll endå fast vid luftburken? isånnafall är det väll bara att ta bort den och sedan fästa Sportisfiltret!
Okej. Men vet du om jag kan köra med 112 munstycke till urpluggat orginal rör plus luftfiltret ?
Soet skrev:kör på luftfiltret vid insuget bara , alltså vid förgasaren, jag kör Scooter, men luftburken har en slang som drar in luft, ja, men den sitter väll endå fast vid luftburken? isånnafall är det väll bara att ta bort den och sedan fästa Sportisfiltret!
Okej. Men vet du om jag kan köra med 112 munstycke till urpluggat orginal rör plus luftfiltret ?
jag kör med en rrx med mk thrower och har 94 munstycke går perfekt du borde ta lite mindre än 112
jag kör med en rrx med mk thrower och har 94 munstycke går perfekt du borde ta lite mindre än 112
Känner flera som har 100+ med sportluft och urpluggat dock så nog kan det funka
Rekommenderar dock att du köper en sats!
Okej, men jag satte på 112 munstycket förut. Och det funkade fint, snart får jag nog ett Hebo Escape också, så det kommer nog gå bra. Tack alla, nån kan låsa denna om nån orkar
Tortilla skrev:
Vet att tråden e död, men bara nyfiken, varför sportluft till urpluggat rör?
kommer knappt märkas skillnad, bara i soppapriset och lite ljud..?
Det blir aldrig någon större skillnad Men lite goare ljud och går aningen renare
den gick kanske 1-2 km/h snabbare, Dock låter den som en cross på höga varv eller inte så högt. Men gott låter den iallafall
Låter kanske finare men värt att pröjsa 1/3 mer pengar på soppan för ljudet??
jag hade en tnt boll på min urpluggade xps , och 74 munstycke och det tändsiftet va gyllenbrunt , plus att moppen axxa mycket bättre med sportlufilter.