Avgasrörs-Tråden Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

Hallå! Fick metrakit idag eftersom jag fyllde år (http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=1) Min var lite konstig, kan inte vinkla den som den är på bilden på länken jag skrev ovan. Själva fästet tar emot på olje tanken m.m. Till alla som har metrakit på sin RRX. Snälla, skicka ett pm till mig och förklara om det var nåt speciellt sätt man skulle göra/vinkla den eller nåt.
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

TobbaN skrev:Hallå! Fick metrakit idag eftersom jag fyllde år (http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=1) Min var lite konstig, kan inte vinkla den som den är på bilden på länken jag skrev ovan. Själva fästet tar emot på olje tanken m.m. Till alla som har metrakit på sin RRX. Snälla, skicka ett pm till mig och förklara om det var nåt speciellt sätt man skulle göra/vinkla den eller nåt.
Säker på att du inte köpt till Rieju drac då ?
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

MarcusRRX skrev:
TobbaN skrev:Hallå! Fick metrakit idag eftersom jag fyllde år (http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=1) Min var lite konstig, kan inte vinkla den som den är på bilden på länken jag skrev ovan. Själva fästet tar emot på olje tanken m.m. Till alla som har metrakit på sin RRX. Snälla, skicka ett pm till mig och förklara om det var nåt speciellt sätt man skulle göra/vinkla den eller nåt.
Ja. det är jag, Kollade noga att jag gick in på Rieju RRX.
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

TobbaN skrev:
MarcusRRX skrev:
Då ska det passa ! kan inte vinklas på mer än ett sätt liksom :roll:
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

TobbaN skrev:
MarcusRRX skrev:
Då ska det passa ! kan inte vinklas på mer än ett sätt liksom :roll:
wickeed
Elmoped

Rieju rrx avgassystem

Inlägg av wickeed »

Hej vilket effektrör ger mest effekt på en Rieju rrx?
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Re: Rieju rrx avgassystem

wickeed skrev:Hej vilket effektrör ger mest effekt på en Rieju rrx?
Orginal cylinder så är det SP.
urbann
Svårstartad skrothög

Inlägg av urbann »

MarcusRRX skrev:
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

urbann skrev:
MarcusRRX skrev:

Marcus, jag vet att du inte kommer gilla de, men jag måste skriva de

Twostroke skrev: OBS! Detta avgassystem passar ej på originalcylindern då det är designat för ovanstående typer av cylinderkit och inga adaptrar medföljer OBS!
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=1
Bild
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Rabxorzz skrev:
urbann skrev:
MarcusRRX skrev: Orginal cylinder så är det SP.

Twostroke skrev: OBS! Detta avgassystem passar ej på originalcylindern då det är designat för ovanstående typer av cylinderkit och inga adaptrar medföljer OBS!

Helt rätt robert men jag vet folk som kör SP med orginal cylinder nu blir jag fundersam :roll:
Användarens profilbild
DaanDaan
Elmoped

Inlägg av DaanDaan »

hej är de någon som vet effeckt kurvan på Malossi - MHR Supermoto http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2 ?
allt går att lösa med lite mildt våld
wickeed
Elmoped

Inlägg av wickeed »

Rabxorzz skrev:
urbann skrev:
MarcusRRX skrev: Orginal cylinder så är det SP.

Något annat bra effektrör ? Funkar detta bra? : http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2

Går det inte köpa en adapter så det passar på orginal cylindren ?http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=1[/quote]
Senast redigerad av wickeed den 5 september 2008, 16:44, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

DaanDaan skrev:hej är de någon som vet effeckt kurvan på Malossi - MHR Supermoto http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2 ?

9000 - 12500.

Inget rör för dig som vill ha toppeffekt precis.
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

Hallå allihopa! :) Fyllde år för nåra dagar sen, och fick ett Metrakit :) Men det passade inte på min moppe, eftersom det var felböjt in mot stötdämparen, och fästet tog emot mot oljetanken. Sen testade jag om polarens Turbo Kit passade min, Men det passade bara om man sågade av fästet ( Kanske behövdes modda på ett ställe ). Kan nån säga mig ett effektrör som passar Rieju RRX 2006, UTAN att man behöver modda det. Jag vet att dos alidos passar. Men helst något annat.

