hopp då får de bli malossiemin_91 skrev:om den skja bli ritkigt hyper så tar du samma märke som cylindern;)
Såklar är det cross annars hade han postat i scoot trådDz2 skrev:Om det är scooter han skall ha 80cc till så finns bara ett vevparti till 80cc, Nämligen Big Bores vevpart , och 2fast4race skall också ha ett
Är det cross, så är det en annan femma :'D
EDIT: Såg på visningsbilden nu det är en cross han har..
80cc har med både slaglängd och borrning att göra, så är det en cylinder med 50mm borrning så kan du köra på en helt "vanlig" vev och fortfarande ha 80cc cylindervolym, har du däremot bigbores vev så får du längre slaglängd och kan därmed komma upp till 80cc med mindre borrningDz2 skrev:Om det är scooter han skall ha 80cc till så finns bara ett vevparti till 80cc, Nämligen Big Bores vevpart , och 2fast4race skall också ha ett
Är det cross, så är det en annan femma :'D
EDIT: Såg på visningsbilden nu det är en cross han har..
Precis , det finns ju begrännsningar på hur stor borrnign man kan ha om vi tar hänsyn till blocket, pinnbultarnas placering mm.chifen skrev:80cc har med både slaglängd och borrning att göra, så är det en cylinder med 50mm borrning så kan du köra på en helt "vanlig" vev och fortfarande ha 80cc cylindervolym, har du däremot bigbores vev så får du längre slaglängd och kan därmed komma upp till 80cc med mindre borrningDz2 skrev:Om det är scooter han skall ha 80cc till så finns bara ett vevparti till 80cc, Nämligen Big Bores vevpart , och 2fast4race skall också ha ett
Är det cross, så är det en annan femma :'D
EDIT: Såg på visningsbilden nu det är en cross han har..
ont så duger det fint med doppler till digmycket kvalité för pengarna
jopp kunde knappt ha sagt de bättre självDz2 skrev:Precis , det finns ju begrännsningar på hur stor borrnign man kan ha om vi tar hänsyn till blocket, pinnbultarnas placering mm.chifen skrev:80cc har med både slaglängd och borrning att göra, så är det en cylinder med 50mm borrning så kan du köra på en helt "vanlig" vev och fortfarande ha 80cc cylindervolym, har du däremot bigbores vev så får du längre slaglängd och kan därmed komma upp till 80cc med mindre borrningDz2 skrev:Om det är scooter han skall ha 80cc till så finns bara ett vevparti till 80cc, Nämligen Big Bores vevpart , och 2fast4race skall också ha ett
Är det cross, så är det en annan femma :'D
EDIT: Såg på visningsbilden nu det är en cross han har..
ont så duger det fint med doppler till digmycket kvalité för pengarna
Därför får de nu göra cylindrarna "längre" (mera slaglängd) för att öka volymen mera..:
Rätt? eller feL?:P