slider stunt

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Stunt-Nisse
Svårstartad skrothög
Inlägg: 312
Blev medlem: 31 augusti 2008, 14:50

slider stunt

Inlägg av Stunt-Nisse »

jag undrar vad för trimm jag ska använda om jag ska stunta lätt me yamaha slider
DanneWalle
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 433
Blev medlem: 11 september 2007, 19:23
Ort: Stockholm

Inlägg av DanneWalle »

Man kan stunta original, men det blir såklart lite lättare om du t.ex. pluggar ur den och sätter på en ZX ;)
Användarens profilbild
balliz
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 29 juli 2008, 20:27
Ort: moheda

Inlägg av balliz »

ett leovince zx med byta vikter å tryck fjädrar och dragen v-ring så få du en fin setup
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

Svarar som jag gjorde i din andra tråd:

Gratis: Plugga ur den
1000-2000: Rör (Leovince ZX, Laser X-Pro etc)+ vikter, munstycken
2000-3000: Enklare sport cylinder, rör.
3000-8000: Polini Corsa, ny vev möjligen, förgasare, ett fint rör, nytt membran, insug, variator, koppling
8000+: Vafan du vill : >
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator
Inlägg: 700
Blev medlem: 25 december 2007, 15:19
Ort: Luleå

Inlägg av Holma_ »

Doppler s3r!!!
http://startuning.se/?pages=product&id=5380

Fattar inte att folk köper zx röret när s3r finns!
zx suger jämfört med s3r!

Variatorvikter:
http://startuning.se/?pages=product&id=88
15x12 (4,0-5,5gram)

Munstycken:
Beror på vad du har för orginalmunstycke! Men 2-6 stlr större brukar vara rätt.


Kopplingsfjädrar:
http://startuning.se/?pages=product&id=4821
De gröna borde bli bra!

Hur du hittar rätt munstycke:
http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=42991

Hur du ställer in luftskruven:
http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=3101

Hur du hittar rätt vikter:
Variatorvikter hur tunga ska jag ha?

"Lättare vikter är INTE lika med bättre acc!
Tyngre vikter är INTE lika med högre toppfart!"

Det för effekten optimala vikterna är de som får moppen att prestera bäst tid mellan t.ex. 30-60, de vikter som ger den kortaste accelerationstiden ger även bäst effekt och när man har vikter som håller motorn på varvet där toppeffekten finns så kommer man även få bäst toppfart.

Sen kan man välja att montera något för tunga vikter vilket t.ex. tillverkarna gör för att hålla bränsle kostnaderna nere. Kort och gott är det så att om motorn arbetar på ett lägre varvtal så kommer den dra mindre bränsle, man får själv labba sig fram till det som passar en själv bäst!

-------------------------------------------------------------------------------
Kan man blanda olika vikter?
Ja det går, det är dock viktigt att dem ligger varannan! så man inte rubbar balansen.
Det är dock inte det optimala då man får ett ojämnt slitage på rullbanorna i variatorn det är inget som slits särskilt jättefort men det BÄSTA är att ha rätt vikter.
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
V^G^
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 4 september 2008, 16:22

Inlägg av V^G^ »

balliz skrev:ett leovince zx med byta vikter å tryck fjädrar och dragen v-ring så få du en fin setup

Bara før att du har de lillBalliz
Gianelli Raceeer
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator
Inlägg: 700
Blev medlem: 25 december 2007, 15:19
Ort: Luleå

Inlägg av Holma_ »

balliz skrev:ett leovince zx med byta vikter å tryck fjädrar och dragen v-ring så få du en fin setup
Tryckfjäder ska man EJ byta om remmen inte slirar! Och remmen slirar inte om man bara har effektrör.
Följ min "guide" så kan du inte köpa eller göra fel.
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
Låst