Mvh. Tobias "TobbaN"
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
johann
Elmoped

Inlägg av johann »

TobbaN skrev:Hallå allihopa! :) Fyllde år för nåra dagar sen, och fick ett Metrakit :) Men det passade inte på min moppe, eftersom det var felböjt in mot stötdämparen, och fästet tog emot mot oljetanken. Sen testade jag om polarens Turbo Kit passade min, Men det passade bara om man sågade av fästet ( Kanske behövdes modda på ett ställe ). Kan nån säga mig ett effektrör som passar Rieju RRX 2006, UTAN att man behöver modda det. Jag vet att dos alidos passar. Men helst något annat.

Mvh. Tobias "TobbaN"
Lustigt att ett vanligt thrower (?) inte passar på din RRX :?

Men alla rören på TS i kategorin Rieju > RRX ska passa.

Btw, någon som vet om ett Gianelli Enduro 2t passar på min CPI sm -07? Eller något annat överliggande förutom Hebo Escape eller TK?
Bild
argusss
Elmoped

Inlägg av argusss »

johann skrev:
TobbaN skrev:Hallå allihopa! :) Fyllde år för nåra dagar sen, och fick ett Metrakit :) Men det passade inte på min moppe, eftersom det var felböjt in mot stötdämparen, och fästet tog emot mot oljetanken. Sen testade jag om polarens Turbo Kit passade min, Men det passade bara om man sågade av fästet ( Kanske behövdes modda på ett ställe ). Kan nån säga mig ett effektrör som passar Rieju RRX 2006, UTAN att man behöver modda det. Jag vet att dos alidos passar. Men helst något annat.

Mvh. Tobias "TobbaN"
Lustigt att ett vanligt thrower (?) inte passar på din RRX :?

Men alla rören på TS i kategorin Rieju > RRX ska passa.

Btw, någon som vet om ett Gianelli Enduro 2t passar på min CPI sm -07? Eller något annat överliggande förutom Hebo Escape eller TK?
Det är ju somsagt Derbi fästen på cpi, men kopia av beta ramen, så du kan ju modda på ett beta rör
Användarens profilbild
johann
Elmoped

Inlägg av johann »

argusss skrev:
Det är ju somsagt Derbi fästen på cpi, men kopia av beta ramen, så du kan ju modda på ett beta rör
ja, jag vet det, men om kröken går emot tanken så blir det en hel del moddning. undrade om någon hade testat på?
Bild
jagerdumare
Elmoped

Inlägg av jagerdumare »

Tjeenare ;) har en TMS motard tror du den kmr gå bättre med TK underliggande .. Vissa säger att isf köp tk underliggade till 80cc och adapter te 50cc för de ska ge mer effekt? Nå va tycker ni?;) :lol: :)
jagerdumare
Elmoped

Inlägg av jagerdumare »

jagerdumare skrev:Tjeenare ;) har en TMS motard tror du den kmr gå bättre med TK underliggande .. Vissa säger att isf köp tk underliggade till 80cc och adapter te 50cc för de ska ge mer effekt? Nå va tycker ni?;) :lol: :)
plus bara en fråga till måste ja byta munstycke? sry vet att de e fel tråd med tänkte bara lite 2 in 1 ;) .. för den värmenyper väl inte ifall ja har samma munstycke?:O
Användarens profilbild
johann
Elmoped

Inlägg av johann »

jagerdumare skrev:
jagerdumare skrev:Tjeenare ;) har en TMS motard tror du den kmr gå bättre med TK underliggande .. Vissa säger att isf köp tk underliggade till 80cc och adapter te 50cc för de ska ge mer effekt? Nå va tycker ni?;) :lol: :)
plus bara en fråga till måste ja byta munstycke? sry vet att de e fel tråd med tänkte bara lite 2 in 1 ;) .. för den värmenyper väl inte ifall ja har samma munstycke?:O
samma munstycke som vad? jo, det är ju en klar risk att den värmenyper om du har för litet munstycke.
Bild
jagerdumare
Elmoped

