vevparti

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Ch-racer
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 471
Blev medlem: 11 juni 2008, 07:25
Ort: JKPG

vevparti

Inlägg av Ch-racer »

vilket vevparti ska jag köpa??

Malossi mhr
Metrakit prorace
barikit
Motoforce "Racing
Stage6 - HPC Racingvevparti

jag ska ha en 80cc hyper cylinder på.
Tjena de e jag TSRs egna Ch-racer
The One And The Only
Bild

Ch racing WSM80 -05
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

Kör på malossis eller Hebo, alltså bara nån som klarar av trimning ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
emin_91
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 6 juni 2008, 15:07
Ort: hällevadsholm

shdf

Inlägg av emin_91 »

om den skja bli ritkigt hyper så tar du samma märke som cylindern;)
Användarens profilbild
Ch-racer
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 471
Blev medlem: 11 juni 2008, 07:25
Ort: JKPG

Re: shdf

Inlägg av Ch-racer »

emin_91 skrev:om den skja bli ritkigt hyper så tar du samma märke som cylindern;)
hopp då får de bli malossi
:D bara att den e dyr
Tjena de e jag TSRs egna Ch-racer
The One And The Only
Bild

Ch racing WSM80 -05
Joz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 248
Blev medlem: 3 juni 2007, 13:54

Inlägg av Joz »

Malossi RHQ är det bästa då det är gjort av titan dock grovt mycket dyrare.

Doppler är en riktigt bra vev som håller för allt, jag kör med doppler vev och mhr team 80cc.
Användarens profilbild
CIME
Svårstartad skrothög
Inlägg: 171
Blev medlem: 13 maj 2008, 16:48
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av CIME »

ta malossi tycker jag kommer hålla och funka riktigt bra :D
Beta Ark AC/X-Type -06
Användarens profilbild
Dz2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 498
Blev medlem: 23 februari 2008, 18:00
Ort: Bara

Inlägg av Dz2 »

Om det är scooter han skall ha 80cc till så finns bara ett vevparti till 80cc, Nämligen Big Bores vevpart , och 2fast4race skall också ha ett :)

Är det cross, så är det en annan femma :'D

EDIT: Såg på visningsbilden nu det är en cross han har..
~OWR~ One Wheel riders ;)
R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699
Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Dz2 skrev:Om det är scooter han skall ha 80cc till så finns bara ett vevparti till 80cc, Nämligen Big Bores vevpart , och 2fast4race skall också ha ett :)

Är det cross, så är det en annan femma :'D

EDIT: Såg på visningsbilden nu det är en cross han har..
Såklar är det cross annars hade han postat i scoot tråd :roll:
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

malossi mhr !
Nyxorzz
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Dz2 skrev:Om det är scooter han skall ha 80cc till så finns bara ett vevparti till 80cc, Nämligen Big Bores vevpart , och 2fast4race skall också ha ett :)

Är det cross, så är det en annan femma :'D

EDIT: Såg på visningsbilden nu det är en cross han har..
80cc har med både slaglängd och borrning att göra, så är det en cylinder med 50mm borrning så kan du köra på en helt "vanlig" vev och fortfarande ha 80cc cylindervolym, har du däremot bigbores vev så får du längre slaglängd och kan därmed komma upp till 80cc med mindre borrning ;)

ont så duger det fint med doppler till dig :) mycket kvalité för pengarna
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Dz2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 498
Blev medlem: 23 februari 2008, 18:00
Ort: Bara

Inlägg av Dz2 »

chifen skrev:
Dz2 skrev:Om det är scooter han skall ha 80cc till så finns bara ett vevparti till 80cc, Nämligen Big Bores vevpart , och 2fast4race skall också ha ett :)

Är det cross, så är det en annan femma :'D

EDIT: Såg på visningsbilden nu det är en cross han har..
80cc har med både slaglängd och borrning att göra, så är det en cylinder med 50mm borrning så kan du köra på en helt "vanlig" vev och fortfarande ha 80cc cylindervolym, har du däremot bigbores vev så får du längre slaglängd och kan därmed komma upp till 80cc med mindre borrning ;)

ont så duger det fint med doppler till dig :) mycket kvalité för pengarna
Precis , det finns ju begrännsningar på hur stor borrnign man kan ha om vi tar hänsyn till blocket, pinnbultarnas placering mm.
Därför får de nu göra cylindrarna "längre" (mera slaglängd) för att öka volymen mera..:
Rätt? eller feL?:P
~OWR~ One Wheel riders ;)
R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Dz2 skrev:
chifen skrev:
Dz2 skrev:Om det är scooter han skall ha 80cc till så finns bara ett vevparti till 80cc, Nämligen Big Bores vevpart , och 2fast4race skall också ha ett :)

Är det cross, så är det en annan femma :'D

EDIT: Såg på visningsbilden nu det är en cross han har..
80cc har med både slaglängd och borrning att göra, så är det en cylinder med 50mm borrning så kan du köra på en helt "vanlig" vev och fortfarande ha 80cc cylindervolym, har du däremot bigbores vev så får du längre slaglängd och kan därmed komma upp till 80cc med mindre borrning ;)

ont så duger det fint med doppler till dig :) mycket kvalité för pengarna
Precis , det finns ju begrännsningar på hur stor borrnign man kan ha om vi tar hänsyn till blocket, pinnbultarnas placering mm.
Därför får de nu göra cylindrarna "längre" (mera slaglängd) för att öka volymen mera..:
Rätt? eller feL?:P
jopp kunde knappt ha sagt de bättre själv ;) Man kan inte borra hur stort som helst utan att öka slaglängden, för det blir ineffektivt efter ett tag :P

Sen har balansen lite med vad man vill ha för karaktär på motorn också:

Stor borrning och liten slaglängd ger en mycke "ettrigare" motor, framförallt 2-takt 8) Bara kika på 125 crossar, deras cylindrar är ju skitkorta men feta.

Har för mej längre slaglängd ger mer moment på motorn
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst