Insug med separat oljeanslutning?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Insug med separat oljeanslutning?

Inlägg av TobbaN »

Tjena, http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2

Som rubriken säger, vad menas med separat oljeanslutning?? för mig låter det som om man ska koppla in Olje slangen där. Har säkert helt fel, men om man inte behöver koppla in Olje slangen där. Då kan man väl sätta på en Boost Bottle istället ? =)
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Separat oljeblandning = Du blandar oljan i en separat tank, dvs inte direkt i bensinen
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

Moddad skrev:Separat oljeblandning = Du blandar oljan i en separat tank, dvs inte direkt i bensinen
Okej, då hade jag helt fel x) men man kan koppla in en boost bottle på den "nålen" eller ?
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

TobbaN skrev:
Moddad skrev:Separat oljeblandning = Du blandar oljan i en separat tank, dvs inte direkt i bensinen
Okej, då hade jag helt fel x) men man kan koppla in en boost bottle på den "nålen" eller ?
Kan nog funka, dock aldrig gjort det.
Användarens profilbild
sewa
Farsans gamla zündapp

Inlägg av sewa »

TobbaN skrev:
Nej det går inte PGA boostbottle nipeln måste vara uppåt :P
Användarens profilbild
Tortilla
Elmoped

Re: Insug med separat oljeanslutning?

Inlägg av Tortilla »

TobbaN skrev:Tjena, [url]Då kan man väl sätta på en Boost Bottle istället ? =)
som sewa sade: det skulle inte ge någon önskvärd effekt om den går rakt ut från mitten på insugen eftersom den ska vara riktad uppåt, helst så nära motorn som möjligt och den ska även vara så mkt lutad från motorn som möjligt (åt det hållet som gasångerna studsar tillbaka, dvs mot förgasaren oftast). Om den är riktad neråt så kommer den bara att bensinfyllas eftersom och då är den värdelös.
Om du ska göra en boostbottle så skaffa slangnipplar, slang, flaska + programm för måtten, ex bimotion och sen så fäster du med silikon och något som hållet det på plats utanpå, ex tejp. Så gjorde iaf jag och det funkar för min boost bottle :wink: Men smältlim vore att föredra.
Låst