Inlägg av jagerdumare »

johann skrev:
jagerdumare skrev:
samma munstycke som vad? jo, det är ju en klar risk att den värmenyper om du har för litet munstycke.
okej så ifall ja skaffar effektsystem får ja ungefär ha 100 munstycke?
missan95
Elmoped

Inlägg av missan95 »

vilket rör är bäst till min aerox 04 som ja bara skall ha dragen v-ring till skiter i om den axxar skit dåligt vill bara ha bra top fart!
Användarens profilbild
johann
Elmoped

Inlägg av johann »

missan95 skrev:vilket rör är bäst till min aerox 04 som ja bara skall ha dragen v-ring till skiter i om den axxar skit dåligt vill bara ha bra top fart!
posta i rätt tråd, och vänta tills du fyller 15
Bild
missan95
Elmoped

Inlägg av missan95 »

johann skrev:
missan95 skrev:vilket rör är bäst till min aerox 04 som ja bara skall ha dragen v-ring till skiter i om den axxar skit dåligt vill bara ha bra top fart!
ja är 16!
jagerdumare
Elmoped

Inlägg av jagerdumare »

johann skrev:

håll dig till skoter trådarna? här skriver vi bara om riktiga mopeder ;)
Användarens profilbild
johann
Elmoped

Inlägg av johann »

missan95 skrev:
johann skrev:
ja är 16!
nej? du måste vara jättestolt! du kanske lär dig att stava om något år eller så då? om du vill fortsätta tjata, så får du PMa mig, vi förstör hela tråden.
Bild
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Är det bara en inbildning eller jag har rätt med att metrakit thrower till Rieju rrx har funnits med strypning ?
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

MarcusRRX skrev:Är det bara en inbildning eller jag har rätt med att metrakit thrower till Rieju rrx har funnits med strypning ?

Ja, alla thrower levereras strypta. (ska iaf)
r0b1n
Elmoped

Inlägg av r0b1n »

Hej undrar en sak... skulle detta röret funka bra till orginal cylinder och 19mm förgasare?http://www.gearparts24.de/RR-Auspuffanl ... :2191.html tacksam för svar!
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

r0b1n skrev:Hej undrar en sak... skulle detta röret funka bra till orginal cylinder och 19mm förgasare?http://www.gearparts24.de/RR-Auspuffanl ... :2191.html tacksam för svar!
Nej, alldeles för högvarvigt. Ska användas till hög midrace om jag inte minns fel
Användarens profilbild
maximannen
Gasres

Inlägg av maximannen »

r0b1n skrev:Hej undrar en sak... skulle detta röret funka bra till orginal cylinder och 19mm förgasare?http://www.gearparts24.de/RR-Auspuffanl ... :2191.html tacksam för svar!
de röret hade en kompis på sin smt och det är skit högvarvigt :D du måste ligga och slira på kopplingen för att få upp den i varv :( men när effektbandet kommer då jävlar :twisted:
Bild
r0b1n
Elmoped

Inlägg av r0b1n »

så jag måste byta till 70cc för att den ska gå bra?

för de cromade hittar jag inte till min beta rr50:(
Senast redigerad av r0b1n den 8 september 2008, 20:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

r0b1n skrev:så jag måste byta till 70cc för att den ska gå bra?
Jobbigt och onödigt att köra med ett rör där du inte kan utnyttja hela effektbandet och gör det trögt att dra sig upp dit. Så rekommenderar en 70cc till det röret, ja.
Användarens profilbild
maximannen
Gasres

Inlägg av maximannen »

Moddad skrev:
r0b1n skrev:så jag måste byta till 70cc för att den ska gå bra?
Jobbigt och onödigt att köra med ett rör där du inte kan utnyttja hela effektbandet och gör det trögt att dra sig upp dit. Så rekommenderar en 70cc till det röret, ja.
precis men de går som fan om du väl kommer upp i dom varven :D så du kan köra på de till original cylinder, men de är inget jag rekomenderar om du vill ha en frisk koppling 8)
Bild
r0b1n
Elmoped

Inlägg av r0b1n »

vad ska jag ha för rör till min beta rr50 då? (sm 07)
Skriv svar